Check Engine: Intake air temperature sensor
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Nyt on imuilman lämp.anturi uusittu ja sen johdot tarkistettu,yksi revennyt alipaineletku uusittu sekä kampiakselin asento anturi. Akun kengän ollessa puolituntia veks, ce valo tietty katoaa mutta parin kilometrin lenkin jälkeen syttyy taas ja edelleen tuo trionicin 3 + 7 välähdystä. Ce valo tosiaan syttyy nykyään useammin kuin ennen.
Täytyykö tuo vikamuisti sitten "nollata" ns.kunnolla merkkihuollossa vai jääkö sinne muuten nuo vanhat faultit kummittelemaan?
Tuli jo tilattua vpv:ltä uusi boschin lsh-25c tyypin lambda osa nro. 0 258 005 730
Täytyykö tuo vikamuisti sitten "nollata" ns.kunnolla merkkihuollossa vai jääkö sinne muuten nuo vanhat faultit kummittelemaan?
Tuli jo tilattua vpv:ltä uusi boschin lsh-25c tyypin lambda osa nro. 0 258 005 730
Viimeksi muokannut saabdaas, To Heinä 01, 2010 06:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Voisikohan mahdollisesti liittyä tähän samaiseen imuilman lämpöanturiin se, että eilen kun lämpötila kohosi hellelukemiin syttyi CE-valo kesken ajon. Sama juttu kävi edellisillä helteillä joskus toukokuun lopulla, ja valo syttyi ja sammui ajoittain koko hellejakson ajan. Tässä välillä kun on pidellyt viileämpiä kelejä on CE-valo pysynyt poissa.
Vai löytyisiköhän jollain muuta mahdollista ajatusta? Ei viitsisi vikakoodeja käydä lukemassa kun edellinen air bagin valon nollaus laakkosellakin maksoi vaatimattoman 40€(ja kesti sen mahtavat pari minuuttia)
Vai löytyisiköhän jollain muuta mahdollista ajatusta? Ei viitsisi vikakoodeja käydä lukemassa kun edellinen air bagin valon nollaus laakkosellakin maksoi vaatimattoman 40€(ja kesti sen mahtavat pari minuuttia)
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Sammuta seuraavalla kerralla auto ja katso ce valon vilkautusmäärä,antanee vähän osviittaa missä komponentissa epäkuranttia löytyy.
Niin,täytyykö tässä koputtaa puuta. Boschin lambda on nyt vaihdettu ja 35km testilenkin jälkeen vikavalo ei enään syttynyt. Keskikulutuskin tippui litralla maantieajossa ja koetinpa sitä härnätäkkin kunnon kiihdytyksillä mutta saab pelaa hyvin. Raportoidaan lisää jos häiriövalo viellä syttyy.
Niin,täytyykö tässä koputtaa puuta. Boschin lambda on nyt vaihdettu ja 35km testilenkin jälkeen vikavalo ei enään syttynyt. Keskikulutuskin tippui litralla maantieajossa ja koetinpa sitä härnätäkkin kunnon kiihdytyksillä mutta saab pelaa hyvin. Raportoidaan lisää jos häiriövalo viellä syttyy.
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Tuo kun ei vilkautuksia tahdo antaa, ei itsestään, ei obd-liittimen pinnin maadoittamisella eikä usb-obd lukijakaan pelannut kun semmoisen kokeeksi ostin. Tech lukee ja kuittaa kyllä sitten moitteetta. 

Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Ei ole Trionic 5 tuossa vaparissa, joku viisaampi osaa kertoa mikä moottorinohjaus autossasi on.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Motronic se on, minkä valmistajan obd lukijan kanssa se ei keskustellut ?
Noissahan on riemuna ilmamassamittarikin muiden mahdollisten syypäiden llisäksi.
Edit: ei pelaa vaparien kanssa lukijat, motronic ei käytä standardeja vaan omia protokolliaan. Hakemalla "motronic obd*" löytyy vastaus
Noissahan on riemuna ilmamassamittarikin muiden mahdollisten syypäiden llisäksi.
Edit: ei pelaa vaparien kanssa lukijat, motronic ei käytä standardeja vaan omia protokolliaan. Hakemalla "motronic obd*" löytyy vastaus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Hiphei, "uudella" moottorilla tuli ajettua 570km ja ensimmäinen vikavalo ilmestyi. Kolme välähdystä eli juuri otsikonmukainen ongelma tiedossa.
Mikä muu voi aiheuttaa ko. vikakoodin kuin kyseinen anturi tai liitin tai sen johdot? Kun en nyt hitto vie kiusallakaan viitsisi hankkia tuohon mitään yhdeksänkympin arvoista pulikkaa, jos ei ihan pakko ole.
Valo siis syttyi, kun ajelin Porvoon moottoritietä tuossa kohtalaisen paahtavassa helteessä tasaista 125km/h vauhtia. Suorituskyky ei muuttunut mitenkään, eikä käsittääkseni toki pitäisikään.
Mikä muu voi aiheuttaa ko. vikakoodin kuin kyseinen anturi tai liitin tai sen johdot? Kun en nyt hitto vie kiusallakaan viitsisi hankkia tuohon mitään yhdeksänkympin arvoista pulikkaa, jos ei ihan pakko ole.
Valo siis syttyi, kun ajelin Porvoon moottoritietä tuossa kohtalaisen paahtavassa helteessä tasaista 125km/h vauhtia. Suorituskyky ei muuttunut mitenkään, eikä käsittääkseni toki pitäisikään.
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Anturi testattu, tarjoili 1,53 kOhm vastusta +30 (täkäläinen huoneenlämpö) asteessa ja saatuani sen viilennettyä lähemmäs +20 astetta vastus nousi 1,9 kOhm paikkeille. Eli anturissa ei pitäisi olla mitään vikaa. Seuraavaksi tutkimaan ecun pinnejä ja anturin maadoitusta jostain hanskalokeron takaa.
Re: Check Engine: Intake air temperature sensor
Alan epäillä, että CE-valossa on joku kosketushäiriö. 
Suunnilleen joka toinen päivä tuo valo syttyy ja antaa ne normaalit kolme välähdystä ja jää sitten ajon ajaksi loimottamaan, mutta sitten ilman mitään nollaamisia tai akun kengän irrottamisia (tai edes ecun) tuo valo on seuraavana päivänä poissa. Tätä samaa on nyt jatkunut lämpimien kelien taas alettua.

Suunnilleen joka toinen päivä tuo valo syttyy ja antaa ne normaalit kolme välähdystä ja jää sitten ajon ajaksi loimottamaan, mutta sitten ilman mitään nollaamisia tai akun kengän irrottamisia (tai edes ecun) tuo valo on seuraavana päivänä poissa. Tätä samaa on nyt jatkunut lämpimien kelien taas alettua.