Kaasu-og900 Italiasta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sinivalkoinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
Paikkakunta: Vantaa

Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja Sinivalkoinen »

Miltä kuulostaa metaanimuunnos turbo-ysisatasesta?
Muutamalla donalla lähtisi Italiasta, ks.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=3
Onko näistä jotain kokemusta, siis kaasu-Saabeista? Ilmeisesti peruskaasarin voisi muunnattaa Oragasilla helpoiten, jollei muutostyön suhde auton arvoon olisi niin suuri...?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sinivalkoinen kirjoitti:Miltä kuulostaa metaanimuunnos turbo-ysisatasesta?
...
Onko näistä jotain kokemusta, siis kaasu-Saabeista? Ilmeisesti peruskaasarin voisi muunnattaa Oragasilla helpoiten, jollei muutostyön suhde auton arvoon olisi niin suuri...?
Kunhan ostaa nimenomaan CNG konvertoidun, niin ei muuta ku kovaa ajoa. Mikäli laitteistoista löytyy CE-merkintä (pitäisi löytyä) ja on ollut jossain EU-maassa rekisterissä, niin pitäisi saada rekisteriotteeseenkin kaasut aika vaivattomasti.

LPG-konvertoiduista ei Suomessa ole iloa, koska ei täällä ole tankkiasemia...Mikä on harmi, sillä noita LPG:llä toimivia on huomattavan paljon enemmän tarjolla tuolla Euroopassa mitä CNG-vehkeitä. Suomessa ollaan näissä(kin) kaasukonversioissa(kin) ainakin 20 v takamatkalla :|
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sinivalkoinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja Sinivalkoinen »

Tietty metaaniauto eli maakaasuauto kulkee CNG:llä (compressed natural gas vai miten se oli), onhan metaania jo Italian maaperässäkin ja ainakin Adrianmeren pohjassa. Bensan hinta on näin 10 v dieseliin tottuneelle aivan astronominen, joten täytyy katella miten veljet ovat Euroopassa hoitaneet saabismin ja arkiautoilun yhdistämisen, jollei ole pakko siirtyä Opel/Isuzu-dieseleihin, joista Herra meitä varjelkoon. LPG on huono homma: Suomessa ei nestekaasuautoja ole, eikä toivottavasti tule! Nestekaasu on ilmaa raskaampaa, joten kaasuvuodon tullessa menee kaasun lisäksi pari autoa ja talliakin, kun tömmi käy.
Sinivalkoinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja Sinivalkoinen »

Mimmi kirjoitti:Vaihtoehtona on modernisoida bensakone etanoliseosta käyttäväksi tai ostaa Fiatin dieselmoottorinen versio juutalaisten pensaa polttavasta.
Mä en nyt täysin tajunnut tätä tarinaa Fiatista Saabin yhteydessä, 2.2 ja 1.9 TiD on ainakin Opelin ja 3.0 joka on 9-5:ssa on Isuzun GM-konsernituote joka kuulemma tehtaalta tullessaan on täysi susi ja sylinteriputket roikkuu. Eikä oikein juutalaisuuskaan auennut... sitä vastoin mietelmä Pierburg-kaasarin modaamisesta E85:lle voisi olla herkku ajatus, kun satkun bensatankki on muovia eikä näin ollen ruostu. Kun vaan joku sanoisi mitä sille koneelle pitää tehdä, vai ostanko Brasiliasta vanhan VW-"ruplan" etanolikaasarin??? Ei huvittaisi vaihtaa mäntiä, eikä höylätä kantta ohuemmaksi puristuksien kasvattamiseksi. Ennakkoa voisin aikaistaa. Kertokaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja jus »

Mimmi kirjoitti:Juutalaisten pensa on kauniimpi nimitys dieselöljylle.
En löytänyt googlettamalla taustoja tuollaiselle nimitykselle, ainoa osuma oli Motonetin foorumille itsi kirjoittamasi. Mistä nimitys tulee, onko yleisesti käytössä vai itse keksimäsi? Kaasukammiojuttua tällä haulla löytyi kyllä paljon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja core2 »

jus kirjoitti: En löytänyt googlettamalla taustoja tuollaiselle nimitykselle, ainoa osuma oli Motonetin foorumille itsi kirjoittamasi. Mistä nimitys tulee, onko yleisesti käytössä vai itse keksimäsi? Kaasukammiojuttua tällä haulla löytyi kyllä paljon.
Eiköhän tuo ole hesan seudun slangia, yks kaverini asuu entisessä ylästössä isonmännyn tiellä jota nykyisin kutsutaan vantaaksi vaikkei se sitä oikein olekaan, no kuitenkin hän omistaa muutaman kuorma-auton ja käyttää usein samaa sanontaa, löpöstä, dieselöljystä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Sinivalkoinen
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: To Kesä 24, 2010 18:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasu-og900 Italiasta?

Viesti Kirjoittaja Sinivalkoinen »

Pitää sitten miettiä joskus tuota 1.9 TiD-masiinaa, jos se ei sammahtele niin kuin Italiassa tyypittämäni Alfa JTDM. Se kun sammahti ja uudestaan käynnisti, tuli räjähdysvaara sylinterin palotilaan ja mainittu *bensa muuttui kengurubensaksi. (Olisi pitänyt vetää sähköavain kojetaulusta, italialaisen manuaalin s. 230 tai jotain ohje.)
Nyt voin esitellä threadin joka pelastaa meidät ostamasta brassikaasareita, tuunataan vanhat Strombergit eko-käyttöön kuten Saabin emomaan kaverit jo tekee:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=101254
Vastaa Viestiin