Saabin kestävyyskoe Amerikassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Saabin kestävyyskoe Amerikassa

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

60-luvulla teekkarien autokerho lanseerasi Datsun Bluebirdiä markkinoille ajamalla kahdella autolla suomea päästä päähän 100000 km. Saab teki vastaavanlaisen mainos/näytös tapahtuman Amerikoissa joskus -80 luvulla. Muistaakseni 2:lla 900 turbolla ajettiin 100000 km. yli oliko se 100mile, vai 200 km/h keskinopeudella. Kaipaankin nyt oikeaa tietoa siitä millä kalustolla , millä radalla ja mitä muutoksia autoihin oli tehty?? Saako sitä hienoa mainosjulistetta enää mistään, jossa nämä 2 hopean harmaata Saabia ovat kallistetussa kaarteessa. Muistaakseni tämä suoritus oli sarjatuotantoautojen maailmanennätys.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Nopeimmalla autolla ajettiin 100000 km keskinopeudella 213.229 km/h.
Autot olivat minun tietääkseni täysin vakioita 9000 T16:sia
Rata oli Alabama International Motor Speedway, Talladega, USA.
Ja tämä oli todellakin sarjatuotantoautojen ennätys aikanaan.
Toinen kerta ajettiin -96 ja autoina 900 2.0T, 900 2.0i ja 900 2.5 V6.
Tällöin 40000 km:n keskinopeus oli 226.450 km/h.
Viimeksi muokannut rälläkkä, Ma Loka 04, 2004 00:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Saab on tehnyt vastaavan kokeen kahdesti. Ensin 9000-mallilla vuonna -86 ja sitten vuonna -96 uudemmalla 900:lla.
Talladega on kyseisen ovaaliradan nimi. Molempien kertojen jälkeen myyntiin tuli Talladega-erikoismalleja.

9000 Tallageda

900 Talladega

Lisää:
http://www.saab.gen.nz/NEWS/talladega.htm
http://popularmechanics.com/automotive/ ... rint.phtml
BMW 320dA Coupe LCI
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Saabin kestävyyskoe Amerikassa

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Skannasin aiheeseen liittyen TM:n (20/86) jutun "ENNÄTYKSET PINOON"


http://www.kotinet.com/ad/Talladega%201.jpg

http://www.kotinet.com/ad/Talladega%202.jpg
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Kiitoksia kaikille asiaa valottaneille! Autot tietyssä kuvakulmassa muistuttavat erehdyttävästi 900:sta. Muistikuva pettää. Kiitos varsinkin tästä viimeisestä "TM skannauksesta". Kova suoritus oli tuo 20 päivää kaasu pohjassa. Monella autolla jäi varmaan ajamatta(jäisi vielä nykyäänkin). Mutta uusi ajattelun aihe. Mistä tämä "SAABISMI ON SAIRAUS" sitten juontaa juurensa. Kertokaapa oma näkemyksenne siitä, miksi Saab aiheuttaa vieläkin tietyissä ihmisissä "primitiivireaktion" (hieno sana).
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ainahan jonkun pitää olla se, jota mollataan. Koulussa se fiksu, mutta hiljainen tyyppi, joillekin kaupungeille se toinen läheinen kaupunki, joka pelkällä olemassaolollaan provosoi kilpailemaan ja haukkumaan.

Sabassa on ollut aikanaan "outoja" ja pelottavia ratkaisuja muihin autoihin verrattuna, juontaisikohan se sieltä?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Autoismi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Auto on normaali-ihmisen elämässä toiseksi suurin investointi, heti asunnon jälkeen. On luonnollista, että investoinnin kohdetta pitää pitää parempana kuin muita, varsinkin kun se vaati niin paljon taloudellisia resursseja. Tällöin korostetaan oman auton hyviä puolia samalla karsastaen muita merkkejä. Ilmiönä täysin luonnollista, joskus se vain saa omituisia ilmenemismuotoja - tarvitsee vain lukea merkkikerhon Foorumia..:)

Autonostaja seuraa oman merkkinsä markkinointia hyvin aktiivisesti myös autonoston jälkeen - voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että automarkkinointi on myös osa "psykologista jälkihoitoa", ostokrapulan hälventämistä? Tämä koskenee vain uusia/uudehkoja autoja, näistä vanhoista rotteloista nyt niin kannattaisi kiukustua kun auto alkaa olla yhä enemmän ed. omistajien huolenpidon summa..

Mutta erään vaihtoehtoisen demokratiakäsityksen omanneen johtajan kampanjaiskulausetta lainaten, "antaa kaikkien kukkien kukkia" :)

Alkup. viestiketjuun viitaten; kyllä kai kaikenlaista pientä markkinointimateriaalintarjoajaa netissäkin on. Google voi viedä mielenkiintoa eteenpäin?
Vastaa Viestiin