ysiviipan iskarimuutos

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Re: ysiviipan iskarimuutos

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Hyviä kysymyksiä, totentotta. Varren irrotuksesta muistan jotakin, lujassa oli ja booreilla kiinni. Siloitin rälläkän laikalla akselin pään niin, että boorit näkyivät ja sitten mahottoman jämerällä ulosvetäjällä kiristelin ja kopistelin varren irti. Lujassa se kyllä oli. Niihin iskareihin vaihdoin akselitiivisteiden(=varren alla oleva peltilerppu ja huopatiiviste) tilalle stefat, mutta olen joskus saanut purettua toiset sammakot pienemmiksikin, mutta tulikohan niistä enää kalua vai tuliko pelkkä varoittava esimerkki??? Yritän pinnistellä muistia ja kulkea vanhoja jälkiä pitkin ja ilmoitella miten kävi.

teevee P:n Vee
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ysiviipan iskarimuutos

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Nyt on pystyiskarikotelo kuvattu, tosin vain puhtaalta puolelta. Jt laittanee viippanetin puolelle kuvat kunhan kerkiää.
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: ysiviipan iskarimuutos

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

jt kirjoitti:Melko lappeelleenhan tuo muutossarjan putki-iskari asettuu, eli ei ihan optimaalisin mahdollinen asetelma iskarin kannalta. Iskarin suuntaus poikkeaa taka-akselin liikeradasta sen verran, ettei täyttä vaimennustehoa varmaankaan saada aikaiseksi.

terv. jt
Sovittelin tuossa muutossarjaa oranssien Kybien kanssa paikalleen. Luulenpa, että on parempikin tehon vähän heiketä: on kuupan etuiskari sen verran jäykempi kuin hyväkuntoinenkin viipan sammakko, että vois tulla liian kova paremmassa kulmassa.

Bai tu vei: Aikojen saatossa on tullut pari telenharmaata viippaa vastaan, joissa on ollut kuuppa-malliset iskarit takana, eli yläkiinnityksen tappi on törröttänyt tavaratilan lattiassa. Mistähän niin lyhkäsiä iskareita on löytynyt? Kuupan iskari ei siihen väliin mitenkään sovi.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: ysiviipan iskarimuutos

Viesti Kirjoittaja jt »

tikkis kirjoitti:Nyt on pystyiskarikotelo kuvattu, tosin vain puhtaalta puolelta. Jt laittanee viippanetin puolelle kuvat kunhan kerkiää.
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Tekniikkavinkit/

Siellä on myös kuva käytössä olevasta "vakio"korvakkeesta teleskooppi-iskarille. Kuva on vain likaiselta puolelta ;)


terv. jt
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: ysiviipan iskarimuutos

Viesti Kirjoittaja mikan »

Olis tiedossa yks 2t-viippa, josta taka-akseli on napattu peräkärryyn. Kysymys kuuluukin, että sopiiko 96:n taka-akseli 95:een kohtuullisella vaivalla?
Kun on noista kajakin harrastusajoista jo mennyt niin monta vuotta, niin ei ole oikein käsitystä asiasta. 96:n löytäis varmaan paremmin osien luovuttajaksi tuolla viipalle kuin toista farkkua...

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin