Hyviä kysymyksiä, totentotta. Varren irrotuksesta muistan jotakin, lujassa oli ja booreilla kiinni. Siloitin rälläkän laikalla akselin pään niin, että boorit näkyivät ja sitten mahottoman jämerällä ulosvetäjällä kiristelin ja kopistelin varren irti. Lujassa se kyllä oli. Niihin iskareihin vaihdoin akselitiivisteiden(=varren alla oleva peltilerppu ja huopatiiviste) tilalle stefat, mutta olen joskus saanut purettua toiset sammakot pienemmiksikin, mutta tulikohan niistä enää kalua vai tuliko pelkkä varoittava esimerkki??? Yritän pinnistellä muistia ja kulkea vanhoja jälkiä pitkin ja ilmoitella miten kävi.
teevee P:n Vee
ysiviipan iskarimuutos
Re: ysiviipan iskarimuutos
Nyt on pystyiskarikotelo kuvattu, tosin vain puhtaalta puolelta. Jt laittanee viippanetin puolelle kuvat kunhan kerkiää.
Re: ysiviipan iskarimuutos
Sovittelin tuossa muutossarjaa oranssien Kybien kanssa paikalleen. Luulenpa, että on parempikin tehon vähän heiketä: on kuupan etuiskari sen verran jäykempi kuin hyväkuntoinenkin viipan sammakko, että vois tulla liian kova paremmassa kulmassa.jt kirjoitti:Melko lappeelleenhan tuo muutossarjan putki-iskari asettuu, eli ei ihan optimaalisin mahdollinen asetelma iskarin kannalta. Iskarin suuntaus poikkeaa taka-akselin liikeradasta sen verran, ettei täyttä vaimennustehoa varmaankaan saada aikaiseksi.
terv. jt
Bai tu vei: Aikojen saatossa on tullut pari telenharmaata viippaa vastaan, joissa on ollut kuuppa-malliset iskarit takana, eli yläkiinnityksen tappi on törröttänyt tavaratilan lattiassa. Mistähän niin lyhkäsiä iskareita on löytynyt? Kuupan iskari ei siihen väliin mitenkään sovi.
Re: ysiviipan iskarimuutos
http://saab95net.kuvat.fi/kuvat/Tekniikkavinkit/tikkis kirjoitti:Nyt on pystyiskarikotelo kuvattu, tosin vain puhtaalta puolelta. Jt laittanee viippanetin puolelle kuvat kunhan kerkiää.
Siellä on myös kuva käytössä olevasta "vakio"korvakkeesta teleskooppi-iskarille. Kuva on vain likaiselta puolelta

terv. jt
Re: ysiviipan iskarimuutos
Olis tiedossa yks 2t-viippa, josta taka-akseli on napattu peräkärryyn. Kysymys kuuluukin, että sopiiko 96:n taka-akseli 95:een kohtuullisella vaivalla?
Kun on noista kajakin harrastusajoista jo mennyt niin monta vuotta, niin ei ole oikein käsitystä asiasta. 96:n löytäis varmaan paremmin osien luovuttajaksi tuolla viipalle kuin toista farkkua...
t. Mika
Kun on noista kajakin harrastusajoista jo mennyt niin monta vuotta, niin ei ole oikein käsitystä asiasta. 96:n löytäis varmaan paremmin osien luovuttajaksi tuolla viipalle kuin toista farkkua...
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero