
Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
moi, auto josta olen kiinnostunut on maakunnanautossa seinäjoella, voitteko auttaa ja kertoa onko auto linear tai vector? Ilmoituksessa lukee linear, mutta myyjä sanoi sen olevan vector? Autossa on myös kuulemma alustasarja - onkohan? Olen menossa maanataina autoa katsomaan/hakemaan. Infoa autosta kaipailen 

Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
mistä erottaa et on vector?
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Ratti, penkit, koelaudan " etupaneelin väritys " ja helman " levikkeet " kielisivät Vectorin puolesta.
Tarkista etu ovien kynnys listoista, niissä lukee linear, vector,tai aero.
Tarkista etu ovien kynnys listoista, niissä lukee linear, vector,tai aero.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
No niin, Saab tuli ostettua ja olen tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin sekä tehoon - ajoin kotimatkan Vaasan miehen kautta joka lisäsi mukavan puhdin autooni 

#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Onnittelut!
Miltä peli tuntuu?
Miltä peli tuntuu?
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Loistavalta!! Ainoa ongelma renkaiden pieni epätasapaino, hoidan ne tänään + autoliike on myllyttänyt/puleeranut ihan väärin, se pitää vielä hoitaa jossakin turun kulmilla
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Ukin kaverin hinta + aikataulu, onko mitään tietoa?
#4912
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Saab 9-5 2.3t Vector Wagon 2003 piristetty
BMW 318d 2009
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Päivää taloon, lainaan tätä ketjua, koska itsellä käytännössä samat aikeet.
Uutta autoa olen ostamassa ja tarkoitus olisi saada tilava, hiljainen ja laadukas peli alle. Saabeista ei hirveästi omakohtaisia kokemuksia ole, mitä nyt muutamassa ysitonnisessa kyydissä ollut, kyyti oli kyllä tasainen ja hiljainen. 9-5 täyttäisi uudelle autolle kriteerit mainiosti, plus on ilmeisesti "riittävän" tehokaskin, eli ei tarvitse kokoaikaa kierrättää ja pykältää.
Tässä nyt muutaman illan olen foorumia selannut ja mahdollisia heikkoja lenkkejä tutkinut. Päätin kuitenkin vielä kysyä muutaman asian kun lähden autoa katsomaan (kyllä, olisi yksi jo kiikarissa). Kyseisessä autossa kilsoja 325tkm, ja huohotusmodi tehty sekä steg1 päivitys.
Ainoa mikä huolettaa näin autoa vielä näkemättä on kilometrit (ei sillä, tonnareita näkyy nettiautossa puolimiljoonaa ajettuna viljalti), ja eritoten turbon elinikä. Parissa ilmoituksessa vihjataan että ennemmin tai myöhemmin näistä kuitenkin turbolla tulee ikä täyteen (noh, tottakai), joten missä alkaa olla kilometreissä sellainen yleinen kipuraja, jos turboa ei ole uusittu? Tarkoitus olisi ainakin ensikesään pärjätä mahdollisimman vähällä remontintarpeella... Joitain ilmoituksia on näkynyt myös, missä lukee että "kone vaihdettu takuuseen x km:n kohdalla", ja autolla on hädin tuskin kaksi markkaa tullut täyteen..
Tietysti ajamallahan sen näkee ja tuntee onko kaikki hevoset tallissa, mutta näin ennakoivasti sitä tietenkin tekisi mahdollisimman varman ostoksen.
Onko näissä jotain muita yleisiä vika/ruostepaikkoja joita ei välttämättä non-saabisti osaa katsoa?
Ps. Hakua on käytetty, joten älkää pliis ensimmäisenä sitä ehdottako
Etukäteen jo vastauksista kiitän, nam!
Ainiin, ja se auto, jota olen silmäillyt on: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3330663. Jos auton omistaja sattuu foorumilainen olemaan niin ei muutakun privalla kehumaan
Uutta autoa olen ostamassa ja tarkoitus olisi saada tilava, hiljainen ja laadukas peli alle. Saabeista ei hirveästi omakohtaisia kokemuksia ole, mitä nyt muutamassa ysitonnisessa kyydissä ollut, kyyti oli kyllä tasainen ja hiljainen. 9-5 täyttäisi uudelle autolle kriteerit mainiosti, plus on ilmeisesti "riittävän" tehokaskin, eli ei tarvitse kokoaikaa kierrättää ja pykältää.
Tässä nyt muutaman illan olen foorumia selannut ja mahdollisia heikkoja lenkkejä tutkinut. Päätin kuitenkin vielä kysyä muutaman asian kun lähden autoa katsomaan (kyllä, olisi yksi jo kiikarissa). Kyseisessä autossa kilsoja 325tkm, ja huohotusmodi tehty sekä steg1 päivitys.
Ainoa mikä huolettaa näin autoa vielä näkemättä on kilometrit (ei sillä, tonnareita näkyy nettiautossa puolimiljoonaa ajettuna viljalti), ja eritoten turbon elinikä. Parissa ilmoituksessa vihjataan että ennemmin tai myöhemmin näistä kuitenkin turbolla tulee ikä täyteen (noh, tottakai), joten missä alkaa olla kilometreissä sellainen yleinen kipuraja, jos turboa ei ole uusittu? Tarkoitus olisi ainakin ensikesään pärjätä mahdollisimman vähällä remontintarpeella... Joitain ilmoituksia on näkynyt myös, missä lukee että "kone vaihdettu takuuseen x km:n kohdalla", ja autolla on hädin tuskin kaksi markkaa tullut täyteen..
Tietysti ajamallahan sen näkee ja tuntee onko kaikki hevoset tallissa, mutta näin ennakoivasti sitä tietenkin tekisi mahdollisimman varman ostoksen.
Onko näissä jotain muita yleisiä vika/ruostepaikkoja joita ei välttämättä non-saabisti osaa katsoa?
Ps. Hakua on käytetty, joten älkää pliis ensimmäisenä sitä ehdottako

