SpeedParty 2010, Joensuu
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Tulihan tuolla käytyä katselemassa eka kierros, sit jano yllätti... Ei ne jumaliste antaneet omia juomia nauttia ja tarjoilu paikan päällä ei täyttänyt tarpeita joten siirryin toisaalle.
#3834
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Tuloksiakin ilmestyt, Suprakin mennyt >200mph

SpeedParty 2010 tulokset TOP 20
nro auto / car kaupunki kmh mph
1 Corvette C5 (musta) 338 210
2 Toyota Supra Mk4 (musta) Laukkala 325 202
3 Porsche 996 GT700 309 192
4 Toyota Supra Mk3 (punainen) Joensuu 301 187
5 Mercedes-Benz SL55 AMG Tallinn 294 183
6 Volvo S40 T4 Parikkala 286 178
7 Audi S4 Niittylahti 267 166
8 Audi 100 S4 Varkaus 263 163
9 Toyota Supra Mk4 Vantaa 261 162
10 BMW 335i Joensuu 260 162
11 Toyota Aristo Savonlinna 258 160
12 Mercedes-Benz 190 3.0 24v TDJoensuu 255 158
13 Nissan SX 200 252 157
14 Mercedes-Benz W124 3.0 TD Joensuu 251 156
15 BMW 335i Ylämylly 246 153
16 Corvette C5 Kontiolahti 243 151
17 Mercedes-Benz 300E 238 148
18 Subaru Impreza WRX STi Kuopio 237 147
19 Porsche 993 Carrera S 235 146
20 BMW 335D Touring Joensuu 234 145
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Hei!
Tapahtuma sujui hyvin,
on muistettava, että nopeudet koostuivat näin...
Corvette (tutka 335 ilmoitettu tutkalukema +1km/h) = 336km/h
Mittaava poliisi sanoi, että innoissaan antoi tuloksen 335km/h eikä muistanut "asiakkaan" eduksi tutkassa vähennettävää -1km/h:ta lisätä tulokseen kun antoi tuloksen julki koska hän innostui itsekkin Corveten nopeudesta. Joten tutkalla 336, ja jos matka on 1maili boxin datassa niin 338 on sitten se "virallinen" luku. Boxilla mitattu nopeus oli siis 338km/h. Boxista omistaja ei purkanut dataa kentällä kun oli muitakin murheita eikä siis varmistanut kiihdytyksen pituutta. Tämä johtuu siitä, että 1 maili oli lähdöstä pelastushenkilökunnan ambulanssille ei poliisiautolle. Poliisiauton kohtaan oli 1700 - 1750m, tämä siitä syystä että mittaus suoritetaan ns. kohtitulevaan ajoneuvoon näin ollen mittauskulman virhe saadaan eliminoitua. Eli moni kentällä sanoi minulle jarruttaneensa ohjeistuksesta huolimatta "poliisin" kohdalla, vaikka lähtö ilmoitti sen jarrutuksen pelastusajoneuvon kohdalle.
Tutka on tarkka viranomaisen mukaan 330..joten pitäydytään "nopeudessa" mitä boxit antoi Corvetesta, se on ainakin riittävät tällä hetkellä haastamaan monet harrastajat. Sivuillemme Marko päivittää sitten aikanaan koko mittauslistan.
Punaisen Porsche 996 GT700:n nopeus oli 309,7km/h boxilla poliisin kohdalla ja tutkamittauksen kohdalla (1 maili) 309km/h tämä spekuloitiin ajoneuvon omistajan kanssa kentällä. Eli kaikki kenellä oli oma mittaus, niin kannattaa varmistaa kiihdytyksen pituus.
Tahdon kiittää kaikkia mukana olleita kuskeja ja yleisöä! Päivä oli erittäin kuuma, sitä myös oli autotkin.
Hinnoista sen verran...ajomaksu oli 40€
sillä sai ajaa niin monta kierrosta kun aikataulut antoi periksi. Lähtökohtana oli 2 kiekkoa, mutta nyt moni ajoi jopa 4 kierrosta, mutta pääsääntöisesti 3 kierrosta.
Hinta / kierros 13,3€ - 10€, mukaan sisältyi vielä kuljettajalle ruoka + juoma, sekä VIP-teltan tarjoilut (kahveeta ja pullaa) kiitos tytöille. Ilman yhteistyökumppaneita tämä ei olisi ollut mahdollista.
Tapahtuma sujui hyvin,
on muistettava, että nopeudet koostuivat näin...
Corvette (tutka 335 ilmoitettu tutkalukema +1km/h) = 336km/h
Mittaava poliisi sanoi, että innoissaan antoi tuloksen 335km/h eikä muistanut "asiakkaan" eduksi tutkassa vähennettävää -1km/h:ta lisätä tulokseen kun antoi tuloksen julki koska hän innostui itsekkin Corveten nopeudesta. Joten tutkalla 336, ja jos matka on 1maili boxin datassa niin 338 on sitten se "virallinen" luku. Boxilla mitattu nopeus oli siis 338km/h. Boxista omistaja ei purkanut dataa kentällä kun oli muitakin murheita eikä siis varmistanut kiihdytyksen pituutta. Tämä johtuu siitä, että 1 maili oli lähdöstä pelastushenkilökunnan ambulanssille ei poliisiautolle. Poliisiauton kohtaan oli 1700 - 1750m, tämä siitä syystä että mittaus suoritetaan ns. kohtitulevaan ajoneuvoon näin ollen mittauskulman virhe saadaan eliminoitua. Eli moni kentällä sanoi minulle jarruttaneensa ohjeistuksesta huolimatta "poliisin" kohdalla, vaikka lähtö ilmoitti sen jarrutuksen pelastusajoneuvon kohdalle.
Tutka on tarkka viranomaisen mukaan 330..joten pitäydytään "nopeudessa" mitä boxit antoi Corvetesta, se on ainakin riittävät tällä hetkellä haastamaan monet harrastajat. Sivuillemme Marko päivittää sitten aikanaan koko mittauslistan.
Punaisen Porsche 996 GT700:n nopeus oli 309,7km/h boxilla poliisin kohdalla ja tutkamittauksen kohdalla (1 maili) 309km/h tämä spekuloitiin ajoneuvon omistajan kanssa kentällä. Eli kaikki kenellä oli oma mittaus, niin kannattaa varmistaa kiihdytyksen pituus.
Tahdon kiittää kaikkia mukana olleita kuskeja ja yleisöä! Päivä oli erittäin kuuma, sitä myös oli autotkin.
Hinnoista sen verran...ajomaksu oli 40€
sillä sai ajaa niin monta kierrosta kun aikataulut antoi periksi. Lähtökohtana oli 2 kiekkoa, mutta nyt moni ajoi jopa 4 kierrosta, mutta pääsääntöisesti 3 kierrosta.
Hinta / kierros 13,3€ - 10€, mukaan sisältyi vielä kuljettajalle ruoka + juoma, sekä VIP-teltan tarjoilut (kahveeta ja pullaa) kiitos tytöille. Ilman yhteistyökumppaneita tämä ei olisi ollut mahdollista.
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Kyllä tekis mieli itekki käydä ajelemassa... sittenkun kone naputtaa vitosella rajotinta vasten. 

