Tuossa viikonlopppuna alkoi 3 ja 4 vaihteita päälle laitettaessa kuulua armoton rohina, selvä peli ajattelin, laatikko on finaalissa. Aloittelin jo mielessäni saattohoitoa, tästä saisi oivan varaosapelin joku pihan perälle, itsellä kun ei tuota pihanperää ole. Ajelin alkuviikon heittäen kakkosen jälkeen vitosen sisään, eipä siinä mitään hyvinhän se meni, 50km/h oli pikkuisen ongelmanopeus, vitoselle vähän hiljainen ja kakkoselle vähän kova. Sekin harmitti, kun olin vielä ilmoittautunut Jalasjärven kesäteatteriinkin, olisihan se noloa Bemarilla sinne pyyhkäistä. Pistin nyt kuitenkin tänään +0,5l öljyä laatikkoon lisää, kun tuo tikun näyttämä on ollut aika epäselvää kokoajan, ei kai tästä haittaakaan ole ja nyt, (pidättäkää henkeä) 3 ja 4 vaihteet toimivat normaalisti (hurraa), millä tän muuten selittää, öljyä liian vähän, siinä mielessä omituista, olisi kai pitänyt jonkinlaista lammikkoa olla parkissa tai tallissa, mutta ei ihmeempiä ole näkynyt...
T:Onnellinen mies
Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
Re: Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
se uittaa öljyä vain ajaessa, aika normalia...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
Mulla tuli 99:ssä sieltä kytkinakselin kannen tiivisteen kautta ölbbää ulos, vain ajaessa. Ja tietenkin se mitä ajamisen jälkeen valui pitkin ensiövälityksen koppaa alas. 20 kilsaa ajoin kytkimen vaihdon jälkeen, kun vesisateella äkkäsin mikä on vikana (märkä asfalttipiha ihan öljykalvon peitossa) ja oli tullut reilu litra ulos 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
Täytyypä tarkkailla tilannetta, olisiko jopa korjattavissa laatikko paikallaan...
Re: Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
Yhdestä tutun og900:sta meni lootasta laakerit, kun öljyt tuli mittatikun putken o-renkaasta. Elikkäs sen voi vaihtaa ottamalla putkea kiinni pitävän ruuvin irti pakosarjasta ja vetäisee tylysti putken irti siitä vaihteiston kyljessä olevasta peltiluukusta. Serkulla taasen 99:ssä öljyt tuli pihalle vaihteensiirtotangon tyvestä. Olennaista on tarkastaa vaihteiston huohotusreikä siitä ensiövaihteessa olevasta luukusta. Myöskin tärkeää on, että kytkinakselin päässä on sellainen muovinen nelisakarainen mutteri. Se estää käsittääkseni öljyä pääsemästä huohottimeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä ihmettä, nyt en ymmärrä!
Paljonpa tuli taas uutta pureksittavaa tekniikan puolelta, haalarit päälle ja auton /konepellinalle vain...