Etukäteen jo vastauksista kiitän, nam!
Ainiin, ja se auto, jota olen silmäillyt on: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3330663. Jos auton omistaja sattuu foorumilainen olemaan niin ei muutakun privalla kehumaan

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
325tkm autoon voi olla turbo jo vaihdettukin, mitään absoluuttista kilometrirajaa ei turbolle pysty antamaan essonbaarin jeesuksetkaanOnionJack kirjoitti:. Kyseisessä autossa kilsoja 325tkm, ja huohotusmodi tehty sekä steg1 päivitys.
Ainoa mikä huolettaa näin autoa vielä näkemättä on kilometrit (ei sillä, tonnareita näkyy nettiautossa puolimiljoonaa ajettuna viljalti), ja eritoten turbon elinikä.

Noita huohotusvammaisia, eli vuosimallin 1998-2003 nelisylinteriset bensiiniturbot, on hajoillut paljonkin pienillä kilometreillä, siksi Saab julisti taannehtivan 8 vuoden huolenpito-ohjelman, jonka puitteissa sai noita uusia puolimoottoreita jokunen foorumilainenkin. Tuossa autossa minkä linkin laitoit ei tietysti tuokaan ole enään voimassa, kun on 8 vuotta tullut täyteen.OnionJack kirjoitti: Joitain ilmoituksia on näkynyt myös, missä lukee että "kone vaihdettu takuuseen x km:n kohdalla", ja autolla on hädin tuskin kaksi markkaa tullut täyteen..
Takaluukun alaosa, sekä tästä linkistä löytyvät paikat:OnionJack kirjoitti: Onko näissä jotain muita yleisiä vika/ruostepaikkoja joita ei välttämättä non-saabisti osaa katsoa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=99270
Yleisesti ottaen aika huonosti ruostuva tuo Saappi, mutta ikä ja suomen suolakylvyt alkaa jo noita alkupään 9-5:a nakertelemaan.
Haulla löytyy paljon lisääOnionJack kirjoitti: Ps. Hakua on käytetty, joten älkää pliis ensimmäisenä sitä ehdottako![]()
Etukäteen jo vastauksista kiitän, nam!

