Tai sitten voi olla mahdollista että ne asetelman jouset on onnistuttu vääntämään hengettömiksi, jos kerran on purettu kytkin irrottamatta työsylinteriä. Olen kanssa joskus aikanaan koettanut purkaa kykää tuolla tavalla, ja aikalailla sai käyttää voimaa siinä hommassa, ei ihme jos asetelma olisi entinen.
Eli mikäli ja sikäli jos itse jotain tästä jutusta ymmärsin oikein niin että kykäsylinteri painelaakereineen ei vastaa kunnolla asetelmaan, paitsi vasta ihan polkimen ollessa pohjassa = asetelma kaput?
99:n kytkimen säätöä
Re: 99:n kytkimen säätöä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 99:n kytkimen säätöä
Hitonmoiset kiitokset, jos tämä toimii. Kokeilen, jos kytkin ei tunnukaan mukavalta. (Se kyllä irroittaa nyt...) Uusi asetelma on sitten se vihoviimenen ratkaisu, mutta jos se sen vääntelyn takia semmoseksi meni, niin oli viimenen kerta kun sen tuolla tavalla puran.Mertmi kirjoitti:Rikat kuikkaan, pultit kireelle ja sitten vaan poljeksit niin kauan kytkinpoljinta, kunnes kytkin sylinterin mäntä työntää painelaakerin vähitellen lähemmäs ja lähemmäs asentelmaa. Käytännössä tuo saabin nestekytkin säätyy automaattisesti ja se vaan vaatii tarpeeksi monta polkimen painallusta. On toki mahdollista että polkimensylinteri kettuilee ja ei laske läpi nestettä vaan kurlaa nestettä ees taas. Silloin automaattisäätö ei toimikaan...
Saab 99 GL 5-speed, -84