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Hane_81 kirjoitti:eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!


Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty.

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
odotamme sormet syyhyten projektin valmistumista. Varmasti hurja kampe tulossa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Mr_Who kirjoitti:Hane_81 kirjoitti:eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!käyhän se niinkin... mutta uuden ohjainboksin avulla voipi tarkasti määritellä senkin rajan, rippuen koneen muista säädöksistä ja osista.
Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty.
Kerro ihmeessä lisää.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Oisko tässä tulossa eka 200+mph standing mile og-satku?Mr_Who kirjoitti: ... mutta uuden ohjainboksin avulla voipi tarkasti määritellä senkin rajan, rippuen koneen muista säädöksistä ja osista.
Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty.

Kerro ny lissee tavotteista jne? Missä viipyy projektitopikki? Sinistädumppiventtiiliä, APC boksin kolvausta ja joku peräti pottu-kokoluokan ahdin pellin alle?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Ei nyt sentää.. ei tolla laatikolla niin kovvoo kule, jos ei vaihdevälejä pidennä.V.J.S kirjoitti: Oisko tässä tulossa eka 200+mph standing mile og-satku?![]()
Kerro ny lissee tavotteista jne? Missä viipyy projektitopikki? Sinistädumppiventtiiliä, APC boksin kolvausta ja joku peräti pottu-kokoluokan ahdin pellin alle?

No tavotteena olisi saada kolomesattoo kaakkia ulos..Garretin T3:sen ahtimen aattelin laitella, riittää ihan hyvin. Uuet sisuskalut konneesseen, uus bensapuoli, uus moottorinhojaus (jonka ite rakennan, megasquirtti(vielä vaiheessa sekin)), kaikki puslat uusia, sporttialusta, lukkokeula.. ym. Oikeastaan pitäisi koko auto käydä läpi, kone purkaa atomeiksi ja uusia kaikki tiivisteet ja samalla kytkinkin.. Aikatavotetta en aseta, koska mahdoton sanoa milloin valmis, koska riippuu mitenkä töitä riittää ja mitenkä on motivaatiota purkaa/kunnostaa/rakentaa.

Rojektialueelle rupean päiväkirjaa pitämään vasta sitten kunhan saan homman aloitettua... Ennen sitä pitäisi tallia vielä valmistella (ketjutalja kattoon) ja tuleva käyttis saada ajoon. Ensikesän tavote ajella speedpartyilla on sikäli tiukka, mutta kuitenkin mahdollinen, riippuu mitenkä asiat rupeaa luistamaan. Sekin on yks, että useampi asia tulee niinkuin uutena ja sehän asettaakin haasteita projektille. Ja käytännöss yksinään olen tämän projektin kanssa tekemisissä.. Kilpuria ei ajatuksena ollut tehdä, vaan vähän normaalia tehokkaampi katuauto.

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Kerro myös, miten vaihteiston saisi kestämään tehot. Tuntuu paukkuvan jo 200+ tehoilla.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Karreti kolomone riitti mainiosti 90-luvulla, "Perus Garrettin kolmonen".. Nyt se on "Perus hooäx kuuskymppi".Mr_Who kirjoitti:Garretin T3:sen ahtimen aattelin laitella, riittää ihan hyvin.
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Joo sehän se onkin ongelmana... mutta eipä sitä tarvii täysiä paineita olla ykkös-, eikä kakkosvaihteillaNaxu kirjoitti:Kerro myös, miten vaihteiston saisi kestämään tehot. Tuntuu paukkuvan jo 200+ tehoilla.

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: SpeedParty 2010, Joensuu
Toisaalta eikö pienillä vaihteilla vääntö aiheuta vähemmmän ongelmia rattaille. 3. ja 4. vaihde on kovilla kun voimaa työnnetään alhaalta alkaen. Hammasrattaita saa kyllä teetättetyä, jos pystyisi tekemään vahvemmat. Sittten kai enska on seuraava kohde. Luulisi voimansiirtoonkin nyt olevan joku ratkaisu.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.