Siitä sitten vaan koeajamaan, vaikea se on alkaa pelkän linkin ja myyjän puheiden perusteella auton kuntoa tarkistelemaan. Omalla kohdallani ei kilometrit ainakaan ole mikään ongelma autokaupoissa, myyjän asenne ja tiedot myymästään autosta ratkaisee paljon, tietysti auton kunnosta tehtyjen omien havaintojen lisäksi.OnionJack kirjoitti: Ainiin, ja se auto, jota olen silmäillyt on: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3330663. Jos auton omistaja sattuu foorumilainen olemaan niin ei muutakun privalla kehumaan
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Suurempia (ja kalleimpia) remontteja noilla kilometreillä voi olla kytkin ja jakopää/tasapainoakselihässäkkä. Hankalahkoja remontteja itse tehtynä, jos ei ole kunnon tiloja ja työkaluja. Reilu tonni per kohde, jos teettää remontit pajalla.
Huoltohistoria on noilta osin aika huomionarvoinen juttu
Yksilöitähän nämä ovat, mutta sigun autossa (ei huohotinongelmia) jakopää oli finaalissa 225 000 kilometriä ajettuna ja kytkin antautui 235 000 kilometrin kohdalla.
Virit ehkä lyhensivät kytkimen käyttöikää, vaikka aikalailla nätisti tuolla on ajeltu.
Huoltohistoria on noilta osin aika huomionarvoinen juttu

Yksilöitähän nämä ovat, mutta sigun autossa (ei huohotinongelmia) jakopää oli finaalissa 225 000 kilometriä ajettuna ja kytkin antautui 235 000 kilometrin kohdalla.
Virit ehkä lyhensivät kytkimen käyttöikää, vaikka aikalailla nätisti tuolla on ajeltu.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Sinänsä jakoremonttikaan ei mikään mahdottomuus ole, mutta boonusta tietenkin jos tuommoset isommat hommat olisi jo tehty pois. Ei jakopää/kytkinremppaan ihan mielellään kuitenkaan ala varsinkin jos vasta auton on ostanut
Kyllä vähän tuossa arvelin että nyt jos (kun) auton vaihdan ja saappaan laitan niin voi olla että panostan vaikka tonnin-pari ylimääräistä siihen että löytyy asiallinen huoltohistoria ja kohtuukilsat, tarkoitus olisi kuitenkin ostaa semmonen auto jolla vielä pitkään ajelisi. Ei sillä että ne kilometrit mikään kuntoisuuden mitta edes olisi, vähän enemmän ajettukin voi olla aivan hyvä jos asiallisesti pidetty.
Heikonlaisesti vain tuntuu täällä pohjoisempana noita olevan kaupan nyt. Oulu alkaa olla jo kipurajalla kehtaako käydä katsomassa.. Noh pitää käydä tuo farkku minkä linkitin tsekkaamassa joku päivä.
Muutenkin päätin että nyt en liikoja hätäile sen oston kanssa kun nykyisessäkään autossa ei mitään vikaa tai sinänsä pakkotarvetta vaihtaa ole. Myydä nyt se alta pois ja rauhassa katella. Pitää lukea foorumia ja opiskella vähän noiden 9-5:ten sielunelämää tarkemmin.
Mites muuten, tuli mieleen että onko 2.0t:n ja 2.3t:n välillä eroa kulutuksessa paljoa, ja paljonko nämä femmat yleensäkin syö? Ei sillä, hyvästä kyydistä voi vähän enemmän maksaakin että ei se osto siihen kaadu mutta itsellä kun ei ole harmainta hajua

