mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Henkka #2283 kirjoitti:Leffan katselussa mainoskanavalta ei tunnu olevan enää mitään järkeä. Subilla Muumioon tuuppaa mainoksia 10 minuutin välein!

http://www.marmai.fi/uutiset/article394559.ece
http://www.marmai.fi/uutiset/article395879.ece

Ja ei, mulle on turha tyrkyttää maksukanavia :)
Entäs hyllyntäytettä? Tilaustiheydestä riippuen voi tulla maksukanavia selkeästi halvemmaksi, ei tartte manata mainoskatkoja eikä tv-lähetysten järkyttävää kuralaatua ja saa kattella ihan koska haluaa.

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/2252307/ ... Price&fb=0 (siellä used -osiossa järkihintaisia)

Tai jos koko trilogian tahtoo, niin:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/717907/T ... price&fb=2
(jälleen used -osiossa järkihintaisia)

Tai ei tuo uutenakaan ihan miljoonia maksa:
http://www.play.com/DVD/DVD/4-/12846886 ... oduct.html

Ei, en jaksanut etsiä halvinta kauppaa, vaan tsekkasin nopeasti hintoja tutusta paikasta. Toki ulkomaailmasta tilatessa kannattaa varmistaa etukäteen, jos kaipaa suomenkielistä tekstitystä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti: Sieltähän tuli oikein täyteläinen tilannekatsaus. Mielenkiintoista luettavaa. Se taitaa sitten Sisu olla melko ahtaalla valtamerkkien puristuksessa. Se onkin vaikeaa tehdä autoa kun ei ole omaa moottoria / vaihdelaatikkoa niin niitä joutuu kasaamaan niin monenlaisista palikoista. Eipä niitä ole tuolla tienpäällä enää näkynytkään tukkiautoinakaan enää niin paljoa kuin ennen. Se on näemmä 700 pollen rajakin jo sitten rikottu, ei enää pitäisi homma olla tehonpuutteesta kiinni :D Se onkin sitten makuasia minkä merkin valitsee. Ite olen tykännyt aina erityisesti Scanian V8 soundista, se on kuin musiikkia korville. Yhä se jaksaa tuo autopuoli kiinnostaa vaikka siitä ei sitten ammattia tullutkaan. Armeijassa tuli kärrykortti ajettua Masilla 88/89. Siitä on jo varmaan kymmenen vuotta kun on viimeksi tullut ylipäätään rekalla ajettua. Ja joka kerralla sattui aina Scania alle.
Jooh. Monimutkasta asiaa kun ei lyhyesti voi kirjottoo. :)

Joo ei se Sisun tilanne enää mikään hyvä ole, kun meni ulkoistamaan oikeastaan kaikki tuotannolliset seikat, ei pitänyt itellään mitään. :? Olihan siitä juttua joskus ylen kanavalla. Saattaa löytyä jostakin jos etsii.. katsomo tms.
Valtiohan se aika varma maksaja on ja armeijakalustolle onkin tilausta niin siihen sisu taitaakin pääsääntöisesti pikkuhiljaa lipua.
Joo ei niitä enää niinpaljon ole, täälläpäin kyllä niitä vielä näkee muutamia ja sitten myös muutamia siirtoautoja. Onhan niitä tietty ympäri suomea, mutta vähenemään päin on.
Siirtoauto = kevytrakenteinen kuorma-autoyhdistelmä, jossa ei ole nostureita, telivetoa, usein ykköspyöräkärrejä käyttäät ja pankkojen määrää vähennetty, että omapaino olisi mahdollisimman pieni. Mitä vähemmän auto painaa tyhjänä -> sitä enemmän puuta saa laittaa kyytiin, eli hyötykuormaa. ;)

