Suappi sammui kesken ajon
Suappi sammui kesken ajon
Meno pysähtyi, kun ajelin hissukseen ja chek engine syttyi. Starttaa normaalisti muttei käynnisty.Aikaisemmin ei mitään oireita.Pitäis hinata pajalle koodin lukuun, mut on vähän hankala homma....Mistä kannattais lähteä liikkeelle ? Bensapumppu on vaihdettu. Auto on 9-5 2.0 t -99, ajettu vajaa 300 tkm.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Suappi sammui kesken ajon
DI-kasetti, kampiakselin asento anturi? Milloin bensapumppu vaihettu?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Suappi sammui kesken ajon
Bensapumppu vaihettu n. 30 tkm sitten. Sitä asentoanturia vähän ittekin epäilen..Onko miten hankala vaihettava?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Suappi sammui kesken ajon
Kuten Mimmi vihjasi kannattaa auto käyttää TECH2:n nokassa ja maksaa siitä ilosta muutama kymppi kanssaharrastajalle tai korjaamolle, saati arvalla vaihdella satasien osia. Aika usein tuo testeri kertoo mistä kiikastaa.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: Suappi sammui kesken ajon
Tuolla myydään "Opel tech2 com" koodin lukijaa, hintaan 50 eke. Toimiiko saabissa?
Kokemuksia? Tai jos kellä on täällä Savonlinnassa päin vastaavaa laitetta, maksan mieluusti lainasta...
Kokemuksia? Tai jos kellä on täällä Savonlinnassa päin vastaavaa laitetta, maksan mieluusti lainasta...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Suappi sammui kesken ajon
Unohtui aamulla unenpöpperössä linkki tohon "Opel tech2" lukijaan....
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php#2
Tuolta löytyy myös yleismallin lukijoita, mutta käykö saappiin ?
Sit toinen kyssäri, et voiko sytkäpoksin testata perinteisesti. Eli irti ja tulpat kii ja katsotaan tuleeko kipunaa....
http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php#2
Tuolta löytyy myös yleismallin lukijoita, mutta käykö saappiin ?
Sit toinen kyssäri, et voiko sytkäpoksin testata perinteisesti. Eli irti ja tulpat kii ja katsotaan tuleeko kipunaa....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Suappi sammui kesken ajon
Tuntuupi olevan liikkeellä tuota. Oma sammahdellut parin viikon ajan lähes joka päivä pienessä vauhdissa, ja tottakai liikennevaloihin hidastaessa... Lähtee tosin käyntiin parin yrityksen/jokusen hetken odottelun jälkeen. CE-valoa ei vilauta, ellei sitä jaksa laskea että kaikki valot syttyy palamaan kun auto sammuu... No, eipä ole tehnyt tuota kuitenkaan kuin "viileällä" koneella, lämpimämmällä koneella tuntuu jäävän kokonaan pois nuo sammuilut.
Kovemmassa vauhdissa (50-60 kmh ja siitä eteenpäin) nykäisee vain aika tuntuvasti välillä (yrittänee sammua mutta vauhdin/kierrosten takia ei pysty?).
Huomennapa selviää sitten tuokin ja toivottavasti samalla tuo savutusvika, kun mänee auto pajalle.
Mahtaako muuten näkyä vikakoodeissa syy sammuiluun, jos ei ole CE:tä välkytellyt?
Kovemmassa vauhdissa (50-60 kmh ja siitä eteenpäin) nykäisee vain aika tuntuvasti välillä (yrittänee sammua mutta vauhdin/kierrosten takia ei pysty?).
Huomennapa selviää sitten tuokin ja toivottavasti samalla tuo savutusvika, kun mänee auto pajalle.
Mahtaako muuten näkyä vikakoodeissa syy sammuiluun, jos ei ole CE:tä välkytellyt?
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Re: Suappi sammui kesken ajon
Vika paikallistettu ja yllätys. Di-poksihan se oli pullauttanu nesteitä pihalle ykköspytyn kohdalla Kaveri tuli käymään ja laittoi "Auto-caugen" pistokkeeseen.
Varoittelin jo etukäteen, ettei sieltä tietoa tule.... -99 malli. Vaan tulipas Vikakoodit 0. Starttaus, ja kierroslukusignaali ok. Eli kampuran asentotunnistin kunnossa. Seuraavaksi bensapuoli, joka ok. Ei jääny paljoo vaihtoehtoja....Purettiin di-kasetti, jolloin vika varmistui. Haisi muuten aika helavatan pahalle....
