Viipan "keväthuolto"
Re: Viipan "keväthuolto"
Kerkesikö tämä vielä tälle kesälle ajokuntoon?
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
Ei kerenny, korin osalta hitsaukset ja osan tinauksista sain tehtyä, mutta sitte alko taas talonrakennushommat painamaan päälle (ja yks kuplaremontti), sitte meniki jo leima umpeen ja kiire loppui. Tuolla tuo makaa perä purettuna vielä tallissa.
Nyt on sisäportaiden lakkaus/maalaus loppusuoralla niin jospas se niitten jälkeen taas kerkeäisi työn alle.
Nyt on sisäportaiden lakkaus/maalaus loppusuoralla niin jospas se niitten jälkeen taas kerkeäisi työn alle.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
No nyt on tässä taas vähitellen tullu lämmiteltyä tätäki hanketta.
Tilanne on siis tällä hetkellä se, että olen erinäisiä iltoja istunut tallin lattialla lampun kanssa perää tiiraillen, pakkelia levitellen, hioen jne.
Paljon sitä vain tinaamisen jälkeen jää vielä pientä "pottupeltoa", jonka oikeasti näkee vasta hiontavärillä. Ja toisaalta ei ole nuo lampunympäristöt muodoltaankaan automaailman helpoimmasta päästä.
Tämän hetken tilanne on kuitenkin jo sen verran valoisa, että viikonloppuna olisi tarkoitus ruiskuttaa pintamaali tuohon perään (tallin siivous ja 400 paperilla hionta vielä välissä)
Eli siis muuttui "viipan keväthuolto 2007" muotoon ikuisuusprojekti - kesäksi ajoon, jos ei ensi, niin sitten seuraavaksi.
Tilanne on siis tällä hetkellä se, että olen erinäisiä iltoja istunut tallin lattialla lampun kanssa perää tiiraillen, pakkelia levitellen, hioen jne.
Paljon sitä vain tinaamisen jälkeen jää vielä pientä "pottupeltoa", jonka oikeasti näkee vasta hiontavärillä. Ja toisaalta ei ole nuo lampunympäristöt muodoltaankaan automaailman helpoimmasta päästä.
Tämän hetken tilanne on kuitenkin jo sen verran valoisa, että viikonloppuna olisi tarkoitus ruiskuttaa pintamaali tuohon perään (tallin siivous ja 400 paperilla hionta vielä välissä)
Eli siis muuttui "viipan keväthuolto 2007" muotoon ikuisuusprojekti - kesäksi ajoon, jos ei ensi, niin sitten seuraavaksi.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Viipan "keväthuolto"
Sama meininki täälläkin
no jos enskesänä keskittys siihen ajamiseen. Kansa vaatii kuvia.

-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
Etenee etenee. Kuten joku joskus sanoi, niin hitaasti mutta hitaasti.
Kuitenki, perä on nyt maalattu (ihan OK tuli autotallimaalaukseksi, eli metrin päästä kestää huonossa valaistuksessa katella
). Aloin sitte rappaamaan pohjasta vanhoja massoja irti, että saisin uudelleen massattua ja sieltähän sitä löytyi ~viiden kämmenen verran uhteensä hitsattavaa. Pitkittäistukivarsien "onkalot" eivät sinänsä yllättäneet kuten eivät myöskään helmapokkauksesta lyhyelti irtirevenneet kylkipellit, mutta se bensatankin alunen... minä kun olin sen pohjan jo pariin kertaan meisselillä koputtanut ja terveeksi todennut, niin sieltähän sitä löytyikin. Entinen "entisöijä" oli hienosti lastalla vetänyt sikapikaliimaa reikiin ja massat päälle ...ja tuntuuhan se tankin pohja meisselillä hakatessa kovalta.
Noh, nyt on sitten nekin hitsailtu ja kaikki oikein puskusaumaan. Minun laskuopillani tuohon autoon ei enää ei-toivottuja reikiä pitäisi mahtua.
Nut sitte viikonloppuna hiekkapuhalluspistooli ja rälläkän teräsharja laulamaan ja sisäpohja puhtaaksi ja uudet maalit hitsailujen läljiltä pintaan sinnekin. Sitte massat pohjaan ja auto pihalle katokseen, niin pääsee loppurutistuksen eli ovien ja takalokasuojien pariin.
Pahalta näyttää, että tämäkin projekti joskus vielä valmistuu, mitäköhän sitä sitten seuraavaksi.
...ja se kansa vaati niitä kuvia. Noh, niitä on tuolla kamerassa jo otettuna, joten jos sitä jonain kauniina päivänä sitten tänne foorumillekin... jos ei huomenna, niin ens kesänä - tai sitten seuraavana.
Kuitenki, perä on nyt maalattu (ihan OK tuli autotallimaalaukseksi, eli metrin päästä kestää huonossa valaistuksessa katella