Joo kyllä niillä seitensatasilla puu liikkuu. :) Nykysin yrittäjät aikapaljon lastuttaavat autojaan, takuuaika kun menee umpeen niin käy salkkumies kylässä ja heti on autossa enemmän tehoja. Helpostikkin sata hevosta lisää ja rahaa jos haluaa laittaa enemmän niin vaikka kuika paljon vain. :) Auton ajettavuus paranee suoraan, kun moottori vääntää entistä voimakkaammin ja ahtopaineet ovat täysillä jo vääntöalueen alussa kaasupolkimen ollessa pohjassa. Ihan mitenkävain haluaa moottorinsa säätää. Autolla pääsee tällöin ne mäet ylös paremmin, joissa teki ennen tiukkaa vakiotehoisella moottorilla. ;)

Joo kyllä varmaa kiinnostaa, jos joskus on alan hommissa ollut tai kortin suorittanut. :) On ne vaa melekosia pelejä. Kesällä tarkotus olisi lähetä käymään Ala-härmässä PowerTruck show:ssa, siellä on ensiesittelyssä Scanian R730. 8)

Ja jos kortti on niin kannattaa sitä ainakin yrittää päästä terästämään ajotuntumaa ja hioa peruutustaitoa, joka on saattanut vuosien myötä ruostua.

Työkseen rekkaa, kuorma-autoa tai bussia ei saa enää ajella, jos ei ole suorittanut kuljettajan ammattipätevyyttä, kiitos EU:n. Direktiivipäivät olisi syytä suorittaa ennen loppuvaa vuotta 2014. Siitäkin aiheesta löytyy tietoa AKE:lta. Viiden päivän ajan pitäisi istua teoriatuntiloilla kuuntelemassa kuinka sillä autolla nyt ajettiinkaan ja paljon muuta. Ihan hyödyllistä tietoakin.
Koulutuksia järjestetään eripuolilla maata ja koulutuspäivät ilmoitetaan AKE:lle, jotka AKE sitten hyväksyy jos koulutus täyttää tietyt ehdot. Nekin päivät ei ilmaisia ole, mutta rengin ei tarvitse huolehtia kuin olla paikalla ja työnantaja maksaa koulutuksen(jossa itsekkin on mukana). Tästä voisin luennoida enemmänkin, mutta helpompi on sanoa, että asiasta kiinnostuneet tutkikoon lisää http://www.ake.fi -sivustolta. :)
On tullut käytyä kahtena vuonna peräkkäin power truck showssa ja kyllä on ollut toinen toistaan upeampia autoja näytillä. Kamera on ollut mukana molemmilla kerroilla ja kyllä on saanut ahkerasti räppiä kuvia. Siellä taitaa olla tukkikuskeille taitokisakin kouran käytössä jälleen. Saas nähdä onko Ristimaalla jälleen uutta upeaa kalustoa näytillä legendin, zorron ja discoveryn jatkoksi joka oli 2008 mielestäni upein paikalla ollut yhdistelmä. Kyllä sinne nytkin tulee varmaan lähdettyä jälleen kameran kanssa liikkeelle. Saa tietsikkaan taas upeita taustakuvia. Viime vuonna siellä oli vielä komea Sisukin Catepillarin 600 heppasella koneella, mutta taitaa nekin pian olla sitten historiaa. Tuli karmea munaus viime vuonna kun unohdin kuvata Auvisen upean säiliöauton. Ajattelin ottaa siitä kuvat kierroksen päätteeksi, mut se sitten unohtui. Luulin varmaan jo kuvanneeni sen.