Apc asennus apua
Apc asennus apua
Morjes
Tuossa olisi edessä tuollainen apc asennus projekti ja apua tarviisi parin johdon suhteen.
Eli 3 johtoa ilmeisesti menee sisätiloihin autoon? värit valkea,harmaa-pun. ja sini-valk. mihinkä nuo kyseiset johdot pitää kytkeä koelaudan sisällä?
Sitten 2 johtoa jää kytketään ilmeisesti sulakerasialle meneviin muutamaan piuhaan? (tai sillain oli kytketty autossa mistä apc purettiin irti)
ilmesesti sulaketta varte?
Tuossa olisi edessä tuollainen apc asennus projekti ja apua tarviisi parin johdon suhteen.
Eli 3 johtoa ilmeisesti menee sisätiloihin autoon? värit valkea,harmaa-pun. ja sini-valk. mihinkä nuo kyseiset johdot pitää kytkeä koelaudan sisällä?
Sitten 2 johtoa jää kytketään ilmeisesti sulakerasialle meneviin muutamaan piuhaan? (tai sillain oli kytketty autossa mistä apc purettiin irti)
ilmesesti sulaketta varte?
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: Apc asennus apua
Eikö kukaan osaa neuvoo.. ilmeisesti valkoinen johto menee jarrupolkimen katkasimelle.
Mutta meneekö ne 2 muuta johtoa sitten virranjakajalle? puna/harm. ja sini/val.
Mutta meneekö ne 2 muuta johtoa sitten virranjakajalle? puna/harm. ja sini/val.
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Jos vaan tietäis vähän taustoja mistä vuosimallista ja mihin...
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Vuosimallia en tiedä mistä boxi+johtosarja on mutta uudempi musta 25 napanen boxi)
Ovat olleet jälkiasennettuina vm90 ässässä ja nyt pitäisi asentaa vm90 ässään.
Ovat olleet jälkiasennettuina vm90 ässässä ja nyt pitäisi asentaa vm90 ässään.
Täältä löytyy hyvät ohjeet johtimien väreineen:
http://www.900aero.com/
Klikkaa "DIY" yläpalkista ja sitten klikkaa vasemmalta LPT to FTP
Kaikki johdotukset/kytkennät mitä tarvitsee tehdä voit tehdä sulakerasian alla. Muistaakseni jarrupolkimelta tarvitsi vetää johto sulakerasialle jotta sen saa sieltä jatkettua APC boksille.
http://www.900aero.com/
Klikkaa "DIY" yläpalkista ja sitten klikkaa vasemmalta LPT to FTP
Kaikki johdotukset/kytkennät mitä tarvitsee tehdä voit tehdä sulakerasian alla. Muistaakseni jarrupolkimelta tarvitsi vetää johto sulakerasialle jotta sen saa sieltä jatkettua APC boksille.
Joo tuol sivul hyvät ohjeet mut johtojen väritys aivan eri.. 

