Sammui mustan savun saattelemana, P1300 ja P1105

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Sammui mustan savun saattelemana, P1300 ja P1105

Viesti Kirjoittaja SS »

Sammui mustan savun ja nykimisen saattelemana ajosta, moottorivikavalo vilkkui samalla. Vikakoodeina löytyvät P1300 ja P1105, mistä lähteä etsimään vikaa?

Silmämääräisesti kaikki on konehuoneessa paikoillaan, sytytyskasetti ja katalysaattorit hiljattain vaihdettu. Hajoamiseen asti toimi oireetta, öljyt ja nesteet ovat siellä missä pitääkin.

E: Auto on vakio matalapaine-T7, ei tuo allekirjoituksen kulkine.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4625
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sammui mustan savun saattelemana, P1300 ja P1105

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

P1300 sytytyshäiriöitä useammassa sylinterissä
P1105 ahtoilman paineanturi

Tulpat ?
Ilmassamittari ?
Vuotoja alipaine tai ahtoletkuissa ?
Fataalimpi juttu, turbo särki ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sammui mustan savun saattelemana, P1300 ja P1105

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiitos koodien selvityksistä.

Vika löytyi, oli ahtoputki irronnut kaasuläppäkotelon päältä. Joku asentaja (=minä havupää) oli jättänyt klemmarin löysälle :evil: Eipä vaan huomannut tuota tien päällä katsoa kun putken alapää jää mukavasti piiloon muovisuojan alle. Pitkään kesti ennen kuin kiihdytyksessä irtosi...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin