ysitonnari93 kirjoitti:Ei itsellä tosin noin huonoa tuuria ole viel ölpänvaihdossa ollut, mutta ruuvimeisseli on jonkin kerran pitänyt lyödä vasaralla suodattimesta läpi Nykyiseen tonttuun on tullut vaihdettua vain kerran itse öljyt, kun sen keulan joutuu nostamaan jotta pääsee proppuun ja suodattimeen käsiksi. Tulee nykyään noudatettua naisille tarkoitettua ohjetta, niin ei tarvi lotrata sen jäteöljynkään kanssa joka paikkaa mustaksi Kerran kun irroittelin Isuzusta vaihdelaatikkoa, niin sain kaikki öljyt lootasta päin naamaa ja pitkin kaulaa, kun nykäisin kardaanin irti. Enhän minä muistanut laskea niitä ensin pois Voi sitä voimasanojen määrää
arvatenkin se on kuin minä kun tutkein sitä poltoaine suodatinta ja sen jälkeen raavein naamaani arvaas minkä värinen se naama oli sen jälkeen
ysitonnari93 kirjoitti:Nykyiseen tonttuun on tullut vaihdettua vain kerran itse öljyt, kun sen keulan joutuu nostamaan jotta pääsee proppuun ja suodattimeen käsiksi.
Tuohan on vielä ihan B202? Ei sitä ainakaan mihinkään tartte nostella. Myönnetään, että öljyroppuun pääsee helpommin käsiksi jos keula on ilmassa, mutta pääsee siihen muutenkin. Filtterin vaihdan itse mieluummin yläkautta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ysitonnari93 kirjoitti:Nykyiseen tonttuun on tullut vaihdettua vain kerran itse öljyt, kun sen keulan joutuu nostamaan jotta pääsee proppuun ja suodattimeen käsiksi.
Tuohan on vielä ihan B202? Ei sitä ainakaan mihinkään tartte nostella. Myönnetään, että öljyroppuun pääsee helpommin käsiksi jos keula on ilmassa, mutta pääsee siihen muutenkin. Filtterin vaihdan itse mieluummin yläkautta.
No voi ihmisen käsi! Sinnehän ne sormet ylsi öljyproppuun ja vieläpä vaivattomasti, tarvitsi vain pistää maate auton eteen. Sitä on vain katsonut että siinä on niin pitkä keula ettei sinne yllä mitenkään. Se proppu on minusta se helppo osuus, mutta filtterille ei ainakaan minun käsi mahdu yläkautta ellei pura akvaariokotelon seinää pois tieltä tai jotain.........
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
ysitonnari93 kirjoitti: Se proppu on minusta se helppo osuus, mutta filtterille ei ainakaan minun käsi mahdu yläkautta ellei pura akvaariokotelon seinää pois tieltä tai jotain.........
Siitä öljyntäyttöputken vierestä meneepi reitti. Ahtain kohta on just siinä ylhäällä - kun siitä saa käden läpi, niin siellä imusarjan alla on tilaa vaikka bileitä pitää ja sieltä se filsukin löytyy. Filsu jopa mahtuu tulemaan yläkautta pystyasennossa niin, ettei öljyä tarvi turhaan läikyttää sinne auton alle (ei silti pihassa maata suojaamatta kannata...). Edellyttää tietysti, että filsu on kiristetty oikein eikä avaimella hampaat irvessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
ysitonnari93 kirjoitti: Se proppu on minusta se helppo osuus, mutta filtterille ei ainakaan minun käsi mahdu yläkautta ellei pura akvaariokotelon seinää pois tieltä tai jotain.........
Siitä öljyntäyttöputken vierestä meneepi reitti. Ahtain kohta on just siinä ylhäällä - kun siitä saa käden läpi, niin siellä imusarjan alla on tilaa vaikka bileitä pitää ja sieltä se filsukin löytyy. Filsu jopa mahtuu tulemaan yläkautta pystyasennossa niin, ettei öljyä tarvi turhaan läikyttää sinne auton alle (ei silti pihassa maata suojaamatta kannata...). Edellyttää tietysti, että filsu on kiristetty oikein eikä avaimella hampaat irvessä.
Tuotahan voisi kokeilla vielä, mutta suodattimen kireydestä ei ole mitään tietoa kun ei sitä ole itse tullut viimeksi kiinni laitettua. Laturin piuhoja siinä näytti olevan vielä reitin varrella. Mutta ellei filsu irtoa käsin niin en ala ite vaihtamaan kun se hoituu autohuollossa odottaessa ja saa heittää samalla sen kahvikupin ja säästyy käsien pesulta
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Tuotahan voisi kokeilla vielä, mutta suodattimen kireydestä ei ole mitään tietoa kun ei sitä ole itse tullut viimeksi kiinni laitettua. Laturin piuhoja siinä näytti olevan vielä reitin varrella. Mutta ellei filsu irtoa käsin niin en ala ite vaihtamaan kun se hoituu autohuollossa odottaessa ja saa heittää samalla sen kahvikupin ja säästyy käsien pesulta
No nyt tuli sekin kokeiltua. Öljyntäyttöputken kannattimen kun irroitti niin se antoi sen verran periksi että sai käden helposti menemään perille. Mutta eihän se meinannutkaan aueta, oli edellinen asentaja vääntänyt sen niin tiukkaan etten saanut sitä sitten edes suodatinavaimenkaan (mikä mahtui sekin menemään sitä reittiä pitkin) kanssa auki. Lommo tuli vain filtterin kylkeen Nyt ollaankin sitten menossa nosturille öljyn vaihtoon, mutta en mene nyt enää samaan paikkaan missä viimeksi kävin Saas nähdä pitääkö siitä lyödä rautakanki läpi että saa auki No minä otan sitten kaffikupin kouraan ja kattelen sivusta saako sitä ammattilainenkaan auki alakauttakaan