Varoittelin jo etukäteen, ettei sieltä tietoa tule.... -99 malli. Vaan tulipas Vikakoodit 0. Starttaus, ja kierroslukusignaali ok. Eli kampuran asentotunnistin kunnossa. Seuraavaksi bensapuoli, joka ok. Ei jääny paljoo vaihtoehtoja....Purettiin di-kasetti, jolloin vika varmistui. Haisi muuten aika helavatan pahalle....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Suappi sammui kesken ajon
Musta DI-kasetti on yleensä helppo diagnosoida hajun perusteella jos sitä epäilee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suappi sammui kesken ajon
Tää sippaus tapahtui juhannuspäivän aamuna ja ympärillä oli kaikenlaisia muita tuoksuja....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Suappi sammui kesken ajon
Itsellä oli tuommosiin oireisiin syyllinen kampiakselin asentoanturi. Ei ensin näkynyt mitään vikailmoituksia ja vaihtoivat kasetin. Itse epäilin tuota anturia, mutta ei ollut liikkeessä hyllyssä. Joten sovimme että jos vika jatkuu niin ottaavat kasetin takaisin. No, n. parin kilometrin jälkeen nykäisi taas. Korjaamolle takaisin ja sitten löytyi vikailmoitus joka viittasi anturiin. Sitten kilpailevasta merkkihuollosta hakivat anturin ja taas pelasi.VileCreature kirjoitti:Tuntuupi olevan liikkeellä tuota. Oma sammahdellut parin viikon ajan lähes joka päivä pienessä vauhdissa, ja tottakai liikennevaloihin hidastaessa... Lähtee tosin käyntiin parin yrityksen/jokusen hetken odottelun jälkeen. CE-valoa ei vilauta, ellei sitä jaksa laskea että kaikki valot syttyy palamaan kun auto sammuu... No, eipä ole tehnyt tuota kuitenkaan kuin "viileällä" koneella, lämpimämmällä koneella tuntuu jäävän kokonaan pois nuo sammuilut.
Kovemmassa vauhdissa (50-60 kmh ja siitä eteenpäin) nykäisee vain aika tuntuvasti välillä (yrittänee sammua mutta vauhdin/kierrosten takia ei pysty?).
Huomennapa selviää sitten tuokin ja toivottavasti samalla tuo savutusvika, kun mänee auto pajalle.
Mahtaako muuten näkyä vikakoodeissa syy sammuiluun, jos ei ole CE:tä välkytellyt?
Itsellä moisia häiriöitä jatkui varmaan 3-4 kk, ennenkuin jätti huoltamon bensamittarille. Kannattaa vaihtaa ajoissa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Suappi sammui kesken ajon
Paljos toi anturi maksaa, jos varuilta hommais peräkonttiin....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Suappi sammui kesken ajon
olisko ollut 93€? paljoa ei ainakaan tuosta heitä.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Suappi sammui kesken ajon
Laitoin illalla uuden poksin kii ja käynnistin, kuului ....moinen jysäys putkesta ja auto käyntiin...Ei meinant käydä tyhjäkäyntiä ja meikä naama punasena, että mitä hemmettiä. Läksin koeajolle ja kohta rupes tyhjäkäynti huutaa 2000 rpm...Eikun parkkiin ja tutkimaan, josko joku irti konehuoneesta. No, olihan siellä.... Sormenpaksuinen letku oli irronnut imusarjasta, eli aika mukava alipainevuoto.
Letku kii ja kovaa ajoa.... Ce-valokin sammui eikä ole syttyny poksin vaihdon jälkeen
Jysäys tuli varmaan siitä, kun starttailin jonkun aikaa poksi paskana. Eli pakariin (kattiin)
kertyi polttoainetta, joka sit ei toivottavasti hajottanu kattia....
Letku kii ja kovaa ajoa.... Ce-valokin sammui eikä ole syttyny poksin vaihdon jälkeen
Jysäys tuli varmaan siitä, kun starttailin jonkun aikaa poksi paskana. Eli pakariin (kattiin)
kertyi polttoainetta, joka sit ei toivottavasti hajottanu kattia....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Suappi sammui kesken ajon
Aikoinaan minulla meni katti myös. Oheinen viesti. Jos saa ajettua kunnolla ja kierrokset nousee, niin ei vielä katti ole kunnolla tukossa. Tapauksessani kierrokset oli pidettävä reilusti alle 3000, eli aika tukossa oli ja meno rauhallista.
Tuon jälkeen Garretti rupesi syömään öljyä (alkavaa vikaa, ei paljoa 10 tkm välillä), ei auttanut huohotinpäivitykset. Vaikea sanoa johtuiko öljynkulutus juuri tuosta tapauksesta. Mutta, viime viikolla Mitsu korvasi Garretin, asennus PCS:llä. Ei ollut ahtimen siivet vielä rutussa, mutta välystä kylläkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 66#p300066
Tuon jälkeen Garretti rupesi syömään öljyä (alkavaa vikaa, ei paljoa 10 tkm välillä), ei auttanut huohotinpäivitykset. Vaikea sanoa johtuiko öljynkulutus juuri tuosta tapauksesta. Mutta, viime viikolla Mitsu korvasi Garretin, asennus PCS:llä. Ei ollut ahtimen siivet vielä rutussa, mutta välystä kylläkin.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 66#p300066
Saab 9-5 2.3t Wagon Vector -02