Saako tehtyä alakautta helpohkosti? Koska öljypohjaan kaupataan sekä paperista että metallista tiivistettä, kysynkin kumpi on parempi ja tuleeko tiivisteen kanssa tiivistemassaa/liimaainetta? Kiitokset vastauksista.
t. 2,3 T pitkölohko
Tasapainoakselien ketjun poisto
Tasapainoakselien ketjun poisto
Hanaa hillitysti!
Re: Tasapainoakselien ketjun poisto
Ei pitäisi olla kummoinen homma öljypohjasta käsin.
Öljypohjaan ei tiivistettä ollenkaan vaan pelkästään laadukasta tiivisteliimaa.
Öljypohjaan ei tiivistettä ollenkaan vaan pelkästään laadukasta tiivisteliimaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tasapainoakselien ketjun poisto
Eilen tehtiin taas, perinteisen apukuljettajan sisälokasuojan poiston ja moottorin jakopään päädystä noston lisäksi öljypohjan irrotusta helpottaa huomattavasti öljynsuodattimen jalan poistaminen ja kääntäminen sivuun mahdollisine öljynjäähdyttimen letkuineen, jalan uudeksi tiivisteeksi kannattaa varata 3/70mm nitriilikuminen O-rengas.
Varsinaisessa ketjusta kuohinnassa kannattaa lyödä taltalla yksi jakopään puoleinen sivulevy ketjusta pois jolloin irtoavan ketjulenkin vetäminen ulos itseä kohti on helppoa. Ketju kannattaa vetää pyörimissuuntaansa etukautta alas ja ulos jolloin ei jää edes teoreettista mahdollisuutta siihen että ketju rujahtaisi kiristimensä hieman suksea muistuttavan laahaimen taakse siksakille jakopään kopan sisällä.
E: Ja tottahan miltei tärkeimmät meinasivat unohtua eli samalla avauksella öljypohjan puhdistus sisältäen loiskelevyn ja öljypumpun imuputken irrotuksen, imuputken sihdin puhdistuksen sekä imuputken O-renkaan vaihtamisen uuteen, esim. Motonet 1,35€/kpl, pitkälohkoissa myös lohkon ja öljypohjan tasopintojen välinen O-rengas on yleensä syytä vaihtaa uuteen.
Varsinaisessa ketjusta kuohinnassa kannattaa lyödä taltalla yksi jakopään puoleinen sivulevy ketjusta pois jolloin irtoavan ketjulenkin vetäminen ulos itseä kohti on helppoa. Ketju kannattaa vetää pyörimissuuntaansa etukautta alas ja ulos jolloin ei jää edes teoreettista mahdollisuutta siihen että ketju rujahtaisi kiristimensä hieman suksea muistuttavan laahaimen taakse siksakille jakopään kopan sisällä.
E: Ja tottahan miltei tärkeimmät meinasivat unohtua eli samalla avauksella öljypohjan puhdistus sisältäen loiskelevyn ja öljypumpun imuputken irrotuksen, imuputken sihdin puhdistuksen sekä imuputken O-renkaan vaihtamisen uuteen, esim. Motonet 1,35€/kpl, pitkälohkoissa myös lohkon ja öljypohjan tasopintojen välinen O-rengas on yleensä syytä vaihtaa uuteen.