Tehot hetkittäin kateessa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja nugge »

jcarlson kirjoitti:Helteet ja aaltoilu viittaisi nakutussäädön toimimiseen.
Itellä ainakin lämpimäl 25C+ tekee joskus sellasta että ei oikein taho lähteä ja sit lähteekin.

Voishan sitä vaihtaa lambda + lmm + nakutustunnistin ja vaikka ja mitä löytämättä vikaa kun ei ainakaan mulla ole mitää logeinhin jättänyt kun techillä katsottu.

Se nyt vaa on lämpimän sään ja turbon yhteensattuma :S

Edit

Tuli mieleen että itellä auttanut joskus tohon tökkimiseen se että putsannut ton ilmamäärämittarin CRC Air Meter Cleanerilla. Reilusti sitä vaa sinne sisää ja antaa kuivuu.

Tein kyseisen homman tänään mutta tökki kyllä välillä. Tosin nyt illalla kun lämmöt laskivat loppui tökkiminen.

Eli epäilisin että softassa vähän liian kireet kriteerit nakutukseen? Voisko olla.

Viisaammat kertokoot.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jussijokinen
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja jussijokinen »

Alipaineletkut ihan ensin... varmistaa ettei vuoda.
niin ja itselläni tuolla bsr.n stage1.llä otti dynossa muistaakseni 1,38bar (pieni piikki) noin 4000rpm kohdalla. jolloin luonnollisesti saatiin hetkellinen maksimiteho 405,2Nm ja 241hv.
joten ei tuo ahtopaineesi vaikuta mielestäni erikoisen kovalta.

mutta niinkuin joku jo mainitsi, tuntuisi helteet itsellänikin perstuntumalta vaikuttavan kulkuun... niin ja eikös tuo ilmastoinnin kompurakin haukkaa vähän tehoja? Näillä keleillä se on auton arvokkain laite :)
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Joo ei ole ahdot mittarin mukaan olleet ihan tapissa +25 C keleillä. Pitänee kuitenkin itselläkin vielä tarkastella alipaineletkut, saattaa olla pientä vuotoa. En tiedä voisiko bensalaatu (E95) myös vaikuttaa lämmönnousun kanssa.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

AnttiH9-3 kirjoitti:Joo ei ole ahdot mittarin mukaan olleet ihan tapissa +25 C keleillä. Pitänee kuitenkin itselläkin vielä tarkastella alipaineletkut, saattaa olla pientä vuotoa. En tiedä voisiko bensalaatu (E95) myös vaikuttaa lämmönnousun kanssa.
Varmasti jää ahdot ja tehot vajaiksi Aerossa +25 keleillä ja 95E tankissa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja nugge »

Kuka tankkaa 95sta O_o
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

nugge kirjoitti:Kuka tankkaa 95sta O_o
Esim. minä. Useimmiten. Persdynolla eroa ei huomaa ja harvemmin tuosta edes yrittää ottaa huippuja irti, jolloin se vähäinenkin hyötyaspekti jää olemattomaksi.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos laite on vakio, niin voisi ehkä tankatakin, mutta virisoftien kanssa ei ainakaan kannata ottaa riskiä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
AnttiH9-3
"Aero"
Viestit: 347
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 13:14
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja AnttiH9-3 »

Ensi vuonna alkaa tulla tehoille lisää hintaa, jos 98 hinnoitellaan reilusti 95e10:iä kalliimmaksi...
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja nugge »

AnttiH9-3 kirjoitti:Ensi vuonna alkaa tulla tehoille lisää hintaa, jos 98 hinnoitellaan reilusti 95e10:iä kalliimmaksi...

:o mistä tollast kuullu ?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja nugge »

No voi p.

Eihä täs maas o koht enää varaa pitää mitää hauskaa -.-
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

nugge kirjoitti:No voi p.

Eihä täs maas o koht enää varaa pitää mitää hauskaa -.-

on osta dieseli :lol:
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja nugge »

Rene-Rane kirjoitti:
nugge kirjoitti:No voi p.

Eihä täs maas o koht enää varaa pitää mitää hauskaa -.-

on osta dieseli :lol:
Sanoin et hauskaa....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

nugge kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:
nugge kirjoitti:No voi p.

Eihä täs maas o koht enää varaa pitää mitää hauskaa -.-

on osta dieseli :lol:
Sanoin et hauskaa....
saahan senkin lastutettua... tullee halvemmask kun ajella jatkuvasti ton hintasella litkulla
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Aivan sama mitä lastua riisseliin veistelee, ei ne mihinkään kulje...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
jma82
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 19:25

Re: Tehot hetkittäin kateessa

Viesti Kirjoittaja jma82 »

Juusokas kirjoitti:Aivan sama mitä lastua riisseliin veistelee, ei ne mihinkään kulje...
sanoisin et 60 jälkeen alkaa dieselissäkin tapahtua :) oma nappas vajaan 2km matkalla 190...
omassakin on samanlaista tehojen häviämistä 3-vaihteen jälkeen alkaa nykiä esim. 4-vaihteella 80-> kaasupohjaan nii 100-kohtaalla alkaa aaltoilee kiihtyy ei kiihdy. on aika vittumainen vika se ku pitäs ohi päästä äkkiä niin ei pääsekkää ku nykii. bensasta ei ainakaan johdu se on varma jos jokin on varmaa :D vähän tuntuis toi lämpö vaikuttavan mutta pätkii kylmälläkin ilmalla silti liikaa. vikakoodeissa ei mitää ollu kysymys kuuluukin mitä kaikkea niistä saa selville?
Vastaa Viestiin