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Joo no ei kaikkea voi muistaa.. En tiiä varmaksi sanoa pystyykö lähtee sinne tapahtumaan, mutta ainaki vahvasti yritän lähteä. Yksin ei kuitenkaan huvittaisi ajella idästä länteen.. Viimekesänä meinsin lähtee, mutta en saanut oikein kaveria matkaan niin ostin sitte reissurahastolla läppärin. Heleveti hyvä ois jos tänävuonna pääsis lähtemään ja ottaa kamera mukkaan. Hotellit varmaa aika pitkälti jo varattu, jos niissä meinas majoittua kyseisinä päivinä. Joutuu sitte etemmäs ajelemmaa majotuspaikkoo ehtimmään...
Joo niin siellähän ne kilpailloot, tänävuonna alustana on Hopea Mersun Actros ja puutavaranosturina taisi olla Logliftin 105s. Olihan siitä juttua alan lehdissä, että olisi voinut ilmoittautua mukaan.. omilla kuormaustaitoloilla en kuitenkaan kilpailemaan lähtisi. Niin vähän aikaa alalla ollut, että ei oo kerenny harjottelemaan kunnolla. Olisi kyl hyvä nähdä paikanpäällä.. ei siihen montaakaan minuuttia mene kun nuppikuorma on mätetty kyytiin osaavan henkilön toimesta. :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:Joo no ei kaikkea voi muistaa.. En tiiä varmaksi sanoa pystyykö lähtee sinne tapahtumaan, mutta ainaki vahvasti yritän lähteä. Yksin ei kuitenkaan huvittaisi ajella idästä länteen.. Viimekesänä meinsin lähtee, mutta en saanut oikein kaveria matkaan niin ostin sitte reissurahastolla läppärin. Heleveti hyvä ois jos tänävuonna pääsis lähtemään ja ottaa kamera mukkaan. Hotellit varmaa aika pitkälti jo varattu, jos niissä meinas majoittua kyseisinä päivinä. Joutuu sitte etemmäs ajelemmaa majotuspaikkoo ehtimmään...
Joo niin siellähän ne kilpailloot, tänävuonna alustana on Hopea Mersun Actros ja puutavaranosturina taisi olla Logliftin 105s. Olihan siitä juttua alan lehdissä, että olisi voinut ilmoittautua mukaan.. omilla kuormaustaitoloilla en kuitenkaan kilpailemaan lähtisi. Niin vähän aikaa alalla ollut, että ei oo kerenny harjottelemaan kunnolla. Olisi kyl hyvä nähdä paikanpäällä.. ei siihen montaakaan minuuttia mene kun nuppikuorma on mätetty kyytiin osaavan henkilön toimesta. :D
Kattelinkin tuossa eilen että sulla tulee rapiat 500 kilsaa matkaa sinne että tulee viikonlopun keikka. Minulla ei tule kuin 120 kilsaa sivu että onnistuu ihan päivä keikkana. Väkeä siellä on ollut kuin pipoa joka kerta et majoitus tarttis varmaan varata hyvissä ajoin. Mutta suosittelen jos vain suinkin mahdollista.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja masas »