Noh, nyt on sitten nekin hitsailtu ja kaikki oikein puskusaumaan. Minun laskuopillani tuohon autoon ei enää ei-toivottuja reikiä pitäisi mahtua.
Nut sitte viikonloppuna hiekkapuhalluspistooli ja rälläkän teräsharja laulamaan ja sisäpohja puhtaaksi ja uudet maalit hitsailujen läljiltä pintaan sinnekin. Sitte massat pohjaan ja auto pihalle katokseen, niin pääsee loppurutistuksen eli ovien ja takalokasuojien pariin.
Pahalta näyttää, että tämäkin projekti joskus vielä valmistuu, mitäköhän sitä sitten seuraavaksi.
...ja se kansa vaati niitä kuvia. Noh, niitä on tuolla kamerassa jo otettuna, joten jos sitä jonain kauniina päivänä sitten tänne foorumillekin... jos ei huomenna, niin ens kesänä - tai sitten seuraavana.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
No VIHOVIIMEIN!!!
Nyt käy kuskin ovi (piti aika raskaasti paikata loppujen lopuksi - 2/3 alaosasta uusiksi - sekä etu- että takapelti) ku kassakaappi.
Sähköt on takapäähän uusittu ja kaikki toimii ja on paikallaan.
Puolet kyljistä maalattu, kromit puunattu ja paikallaan. (oli muuten tuo takapään sähköjen "uudistus" aika perseestä... aina katos seuraava lamppu ku edellisen sai palamaan - helpompi olis loppujen lopuksi ollu tehä pöydällä kojetaululta asti uusiksi...)
Pohja massattu,
nesteet koneessa ja käy ku enkeli.
Sisustan paneelit tuossa just keittiön pöydällä fiksailin ja korjailin pahvien murtumat.
Huomenna vielä kontin tiivisteen fiksaus ja asennus ja takakontin luukku ja loput sisustasta paikalleen ja todennäkösesti sitte Maanantaina hylkyrin pakeille, niin pääsee ajelemaan.
Ota kuvia sitte valmiista projektista ku ei vaan tuossa tohinassa jaksa... - vaikka sitte jossain esteettisessä maisemassa...
Nyt käy kuskin ovi (piti aika raskaasti paikata loppujen lopuksi - 2/3 alaosasta uusiksi - sekä etu- että takapelti) ku kassakaappi.
Sähköt on takapäähän uusittu ja kaikki toimii ja on paikallaan.
Puolet kyljistä maalattu, kromit puunattu ja paikallaan. (oli muuten tuo takapään sähköjen "uudistus" aika perseestä... aina katos seuraava lamppu ku edellisen sai palamaan - helpompi olis loppujen lopuksi ollu tehä pöydällä kojetaululta asti uusiksi...)
Pohja massattu,
nesteet koneessa ja käy ku enkeli.
Sisustan paneelit tuossa just keittiön pöydällä fiksailin ja korjailin pahvien murtumat.
Huomenna vielä kontin tiivisteen fiksaus ja asennus ja takakontin luukku ja loput sisustasta paikalleen ja todennäkösesti sitte Maanantaina hylkyrin pakeille, niin pääsee ajelemaan.
Ota kuvia sitte valmiista projektista ku ei vaan tuossa tohinassa jaksa... - vaikka sitte jossain esteettisessä maisemassa...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
Viippa on nyt ollut ajossa jo toista kesää (joskus viime vuoden kesäkuussa valmistui taas kertaalleen)
Niitä kuvia joskus lupailin, niin tässä olisi nyt sitten Oulun vanhojen autojen vappuajelusta työkaverin ottamana.

Älkää antako tuon pöljännäkösen hemmon pilata viipan kauniita linjoja ja esteettistä silmää hivelevää väritystä.
Tässä välissä on muuten keritty auto kertaalleen tietenkin jo katsastamaankin ja museoautostatus säilyi, eikä edes rima heilunut.
Niitä kuvia joskus lupailin, niin tässä olisi nyt sitten Oulun vanhojen autojen vappuajelusta työkaverin ottamana.

Älkää antako tuon pöljännäkösen hemmon pilata viipan kauniita linjoja ja esteettistä silmää hivelevää väritystä.
Tässä välissä on muuten keritty auto kertaalleen tietenkin jo katsastamaankin ja museoautostatus säilyi, eikä edes rima heilunut.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Viipan "keväthuolto"
heitäppä vielä keveissäs kuva maalatusta konehuoneesta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
Yleisön pyynnöstä

Eihän tuo nyt enää mitenkään puunatun näköinen ole, kun on ollut jo pari vuotta tuommoisenaan, joten pölyä, muuta sotkua ja metalliputkien pintaruostetta on kertynyt...
Jos nuo johtohässäkät mietityttää, niin syy on tässä...

