Elikkäs tuli hankittua ensimmäinen Saab ja samalla ensimmäinen turboauto.
Koska en turbon toiminnasta ja Saabista yleensäkkään vielä kovin paljon tiedä, ajattelin kysyä, että onko seuraava normaalia.
Kun lähtee nelosella tai vitosella polkemaan, niin aluksi lähtee kiihtymään ihan nätisti, mutta sitten yks kaks alkaa nykimään ihan helkkaristi ja koko auto heiluu. Heti kun himmaa kaasua, niin nykiminen loppuu. Tämä ilmaantuu siis vain 4 ja 5 vaihteilla ja vain sillon kun lyö lapun lattiaan.
Mistä mahtaisi olla kyse?
Aloittelija kysyy
Re: Aloittelija kysyy
Joko ahtopaineen säädön mankkuvena jumittelee ja lyö fuelcuttiin saakka paineet tai sitten sytytyskasetti rykii isommilla ahdoilla.
Oireiden voimakkuudesta päätellen mankkuvenaa epäilen enemmän. Tuohon on saatavissa modaus kestävälle T7 mankulle melko helposti.
Oireiden voimakkuudesta päätellen mankkuvenaa epäilen enemmän. Tuohon on saatavissa modaus kestävälle T7 mankulle melko helposti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Aloittelija kysyy
Kiitos vastauksesta!
Unohdin näköjään mainita, että autoni on 9-3 2.0t -01.
Minkälaisesta modauksesta olisi kyse?
Unohdin näköjään mainita, että autoni on 9-3 2.0t -01.
Minkälaisesta modauksesta olisi kyse?
9-3 2.0t -01
Re: Aloittelija kysyy
No sitten unohda mankkuvena. Sytkäkasetti lienee syyllinen, ei jaksa sakeempia seoksia sytyttää kunnolla, vaihda tulpat kuitenkin ekana jos ei ole tietoa mitä siellä on, NGK BCPR7ES-11 on hyvä valinta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Aloittelija kysyy
Ilmamassamittarin vika on myös mahdollinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Aloittelija kysyy
Tänään vaihdettu tulpat ja nyt kiihtyy mukavasti myös 4 ja 5 vaihteella.
Tulpista olivat kärjet enää hädin tuskin näkyvissä. NGK:n tulpat laitoin.
Tulpista olivat kärjet enää hädin tuskin näkyvissä. NGK:n tulpat laitoin.
Re: Aloittelija kysyy
Vastaisuuden varalle (jos joku esim. threadin haulla löytää nykimiseen liittyen), kaikissa etenkin turboihin liittyvissä nykimisongelmissa kannattaa aina heti ensimmäiseksi vaihtaa tulpat, varsinkin jos niiden edellisestä vaihtokerrasta ei ole tietoa tai on noudatettu tehtaan huolto-ohjelmaa joka vetää vaihtovälin aivan liian pitkäksi jos autoa on vähänkin viritetty vakiosta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com