Laitetaan boksin ja liittimen väliin välikappele, josta saadaan nauhoittavaan Flukeen mittausignaali. Mittaus tehtiin Karalalla Laukaassa. Mittauksella ei saatu viasta selvyyttä, vaan autoa kokeiltiin toisella immulla (Opelin ), jossa oli sama sisäinen kytkentä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
ohho kuulostaapa helpolta kai se sitten on vaa pakko odottaa että joku paikka hajoaa. Ei vaan enään oikeen kehtaa ajaa tolla ku kulutus +20l kaupungissa ja ei mene minnekkään
Onko tuossa nyt varmasti kaikki pytyt pelissä...? Kokeile käynnissä ollessa nyhtää yksi kerrallaan tulpanjohdot irti (kannattanee kokeilla samaa suuttimien johdoilla) ja katso muuttuuko käynti. Tosin kyllä päästöissä näkyisi mikäli joku pytty pimeenä. Tulppien kuntoa tutkimalla saattaisi nähdä jos käy törkeän rikkaalla/laihalla.
Ainakin vanhemmat kaasarimallit pystyy käymään pirun nätisti kolmellakin pytyllä...
EDIT: Onko tarkastettu ettei pakoputki ole tukossa...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
tota pakoputki hommaa olen itsekkin ihmetelly, onhan tossa katti. katin ei ainakaan pitäisi olla tukossa oon antanu aika paljon monoa viime ainoina et se lämpenis kunnolla
tyhjäkäynnillä käy hyvin, putkesta ei kuuluu suhahduksia sun muuta. Kohta lähen ostamaan puristussuhde mittauslaitteen, saa nähä jos paineet on kohillaan.
Kokeile toista immua.
Palaahan sulla muuten virtojen kytkeytymisessä ce-valo?
Meinaan vaan että onhan polttimo ehjä?
Kyllä tuollaisella kulutuksella pitäisi jo vikakoodia antaa,Kokeile koodin purkua.
Lambda voisi olla kanssa mennyttä kamaa jos noin paljon kuluttaa.
Sitten tulee vielä mieleen bensanpaineet,vois olla säädin rikki tai paluuputki tukossa.
CE valo palaa kun käynnistää ja sammuu heti, eikös immu ja lamda sytytä CE valoa jos on rikki? ja jos se immu tai lamda on mennossa rikki nii ei kai muu auta kun vaan odottaa..
tommyww kirjoitti:CE valo palaa kun käynnistää ja sammuu heti, eikös immu ja lamda sytytä CE valoa jos on rikki? ja jos se immu tai lamda on mennossa rikki nii ei kai muu auta kun vaan odottaa..
Ei sytytä joka tapauksessa. Omassa tapauksessa ei ollut mitään vikakoodeja.
Yritä saada immua lainaan kokeiltavaksi. Jos löydät numerosarja Immusta, niin laita näkyville, jos jollakin klubilaisella olisi sellainen (loppuosa omassa Aerossa on esimerkiksi 005).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Noniin eli vähän päivtystä tähän, sama vika on vielä.. Vääntää hyvin matalilla kierroksilla mutta heti kun menee yli 3500kierrosta iskee "rajoitin", alkaa nykii ja vauhti hyytyy. Tyhjäkäynnillä kierrättää iloisesti. Ihan sama mikä vaihde päällä niin ei mene yli 3500.. mikä voisi olla? Ei kulje yli 110km/h
mut ei se kierrostenrajotin vaikuta siihen et se on niin perk***** laiska.. voiko tossa saabissa olla jonkinlainen limb home systeemi? CE palaa kun laittaa virrat ja sammuu ihan normisti
tommyww kirjoitti:mut ei se kierrostenrajotin vaikuta siihen et se on niin perk***** laiska.. voiko tossa saabissa olla jonkinlainen limb home systeemi? CE palaa kun laittaa virrat ja sammuu ihan normisti
kerran sammuu normisti eikä vikakoodeja ole niin en uskoisi
Aaviita kirjoitti:Ilmeisesti se vapaavirtaussuodatin aiheuttaa sen äänen.
ei kai se vv-suodin veturimaista (tsuf tsuf tsuf) ääntä pidä kun kiihdyttää immu kunnossa (viimeksi tänään kurkkasin ja ei ollu paskassa) ja luultavasti lamda myös, ei vilauttele CE ja päästöt kunnossa. Ei vikakoodeja. mitäs sitte?
Vähä söi tänää ku jäi 1.6 corollalle perkl
millä todettu että immu kunnossa ja mitenkä kurkattu että ei ole paskaa?
kyllä vahvasti epäilen joko immua varsinkin kun on vaparisuodatinkin tai lambaadaa..
mistä tuo veturin ääni kuuluu? pako vai imu ääni?jos se imusta kuuluu niin venttiili vaurioonhan se viittaa, jos paolta niin putkeen tai pakosarjaan..
Aaviita kirjoitti:Ilmeisesti se vapaavirtaussuodatin aiheuttaa sen äänen.
ei kai se vv-suodin veturimaista (tsuf tsuf tsuf) ääntä pidä kun kiihdyttää immu kunnossa (viimeksi tänään kurkkasin ja ei ollu paskassa) ja luultavasti lamda myös, ei vilauttele CE ja päästöt kunnossa. Ei vikakoodeja. mitäs sitte?
Vähä söi tänää ku jäi 1.6 corollalle perkl
millä todettu että immu kunnossa ja mitenkä kurkattu että ei ole paskaa?
kyllä vahvasti epäilen joko immua varsinkin kun on vaparisuodatinkin tai lambaadaa..
mistä tuo veturin ääni kuuluu? pako vai imu ääni?jos se imusta kuuluu niin venttiili vaurioonhan se viittaa, jos paolta niin putkeen tai pakosarjaan..
Vapari otettu pois kauan sitten. Paineet kohillaan sylintereissä niin venttiilit ei pitäis vuotaa. Immu puhdistettu rasvanpoistoaineella ja langat siellä sisällä ehjät. Lamdan pitäis sytyttää ce jos rikki. CE valo ei ole koskaan palanut ajon aikana. sammuu ihan normisti kun laittaa virrat.
Itse epäilen et katti olisi tukossa koska kun kiihdyttää yli 2000kierrosta niin huomaa et veto alkaa loppua ja 3500kierroksen kohdalla tulee stop..