Menin tekemään veneen vakuuuksia, ja samalla tsekattiin muutkin vakuutukset, virkailija kysäs että missä mulla on auton vakuutukset :roll: kun niitä ei heillä ole, no minä siihen että ompas, no eipäs totes virkailija, no sanoin että ainakin syyskussa viimevuonna poistin täyskaskon ja se muutettiin liikenne+osakaskoksi, tuolloin on jääny liikennevakuutus virkailijan toimesta kirjaamatta. Ja tästä hyvästä liikennevakuutus lankeaa takautuvasti, osakasko laitettiin kuitenkin tänään alkavaksi ja ne ei onneksi tulleet takautuvasti :| Tarttis varmaan laskuja maksellessa katsoa voimassa olevat vakuutukset 8)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

ysitonnari93 kirjoitti: Kattelinkin tuossa eilen että sulla tulee rapiat 500 kilsaa matkaa sinne että tulee viikonlopun keikka. Minulla ei tule kuin 120 kilsaa sivu että onnistuu ihan päivä keikkana. Väkeä siellä on ollut kuin pipoa joka kerta et majoitus tarttis varmaan varata hyvissä ajoin. Mutta suosittelen jos vain suinkin mahdollista.
No ei se mahdoton matka ole päivässä ajella, mutta kyllä se vähä vituttaa ja väsyttää ajella tuota matkaa.. kyytiläisen jos saapi matkaan niin vuorotellen ajjaa nii ei tee tiukkaakaan. :)
Kerran olen tehnyt ajoreissun ilomantsi-lohja-ilomantsi, joka kesti 23h(piti kävästä yksissä rippijuhlissa, jotka oikeastaan olivat ihan merkityksettömiä.. kuskina piti olla vain tulomatkalla, mutta kävikin sitten niin että sai ajella mennen tullen). Ei siinä mitään, mutta olin ennen reissua kerennyt nukkua vain 3h että kyllä pisti ramasemaan reissun aikana ihan jonnii verran... Sillon kyllä kirosin, että en perkele ennee toistakerttoo vastaavaa reissua tee, ainakan jos pelkästää ite on ajamassa. :roll:
Voipi olla lähitienoon kaikki hotellit jo varattua... mut pitää suosiolla soitella viereisille paikkakunnille, että mikä tilanne. Tai sitten tulee päiväselti ajettuu. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tonnarista hajos öljyntäyttökorkki :|
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti: Kattelinkin tuossa eilen että sulla tulee rapiat 500 kilsaa matkaa sinne että tulee viikonlopun keikka. Minulla ei tule kuin 120 kilsaa sivu että onnistuu ihan päivä keikkana. Väkeä siellä on ollut kuin pipoa joka kerta et majoitus tarttis varmaan varata hyvissä ajoin. Mutta suosittelen jos vain suinkin mahdollista.
No ei se mahdoton matka ole päivässä ajella, mutta kyllä se vähä vituttaa ja väsyttää ajella tuota matkaa.. kyytiläisen jos saapi matkaan niin vuorotellen ajjaa nii ei tee tiukkaakaan. :)
Kerran olen tehnyt ajoreissun ilomantsi-lohja-ilomantsi, joka kesti 23h(piti kävästä yksissä rippijuhlissa, jotka oikeastaan olivat ihan merkityksettömiä.. kuskina piti olla vain tulomatkalla, mutta kävikin sitten niin että sai ajella mennen tullen). Ei siinä mitään, mutta olin ennen reissua kerennyt nukkua vain 3h että kyllä pisti ramasemaan reissun aikana ihan jonnii verran... Sillon kyllä kirosin, että en perkele ennee toistakerttoo vastaavaa reissua tee, ainakan jos pelkästää ite on ajamassa. :roll:
Voipi olla lähitienoon kaikki hotellit jo varattua... mut pitää suosiolla soitella viereisille paikkakunnille, että mikä tilanne. Tai sitten tulee päiväselti ajettuu. :)
Juolahti tuossa mieleeni että jos kaikki rekkakuskit ovat myös hotellissa niin eikö sitä pääsis parillakympillä jonkun rekan nuppiin yöksi :D Varais vain hiukan evästä mukaan. Itse tuli aikoinaan oltua paljon kuskina kun ei vielä ollut omaa autoa, mut kerran yksi keikka venähti 24-tunnin mittaiseksi ja vielä vanhalla mersun reuhkalla, et sen jälkeen minä kypsyin koko touhuun siinä määrin etten sen koommin lähtenyt kenellekkään juoppokuskiksi. Armeijassa oli kerran tosi paha marssi protolla, kun piti ajaa yöllä Rovajärveltä Ouluun. Kuskit olis saaneet nukkua päivällä kassaan mutta enhän minä mitään unta saanut valoisaan aikaan. Minä olin kerran aamuyön puolella jo nukahtaa rattiin kun 60 kinnattiin menemään moottorimarssilla. Viimein sitä oltiin aamulla kuuden korvissa Oulussa ja kerkesin yhden Masin hytissä torkahtaa tunnin verran, kunnnes piti jatkaa protolla vielä Kajaaniin. Sitten äkkiä lomakamppeet päälle ja omalla kuupalla viikonloppulomille kotia kohti 207 kilsaa siihen vielä päälle. Kerran haettiin Inttiaikana Ähtäristä kranaatteja pakulla. Tuli 1000 kilsan keikka ees takasin, mutta oli onneksi apukuski matkassa ettei tarvinnu yksin ajaa. Kerran on tullut ajettua sittemmin siviilissä omalla autolla 1000 kilsaa putkeen ja nyt täytyy vain ihmetellä miten siihen on kyennyt kun alla oli silloin avolava Isuzu!
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Meinasin käydä hitsaamaan saapikasta ja laittelin kerrankin kaikki viimisen päälle valmiiksi. Ensimmäisen täpin jälkeen "mitä helvettiä", maski ei tummennu. Kyllä tuo vielä eilen toimi kun turasin letkukelalle kiinnikeitä. Luonnollisesti kaikki vanhat maskit oli viety jonnekin joten siihen jäi sekin touhu. Olisi tuota jotenkuten kerennyt käydä uuden ostamassa vaan eipä innosta 100km:n lenkki pelkkää hitsausmaskia hakemaan.
Vajaan 3 vuotta tuo kesti (Parweldin halvempi), kyllähän tuolla on jokunen rulla lankaa poltettu ettei ihan uutuuttaan kyrvähtänyt, mutta olisi edes prkl eilen hajonnut...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