Traktoriosakaupasta kävin hakeen 5 6/7 tuumaset H4 valot tuonne keulalle. Pitäis olla "aikakauden varusteita". Tulivat tarpeellisiksi, kun kävin tuolla loppiaisen seudussa Ylläksen keikan heittämässä ja pitihän se kerralla laittaa H4:t kun kerran saa kahdentaa tuon valokaluston. Sopivat just olemaan konepellin välissä kun mahdollisimman lähelle maskia laitto ja riittävästi ylös puskurista.

Eihän tuo nyt enää mitenkään puunatun näköinen ole, kun on ollut jo pari vuotta tuommoisenaan, joten pölyä, muuta sotkua ja metalliputkien pintaruostetta on kertynyt...
Jos nuo johtohässäkät mietityttää, niin syy on tässä...

Traktoriosakaupasta kävin hakeen 5 6/7 tuumaset H4 valot tuonne keulalle. Pitäis olla "aikakauden varusteita". Tulivat tarpeellisiksi, kun kävin tuolla loppiaisen seudussa Ylläksen keikan heittämässä ja pitihän se kerralla laittaa H4:t kun kerran saa kahdentaa tuon valokaluston. Sopivat just olemaan konepellin välissä kun mahdollisimman lähelle maskia laitto ja riittävästi ylös puskurista.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Viipan "keväthuolto"
sehän on siisti, kelpaa ajella.
lohkolämmittimen pistoke oudossa paikassa ja varmaan itse lohkiskin jos maalaat lämml koteloa joskus väri RAL 7022.
ja´relanderilta tarra kylkeen että helähti.
lohkolämmittimen pistoke oudossa paikassa ja varmaan itse lohkiskin jos maalaat lämml koteloa joskus väri RAL 7022.
ja´relanderilta tarra kylkeen että helähti.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Viipan "keväthuolto"
Jep, tyylikkään näköinen kulkine.
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Viipan "keväthuolto"
No tuo tyylikkyys on jokaisen omassa "silmässä" - omasta mielestäni kehtaa metrin-kahden päästä katella paikasta ku paikasta. Lähempää alkaa erottamaan pientä pohjatöitten "kuppaisuutta" ja muuta pientä ja sävyheittoa on värissä jonkin verran (onneksi tuo puolikiiltävä pinta antaa anteeksi)
Lohkolämmitin on tosiaan kummallisesti tuolla konehuoneessa, mutta on malliltaan sen verran vanha, että lienee alkuperäinen
...ja kiitoksia kovasti kehuista, lämmittää mieltä - on tuohn kulkineen kans joku ilta pitäny tallissa viettää, mutta tälle keväälle jouduin valitettavasti toteamaan, että on se piru tylsä auto, kun keväthuolloksi riitti renkaiden vaihto ja pesu - tuo pirulainen ei syö edes öljyä enää, että pääsis "ropaamaan".
Nyt on harkinnassa joko kovan, mutta "oikeinpäin" olevan takapenkin väsäys (jos käyttäis henkilömallin penkkien runkoja) tai sitte 7-henkiseksi muutos (tosin taitanee vaatia ruotsin kilpien kautta "kierrättämistä", ettei tartte oottaa taas 30v ennen uusia museokilpiä). Toisaalta tekis mieli säilyttää "pakuna", kun jostain syystä aina kiinnostanu enemmän kaikki hyljeksityt laitteet enemmän ku perus kuplavolkkarit
Lohkolämmitin on tosiaan kummallisesti tuolla konehuoneessa, mutta on malliltaan sen verran vanha, että lienee alkuperäinen
...ja kiitoksia kovasti kehuista, lämmittää mieltä - on tuohn kulkineen kans joku ilta pitäny tallissa viettää, mutta tälle keväälle jouduin valitettavasti toteamaan, että on se piru tylsä auto, kun keväthuolloksi riitti renkaiden vaihto ja pesu - tuo pirulainen ei syö edes öljyä enää, että pääsis "ropaamaan".
Nyt on harkinnassa joko kovan, mutta "oikeinpäin" olevan takapenkin väsäys (jos käyttäis henkilömallin penkkien runkoja) tai sitte 7-henkiseksi muutos (tosin taitanee vaatia ruotsin kilpien kautta "kierrättämistä", ettei tartte oottaa taas 30v ennen uusia museokilpiä). Toisaalta tekis mieli säilyttää "pakuna", kun jostain syystä aina kiinnostanu enemmän kaikki hyljeksityt laitteet enemmän ku perus kuplavolkkarit
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--