Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Mikähän on vikana? olen jäljittänyt vikaa jo jonkin aikaa. Autoon olen vaihtanut asentotunnistimen,di-kasetin,lämpöanturin, bensapumpun ja takaiskuventtilin, bensasuodattimen,ilmansuodattimen lambdan sekä tulpat (ohjekirjan mukaiset). Silti kun autolla on ajettu noin 1/2h niin auto alkaa nykiä silloin tällöin välillä enemmän ja välillä vähemmän ja kun vauhti hiljenee niin toisinaan oikein rajusti. Muutenkin menossa on väkinäistä tuntua. Auton kulutus on myös normaalia kovempaa lähes jatkuvasti näyttää 11,6l/100km ..Kun tuo nykiminen alkaa niin check engine syttyy palamaan ja kun auto sammutetaan ja käynnistetään niin valo on poissa mutta palaa taas jonkin ajan kuluttua..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
niin tuo auto on 2.0 CS -97 ...
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Mitä check engine välkyttää = montako kertaa?
Kaksi väläystä?
Kaksi väläystä?
Fault code Fault Corresponding ISAT codes
2 Manifold absolute pressure sensor P0105 P0106 P0107 P0108
3 Intake air temperature sensor P0110 P0112 P0113
4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118
5 Throttle position sensor P0120 P0121 P0122 P0123
6 Lambda (oxygen) sensor P0130
7 Fuel-air mixture P0170 P0171 P0172
8 EVAP valve (ELCD) P0443 P1443 P1444 P1445
9 Internal ECU fault P1651 P1652 (check ground, connectors)
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Voi olla mappianturi joo, mutta kumman vesilämpöanturin olet vaihtanut - kannen päädyssä olevan vai imusarjan 2-3 pyttyjen välistä löytyvän ? (jälkimmäisempi vaikuttaa trionicin näkemään moottorin lämpötilaan, ei se päädyssä oleva)
= väärä lukema, väärät seokset.
Vai imuilman lämpötila-anturin ?
Näkee jopa OBD väylältä noiden anturien lukemat.
= väärä lukema, väärät seokset.
Vai imuilman lämpötila-anturin ?
Näkee jopa OBD väylältä noiden anturien lukemat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Olen vaihtanut myös tuon imuilman lämpöanturin. Tuo lämpöanturi, jonka vaihdoin oli se kannen päädyssä oleva (välkytti tuota check radiatoria) tosin mittari näytti minusta oikein. Ei siellä kuulemma muuta lämpötila-anturia olekaan..näin ainakin metro-autossa sanoivat kun kyselin missä se toinen anturi sijaitsee (kuvittelin, että se löytyisi syylarista niinkuin monessa muussa autossa)...
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
kyllä siellä imusarjan putkien välistä näkyy keskimmäisten pyttyjen välimaissa anturi, sanokoot mitä sanovat tiskin takana. Ja se check radiator taitaa tulla vaan matalasta nestepinnasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
En kertonut tarkemmin joten oikaistaan... että tässä tapauksessa....se check radiator..tarkoitti,että flekti ei toimi ja polttelee sulaketta muistaakseni Edu/back throttle..ja tämän takia kyselin sitä anturia..ja samalla kyselin tietty tästä oireesta. No vika selvisi oli 3 johtoa takaluukussa sulanut yhteen..ja sain kuulla, että tää edu ohjaa myös sitä flektiä..tiedä sitten, mutta siltä osin kaikki kunnossa..mutta itse asiaan saakohan tuota map-anturia muualta kuin saab-varaosaliikkeestä?
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Noita toimivia orkkis MAP -antureita varmaan aika monella saabistilla pyörii nurkissa, itelläkin pari joutavaa.