ysitonnari93 kirjoitti: Juolahti tuossa mieleeni että jos kaikki rekkakuskit ovat myös hotellissa niin eikö sitä pääsis parillakympillä jonkun rekan nuppiin yöksi :D Varais vain hiukan evästä mukaan. Itse tuli aikoinaan oltua paljon kuskina kun ei vielä ollut omaa autoa, mut kerran yksi keikka venähti 24-tunnin mittaiseksi ja vielä vanhalla mersun reuhkalla, et sen jälkeen minä kypsyin koko touhuun siinä määrin etten sen koommin lähtenyt kenellekkään juoppokuskiksi. Armeijassa oli kerran tosi paha marssi protolla, kun piti ajaa yöllä Rovajärveltä Ouluun. Kuskit olis saaneet nukkua päivällä kassaan mutta enhän minä mitään unta saanut valoisaan aikaan. Minä olin kerran aamuyön puolella jo nukahtaa rattiin kun 60 kinnattiin menemään moottorimarssilla. Viimein sitä oltiin aamulla kuuden korvissa Oulussa ja kerkesin yhden Masin hytissä torkahtaa tunnin verran, kunnnes piti jatkaa protolla vielä Kajaaniin. Sitten äkkiä lomakamppeet päälle ja omalla kuupalla viikonloppulomille kotia kohti 207 kilsaa siihen vielä päälle. Kerran haettiin Inttiaikana Ähtäristä kranaatteja pakulla. Tuli 1000 kilsan keikka ees takasin, mutta oli onneksi apukuski matkassa ettei tarvinnu yksin ajaa. Kerran on tullut ajettua sittemmin siviilissä omalla autolla 1000 kilsaa putkeen ja nyt täytyy vain ihmetellä miten siihen on kyennyt kun alla oli silloin avolava Isuzu!
Ei varmaa iha helpolla tuntemattomien rekoissa nukuta :D
Joo kyllä se luonnetta kysellee se väsyneenä ajo pitkiä siivuja samoilla silmillä. :twisted:
Joo, se se on huvittavaa että aika kultaa muistot, varsinkin kun intti-aikaa muistelee. On sitä vaikka mimmosta vitutusta ollu ja tilannetta, mutta jälkikäteen on vaa positiivista muisteltavaa, eikä vastoinkäymisiä paljon muista. :D
Oothan tuota suanu siekkii ajella ihan reten..
Nykysin paljon tarkempia ovat ajo- ja lepoajosita intissäkin. Esimerkiksi leiripäivät kun ohi, niin ei saa samana päivänä lähteä lomille ajelemaan omalla autolla kun leiri loppuu, vaan pitää olla kassulla yksi yö, enenkuin saa lähteä ajelemaan. Niin paljon sattunut rattiin nukahtamisia ja sitämyöten onnettomuuksia kun leiriltä tullut väsynyt sotilas on kotimatkallaan nukkunu rattiin ja ajanut autonsa lunariin. :roll:
Siitäkin pystyy aika hyvin luistelemaan, ainakin kuskina ollessa. Ei sitä parin miehen vajausta kukaa huomaa, eikunvain samalla kun auton palauttaa hallille niin lomavaatteet päällä parkkipaikelle kipitellä ja eiku lomille. :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