Jos auto on vm90 ässä, niin johtojen värit pitäisi olla samat kuin minun 91 ässässä joissa molemmissa pitäisi olla johtojen värit samat kuin tuossa kuvan autossa joka taas on tuon DIY jutun esimerkki auto johtimien väreineen:
http://www.900aero.com/images/tech/lpt06.htm
Onko sun APC boksin liittimeen tulevassa johtosarjassa sitten eri värit kuin tuossa artikkelissa?
http://www.900aero.com/images/tech/lpt06.htm
Onko sun APC boksin liittimeen tulevassa johtosarjassa sitten eri värit kuin tuossa artikkelissa?
Sorry OT,mutta miksi siihen tarvitsee laittaa se antiikkinen apc?
Itse olen ajellut t-8 ja t-16 moottoreilla rankasti viritettynä ilman mokomaa murheenkryyniä.
Järkevästi kun auton säädöt tekee niin tuota apc järjestelmää ei tarvita.
Kuitenkin siinä tapahtuu sama kuin mulle eräässä t-8 autossa eli kiihdytyskisassa tavallista perheautoa vastaan mangneettivena sanoi sopimuksen irti.
Oli varmaan hieno hetki kun voitti turbosaabin kiihdytyksessä joka ahtoi sen hurjat 0.4 bar..
Itse olen ajellut t-8 ja t-16 moottoreilla rankasti viritettynä ilman mokomaa murheenkryyniä.
Järkevästi kun auton säädöt tekee niin tuota apc järjestelmää ei tarvita.
Kuitenkin siinä tapahtuu sama kuin mulle eräässä t-8 autossa eli kiihdytyskisassa tavallista perheautoa vastaan mangneettivena sanoi sopimuksen irti.
Oli varmaan hieno hetki kun voitti turbosaabin kiihdytyksessä joka ahtoi sen hurjat 0.4 bar..
Mulla apc johtosarjassa 5 kpl johtoja mitkä tarvii kytkee johkin ja värit on
Harmaa/punainen,Sininen/valkea,Sininen,Harmaa/punainen,Valkoinen
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo harmaa/punainen ja Sininen pitää kytkeä sulakerasialta tulevaan siniseen+kelta/valkeaan ja tuo harmaa/punainen harmaa punaiseen.??
Sitten jää nuo 3kpl johtoja sini/valkea,harmaa/punainen ja valkoinen
valkea kytketään ilmeisestikkin jarrupolkimelle?
Mutta minne nuo 2 muuta?
Harmaa/punainen,Sininen/valkea,Sininen,Harmaa/punainen,Valkoinen
Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuo harmaa/punainen ja Sininen pitää kytkeä sulakerasialta tulevaan siniseen+kelta/valkeaan ja tuo harmaa/punainen harmaa punaiseen.??
Sitten jää nuo 3kpl johtoja sini/valkea,harmaa/punainen ja valkoinen
valkea kytketään ilmeisestikkin jarrupolkimelle?
Mutta minne nuo 2 muuta?
Joku noista on varmaankin kierroslukusignaali.
Itse ainakin katsoisin nastojen numerointia ja kytkisin tämän enkä värien perusteella.
Tuossa nyt ainakin APC:n kytkentäkaavio
http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
Arvaisin että harmaa/punainen, sikäli kun on ohut, olisi kierroslukusignaali (TSI-pistokkeeseen), valkoinen jarrupolkimeen ja viimeinen on jotain joutavaa??
Onhan sinulla mag.venttiili ja paineanturi kytketty?
Jos kytket väärin niin savun henki saattaa karata, joten kannattaa tarkistaa nastanumeroinnista että varmasti menee oikein
Itse ainakin katsoisin nastojen numerointia ja kytkisin tämän enkä värien perusteella.
Tuossa nyt ainakin APC:n kytkentäkaavio
http://townsendimports.com/Web/electric ... apcwir.htm
Arvaisin että harmaa/punainen, sikäli kun on ohut, olisi kierroslukusignaali (TSI-pistokkeeseen), valkoinen jarrupolkimeen ja viimeinen on jotain joutavaa??
Onhan sinulla mag.venttiili ja paineanturi kytketty?
Jos kytket väärin niin savun henki saattaa karata, joten kannattaa tarkistaa nastanumeroinnista että varmasti menee oikein

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Joo mankuvena ja paineanturi kytketty
Hitto kun tuo englanti ei oikeen taivu kunnolla nii saa paskaakaa selvää noista mitä tuol linkissä o
Olisiko tuon dokumentin loppupuolella olevista kaavioista hyötyä?
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... s48-97.pdf
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... s48-97.pdf
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- Matalapaineturbo
Moro.
Onko kellään tietoa, joutuuko tuon valkoisen piuhan vetään jarruvalokatkaisijalle asti, vai saako sen liitettyä johonkin "lähemmäs".
Onko kellään tietoa, joutuuko tuon valkoisen piuhan vetään jarruvalokatkaisijalle asti, vai saako sen liitettyä johonkin "lähemmäs".
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
EX: og 900s (updated)
Ei kenelläkään sattuisi olemaan ensimmäisten vuosimallien APC:n kytkentäkaaviota? Oma APC:ni on kait peräisin -82/-83 satkusta ja boksi on harmaa.
(Tai on minulla itsellänikin kuvatiedostona kytkentäkaavio mutta ei sen johdotusten väreistä saa selvää, eikä oikein komponenttienkaan, kun taitaa olla pienennetty aika lailla korjaamokirjan kaaviokuvasta.)
Tarvitseeko sitä jarruvaloliitosta tehdä ollenkaan, ei kait ole välttämätöntä että APC heittää peruspaineille jarrua painettaessa, sehän vaan hidastaa seuraavaa kiihdytystä?
Olen asentamassa järjestelmää 99:iin jossa ei ole mitään ylimääräistä kytkintä jarrupolkimella (vai onkohan satkussakin APC:n piuhat kytketty vaan yhteen varsinaisten jarruvalopiuhojen kanssa, tuskin sentään?)
(Tai on minulla itsellänikin kuvatiedostona kytkentäkaavio mutta ei sen johdotusten väreistä saa selvää, eikä oikein komponenttienkaan, kun taitaa olla pienennetty aika lailla korjaamokirjan kaaviokuvasta.)
Tarvitseeko sitä jarruvaloliitosta tehdä ollenkaan, ei kait ole välttämätöntä että APC heittää peruspaineille jarrua painettaessa, sehän vaan hidastaa seuraavaa kiihdytystä?

Olen asentamassa järjestelmää 99:iin jossa ei ole mitään ylimääräistä kytkintä jarrupolkimella (vai onkohan satkussakin APC:n piuhat kytketty vaan yhteen varsinaisten jarruvalopiuhojen kanssa, tuskin sentään?)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98