Kyllä vähän tuossa arvelin että nyt jos (kun) auton vaihdan ja saappaan laitan niin voi olla että panostan vaikka tonnin-pari ylimääräistä siihen että löytyy asiallinen huoltohistoria ja kohtuukilsat, tarkoitus olisi kuitenkin ostaa semmonen auto jolla vielä pitkään ajelisi. Ei sillä että ne kilometrit mikään kuntoisuuden mitta edes olisi, vähän enemmän ajettukin voi olla aivan hyvä jos asiallisesti pidetty.
Heikonlaisesti vain tuntuu täällä pohjoisempana noita olevan kaupan nyt. Oulu alkaa olla jo kipurajalla kehtaako käydä katsomassa.. Noh pitää käydä tuo farkku minkä linkitin tsekkaamassa joku päivä.
Muutenkin päätin että nyt en liikoja hätäile sen oston kanssa kun nykyisessäkään autossa ei mitään vikaa tai sinänsä pakkotarvetta vaihtaa ole. Myydä nyt se alta pois ja rauhassa katella. Pitää lukea foorumia ja opiskella vähän noiden 9-5:ten sielunelämää tarkemmin.
Mites muuten, tuli mieleen että onko 2.0t:n ja 2.3t:n välillä eroa kulutuksessa paljoa, ja paljonko nämä femmat yleensäkin syö? Ei sillä, hyvästä kyydistä voi vähän enemmän maksaakin että ei se osto siihen kaadu mutta itsellä kun ei ole harmainta hajua

Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Tämähän on täysin totta. 9-5T taitaa olla vakio hilut huohottimessakin ja eihän sun saabiin ollut tehty edes jakopää remppaa?9-5T kirjoitti: Liian vähän ajetuissa on sellaisia vikoja joita paljon ajettuihin ei tule koskaan.
Meillä on 150tkm ajettu 9-5. Meillä ollut nyt 50tkm ajan ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat femman "tyyppi"viat on ollut.
Sytkäkasetti
asentoanturi
turbo
jakopää
huohotin
puslat
alatukivarsi eteen
moottorin/vaihteiston vääntötuki
kytkinsylinteri vuoti. Samalla uusi kytkin
lämmönsäädön tankoja irti
bypass
Ihme ja kumma ilmastointi pelaa kuin unelma. Kop kop
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Tarkoittanet että oikeanlainen käyttö / ennakointi / huolto / huoltoaikojen noudattaminen vie pitkälle ?9-5T kirjoitti:Vakio huohottimet löytyy/on löytynyt kaikista eikä jakopäissä ole koskaan ollut rempattavaa, asiallinen huoltokirja ei ole näihin vaikuttanut.A.L. kirjoitti:Tämähän on täysin totta. 9-5T taitaa olla vakio hilut huohottimessakin ja eihän sun saabiin ollut tehty edes jakopää remppaa?9-5T kirjoitti: Liian vähän ajetuissa on sellaisia vikoja joita paljon ajettuihin ei tule koskaan.
Jos näin niin omasta kokemuksestani allekirjoitan lauseesi. = henkilökohtaisesti ei ole ollut ongelmia ysivitosen kanssa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Ostamassa Saab 9-5 2.3t wagon
Minäkin lainaan tätä ketjua
Olen ehkä ostamassa tälläisen Saab 9-5 Wagon 2,3t Linear Sentronic Business
Auto ajettu 134tkm kysymys on että kuinka tuo Sentronic on kestänyt?
Mitä kannattaa tarkistaa ennen ostamista?

Olen ehkä ostamassa tälläisen Saab 9-5 Wagon 2,3t Linear Sentronic Business
Auto ajettu 134tkm kysymys on että kuinka tuo Sentronic on kestänyt?
Mitä kannattaa tarkistaa ennen ostamista?