lordofgreed kirjoitti:Meinasin käydä hitsaamaan saapikasta ja laittelin kerrankin kaikki viimisen päälle valmiiksi. Ensimmäisen täpin jälkeen "mitä helvettiä", maski ei tummennu. Kyllä tuo vielä eilen toimi kun turasin letkukelalle kiinnikeitä. Luonnollisesti kaikki vanhat maskit oli viety jonnekin joten siihen jäi sekin touhu. Olisi tuota jotenkuten kerennyt käydä uuden ostamassa vaan eipä innosta 100km:n lenkki pelkkää hitsausmaskia hakemaan.
Vajaan 3 vuotta tuo kesti (Parweldin halvempi), kyllähän tuolla on jokunen rulla lankaa poltettu ettei ihan uutuuttaan kyrvähtänyt, mutta olisi edes prkl eilen hajonnut...
Joo kyllä varmasti ketuttaa... ja toinen on sitte, että lanka loppuu niinku itellä kävi. :D No.. keskiviikkona vissii uuen rullan käyn ostelemassa niin saa taas hitsailla jokusen sauman. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:
lordofgreed kirjoitti:Meinasin käydä hitsaamaan saapikasta ja laittelin kerrankin kaikki viimisen päälle valmiiksi. Ensimmäisen täpin jälkeen "mitä helvettiä", maski ei tummennu. Kyllä tuo vielä eilen toimi kun turasin letkukelalle kiinnikeitä. Luonnollisesti kaikki vanhat maskit oli viety jonnekin joten siihen jäi sekin touhu. Olisi tuota jotenkuten kerennyt käydä uuden ostamassa vaan eipä innosta 100km:n lenkki pelkkää hitsausmaskia hakemaan.
Vajaan 3 vuotta tuo kesti (Parweldin halvempi), kyllähän tuolla on jokunen rulla lankaa poltettu ettei ihan uutuuttaan kyrvähtänyt, mutta olisi edes prkl eilen hajonnut...
Joo kyllä varmasti ketuttaa... ja toinen on sitte, että lanka loppuu niinku itellä kävi. :D No.. keskiviikkona vissii uuen rullan käyn ostelemassa niin saa taas hitsailla jokusen sauman. :)
Minä en ole automaattimaskia uskaltanut vielä ostaa. Euromaskilla mennään edelleen.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mr_Who kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti: Juolahti tuossa mieleeni että jos kaikki rekkakuskit ovat myös hotellissa niin eikö sitä pääsis parillakympillä jonkun rekan nuppiin yöksi :D Varais vain hiukan evästä mukaan. Itse tuli aikoinaan oltua paljon kuskina kun ei vielä ollut omaa autoa, mut kerran yksi keikka venähti 24-tunnin mittaiseksi ja vielä vanhalla mersun reuhkalla, et sen jälkeen minä kypsyin koko touhuun siinä määrin etten sen koommin lähtenyt kenellekkään juoppokuskiksi. Armeijassa oli kerran tosi paha marssi protolla, kun piti ajaa yöllä Rovajärveltä Ouluun. Kuskit olis saaneet nukkua päivällä kassaan mutta enhän minä mitään unta saanut valoisaan aikaan. Minä olin kerran aamuyön puolella jo nukahtaa rattiin kun 60 kinnattiin menemään moottorimarssilla. Viimein sitä oltiin aamulla kuuden korvissa Oulussa ja kerkesin yhden Masin hytissä torkahtaa tunnin verran, kunnnes piti jatkaa protolla vielä Kajaaniin. Sitten äkkiä lomakamppeet päälle ja omalla kuupalla viikonloppulomille kotia kohti 207 kilsaa siihen vielä päälle. Kerran haettiin Inttiaikana Ähtäristä kranaatteja pakulla. Tuli 1000 kilsan keikka ees takasin, mutta oli onneksi apukuski matkassa ettei tarvinnu yksin ajaa. Kerran on tullut ajettua sittemmin siviilissä omalla autolla 1000 kilsaa putkeen ja nyt täytyy vain ihmetellä miten siihen on kyennyt kun alla oli silloin avolava Isuzu!
Ei varmaa iha helpolla tuntemattomien rekoissa nukuta :D
Joo kyllä se luonnetta kysellee se väsyneenä ajo pitkiä siivuja samoilla silmillä. :twisted:
Joo, se se on huvittavaa että aika kultaa muistot, varsinkin kun intti-aikaa muistelee. On sitä vaikka mimmosta vitutusta ollu ja tilannetta, mutta jälkikäteen on vaa positiivista muisteltavaa, eikä vastoinkäymisiä paljon muista. :D
Oothan tuota suanu siekkii ajella ihan reten..
Nykysin paljon tarkempia ovat ajo- ja lepoajosita intissäkin. Esimerkiksi leiripäivät kun ohi, niin ei saa samana päivänä lähteä lomille ajelemaan omalla autolla kun leiri loppuu, vaan pitää olla kassulla yksi yö, enenkuin saa lähteä ajelemaan. Niin paljon sattunut rattiin nukahtamisia ja sitämyöten onnettomuuksia kun leiriltä tullut väsynyt sotilas on kotimatkallaan nukkunu rattiin ja ajanut autonsa lunariin. :roll:
Siitäkin pystyy aika hyvin luistelemaan, ainakin kuskina ollessa. Ei sitä parin miehen vajausta kukaa huomaa, eikunvain samalla kun auton palauttaa hallille niin lomavaatteet päällä parkkipaikelle kipitellä ja eiku lomille. :D
Jossain välissä tuli luettua tosiaan lehdestä tämän tästä niistä varusmiesten rattiin nukahtamisista. Kyllä se niin voi olla ettei niihin rekannuppeihin ole mitään asiaa, kun nekin on viimeisen päälle tuunattuja ja puunattuja. Turpiin vois tulla jos yrittäis sisälle ängetä :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