Ps. niin onko se moottorinlämpötila-anturi nyt vaihdettu vai ei? Eli tuo Vesan mainitsema
Ps. niin onko se moottorinlämpötila-anturi nyt vaihdettu vai ei? Eli tuo Vesan mainitsema
kyllä siellä imusarjan putkien välistä näkyy keskimmäisten pyttyjen välimaissa anturi
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Joo! sitä mikä on siellä pyttyjen välissä en ole vaihtanut, joten sellainen täytynee hankkia....kumma juttu sinänsä, että check engine tekee ne 6 välähdystä vaikka lambda on vaihdettu...vai miten ne lasketaan kun se ensin palaa vähän pitempään ja sitten perään ne 6 välähdystä..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Loogisin selitys on se että ko. lämpöanturi kertoo koneen olevan kylmä edelleen ja ohjelma käyttää rikkaampaa seosta kuin tarvii ja kun lambda niissä huuruissa sitten taas raportoi että onpa kosteaa niin lopputuloksena ohjausyksikkö päättelee että lambda mittaa väärin.
Mulla on tollanen anturi ylimääräisenä jos kiinnostaa.
Mulla on tollanen anturi ylimääräisenä jos kiinnostaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Vaikuttaako tuo moottorin lämpöanturi jotenkin flektinkin toimintaan?, (ilmeisesti ei ole omaa flektianturia?) mulla tonnari tekee sitä että flekti ei ajoissa lähe käyntiin ja nostelee lämpöä, ja auto on nykiny aina matalapaineisenakin ollessaan kiihdyttäessä.
Oliskohan tuo lämpöanteroinen kaput?
Oliskohan tuo lämpöanteroinen kaput?
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
ECU(vissiin EDUn kautta tjs.) ohjaa tuon ikäisessä flektiä ja moottorinohjaus saa tiedon juurikin tuolta anturilta. Eli kyllä, voi olla siitä kiinni.Vaikuttaako tuo moottorin lämpöanturi jotenkin flektinkin toimintaan?, (ilmeisesti ei ole omaa flektianturia?) mulla tonnari tekee sitä että flekti ei ajoissa lähe käyntiin ja nostelee lämpöä, ja auto on nykiny aina matalapaineisenakin ollessaan kiihdyttäessä.
Oliskohan tuo lämpöanteroinen kaput?
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Nyt alko flekti pyörimään pidempi jaksoisesti kuin ennen. Vaihdoin molemmat lämpö anturit moottorin "kylkeen".
autossa on n. 10 000km ajettu bensapumppu. di-kasetti n vuosi sitten. uudet tulpat, kaikki ali/ylipaine letkut mitä niitä nyt on... filtteritkin on melko uusia. t7 mankkumodi on toosassa.
silti nykiä nypsyttelee. mitäs seuraavaks vaihetaan. kampuran anturi? onko auttanut kellään?
autossa on n. 10 000km ajettu bensapumppu. di-kasetti n vuosi sitten. uudet tulpat, kaikki ali/ylipaine letkut mitä niitä nyt on... filtteritkin on melko uusia. t7 mankkumodi on toosassa.
silti nykiä nypsyttelee. mitäs seuraavaks vaihetaan. kampuran anturi? onko auttanut kellään?
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Kerran on tullut vastaan kampuran anturi joka ei antanut auton käydä lämpimänä juurikaan yli 2000 rpm. Samanlaisen ilmiön melkein teki viimeksi DI-kasetti, oliko sun 1v vanha kasetti uusi vai käytetty ?
Tuostakin olis hyvä vetää logia ja nakulaskureita tuijotella.
Tuostakin olis hyvä vetää logia ja nakulaskureita tuijotella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
kyllä menee kierrokset topparia vasten ihan hyvin, mutta sitä epänormaalia nykimistä riittää.
vois tietty ajella etelään päin joskus ja kattoo tarkemmin.
---> niin ja uuden kassun ne laitto pcs:llä, kun auto jätti välille ja hinuri haki.
vois tietty ajella etelään päin joskus ja kattoo tarkemmin.
---> niin ja uuden kassun ne laitto pcs:llä, kun auto jätti välille ja hinuri haki.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se