ysitonnari93 kirjoitti:
Mr_Who kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti: Juolahti tuossa mieleeni että jos kaikki rekkakuskit ovat myös hotellissa niin eikö sitä pääsis parillakympillä jonkun rekan nuppiin yöksi :D Varais vain hiukan evästä mukaan. Itse tuli aikoinaan oltua paljon kuskina kun ei vielä ollut omaa autoa, mut kerran yksi keikka venähti 24-tunnin mittaiseksi ja vielä vanhalla mersun reuhkalla, et sen jälkeen minä kypsyin koko touhuun siinä määrin etten sen koommin lähtenyt kenellekkään juoppokuskiksi. Armeijassa oli kerran tosi paha marssi protolla, kun piti ajaa yöllä Rovajärveltä Ouluun. Kuskit olis saaneet nukkua päivällä kassaan mutta enhän minä mitään unta saanut valoisaan aikaan. Minä olin kerran aamuyön puolella jo nukahtaa rattiin kun 60 kinnattiin menemään moottorimarssilla. Viimein sitä oltiin aamulla kuuden korvissa Oulussa ja kerkesin yhden Masin hytissä torkahtaa tunnin verran, kunnnes piti jatkaa protolla vielä Kajaaniin. Sitten äkkiä lomakamppeet päälle ja omalla kuupalla viikonloppulomille kotia kohti 207 kilsaa siihen vielä päälle. Kerran haettiin Inttiaikana Ähtäristä kranaatteja pakulla. Tuli 1000 kilsan keikka ees takasin, mutta oli onneksi apukuski matkassa ettei tarvinnu yksin ajaa. Kerran on tullut ajettua sittemmin siviilissä omalla autolla 1000 kilsaa putkeen ja nyt täytyy vain ihmetellä miten siihen on kyennyt kun alla oli silloin avolava Isuzu!
Ei varmaa iha helpolla tuntemattomien rekoissa nukuta :D
Joo kyllä se luonnetta kysellee se väsyneenä ajo pitkiä siivuja samoilla silmillä. :twisted:
Joo, se se on huvittavaa että aika kultaa muistot, varsinkin kun intti-aikaa muistelee. On sitä vaikka mimmosta vitutusta ollu ja tilannetta, mutta jälkikäteen on vaa positiivista muisteltavaa, eikä vastoinkäymisiä paljon muista. :D
Oothan tuota suanu siekkii ajella ihan reten..
Nykysin paljon tarkempia ovat ajo- ja lepoajosita intissäkin. Esimerkiksi leiripäivät kun ohi, niin ei saa samana päivänä lähteä lomille ajelemaan omalla autolla kun leiri loppuu, vaan pitää olla kassulla yksi yö, enenkuin saa lähteä ajelemaan. Niin paljon sattunut rattiin nukahtamisia ja sitämyöten onnettomuuksia kun leiriltä tullut väsynyt sotilas on kotimatkallaan nukkunu rattiin ja ajanut autonsa lunariin. :roll:
Siitäkin pystyy aika hyvin luistelemaan, ainakin kuskina ollessa. Ei sitä parin miehen vajausta kukaa huomaa, eikunvain samalla kun auton palauttaa hallille niin lomavaatteet päällä parkkipaikelle kipitellä ja eiku lomille. :D
Jossain välissä tuli luettua tosiaan lehdestä tämän tästä niistä varusmiesten rattiin nukahtamisista. Kyllä se niin voi olla ettei niihin rekannuppeihin ole mitään asiaa, kun nekin on viimeisen päälle tuunattuja ja puunattuja. Turpiin vois tulla jos yrittäis sisälle ängetä :lol:
Tästä linkistä löytyis ottamiani kuvia tapahtumasta 2008/2009 http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ef86+t ... truck.html
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

En tiedä oikein vituttaako mutta kun tuossa jokin aika sitten vituttelin sitä kun jäin 3. varasijalle työvoimakoulutuksen valinnassa, niin nyt sitten kun sieltä ei peruutuspaikkoja kuulunut niin pistin paperit amk:hon vetämään viime viikolla ennen kuin hakuaika loppuu.
No nyt sitten eilen soitettiin, että ois paikka tarjolla. Ei muutakuin tänään kyselemään TE-toimistoon, että tuleeko sanktioita jos kieltäydyn. Koska jos pääsen amk:hon niin jätän joka tapauksessa ko. koulutuksen kesken ja sitten joku muu jää ilman koulutusta...v**tu saatana tätä perkeleen byrokratiaa, haistakaa v**tu saatanan poliitikot jotka nämä koukerot on tehny näin saatanan vaikeiksi....

Edit: Kouluttajan kanta asiaan oli selvä, ei kannata aloittaa jos tietää jossain vaiheessa mahdollisesti keskeyttävänsä toisen koulutuspaikan takia ja tämän myös ovat paikalliseen TE-toimistoon tänään ilmoittaneet mutta ei ku selvitykseen menee ja työttömyyskassalle annetaan lausunto maksatuksen keskeyttämisestä käsittelyn ajaksi...voi v*tun v**tu saatanan saatanan perkeleen saatana.
Justiin ku saa raha-asiat vähä paremmalle mallille pitkästä aikaa niin eiku taas tulee lisää paskaa niskaan...
Tiedossa kyllä on jo, että selvityksen pitäisi mennä heittämällä läpi mutta silti pitää tehdä kaiken maailman haistapaskalausuntoja kassaan...Voi v**tu tätä touhua saatana!!!!!
Viimeksi muokannut rälläkkä, Ti Huhti 20, 2010 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukittu