
ahdin vaihdettu ng 900
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Dodii nyt sitten alipaineletkut tutkittu ei vuotoja ei pihissyt missään. kävin uudestaan kokoilemassa perus paineet 2vaihde kun vedetään tappii niin tulii nipin napin 0,4bar sitten kokeilin ilman w-letkua niin ahtaa samalla kun normaalisti että käy pikaseen noin 1bar sitten putoaa noin 0,5-0,6bar kellon tanko on ihan tapissa siis kireydeltään onko se sillon oikeen ? 

Re: ahdin vaihdettu ng 900
EI ole. W-letku irti paineitten pitäs karata taivaisiin samantien. jostain vuotaa.jyppe87 kirjoitti:Dodii nyt sitten alipaineletkut tutkittu ei vuotoja ei pihissyt missään. kävin uudestaan kokoilemassa perus paineet 2vaihde kun vedetään tappii niin tulii nipin napin 0,4bar sitten kokeilin ilman w-letkua niin ahtaa samalla kun normaalisti että käy pikaseen noin 1bar sitten putoaa noin 0,5-0,6bar kellon tanko on ihan tapissa siis kireydeltään onko se sillon oikeen ?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
míkä mahtaa kusta?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Villi veikkaus että ahtoputkiston vuoto?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Kerta vanhalla ahtimella toimi niin vika voi olla ahtimessakin. Kompurakotelon pitäs olla tiivis. O-rengas voi olla huonosti tai muuten vaan se kiinnitys on huonosti. Onko ne pultit kunnolla kii millä kompuran kotelo kiristetään keskiosaan?jyppe87 kirjoitti:míkä mahtaa kusta?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Toisaalta ahdin on yleensä valmiiksi kasattu. Ei tarvitse olla kuin coolerin lemmari löysä tms, niin paineet karkaa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: ahdin vaihdettu ng 900
nyt on kaikki alipaine letkut vaihdettu yksi vuoto löytyi tyhjã kãynti mootorin letkusta mutta ei ole vaikutusta mihinkään huomenna jos pääsen nosturille niin pitää katsoa noi coolerin putket onko ne ihan standardi mutkia jos uusis ne samal vai pitääkő hakee saabilt?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
myőskään ahtoputkissa en havainnut vuotoja. vanhoja topiceja tossa muutaman tunnin luin ja huomasin että myős alipaine järjestelmän takaisku venttiileissä on vaikutus tähän asiaan ja lőysin omasta konehuoneesta vain yhden siinä venakopan vieressä/takana joka on rikki eli ilma kulkee molenpiin suuntiin huomenna uutta hakemaan kuuluko näitä takaisku ventiilleitä olla enenmän muistlisin että vanhassa tonnarissani oli enenmän kuin vain yksi? sitten vielä pitääkő hakee saabilt vai kelpaako motonet?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Uskoisin että vika löytyy niistä osista, mitä on vaihtaessa kopeloitu/heiluteltu. Itsellä ei takaiskuventtiilillä ollut vaikutusta ahtoihin. Eikä yksi irti ollut alipaineletkukaan haitannut kuin tyhjäkäyntiä. Ei ajoa. Mitä jos putsarin päästä puhaltaa ilmaa, ja katsoo missä sihisee?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: ahdin vaihdettu ng 900
kaikki tämä kokeiltu ei vaikutusta. myös toista sytkäkesettia kokeiltu ei vaikutusta. tänään taas w letku irti mutta ei fuelcutia alkaa jo sekoo pää ensin huono ja kallis ahdin valinta ja kaikkea muuta tässä kuussa jo vaihdettu/ostettu yli 2000e autoon kamaa ja se vaan vittuilee.onko tolla hukkaportin tangolla mitään merkitystä jos w letku pois. tai joku anturi onko mahdollista esim map? nyt pullo jotain MAUKASTA 

Re: ahdin vaihdettu ng 900
Kyllä sillä on merkitystä esim. paineet ei nouse ilman w letkuakaan jos kellon jousi on paska tai sitten tanko säädetty miten sattuu. Sillä hukkaportinkellon tangolla pitäisi olla pieni esijännitys kun sen kiinnittää siihen hukkaportin vipuun (n.2mm), tästä on hyvä lähteä säätämään sitä peruspainetta sitten kohdilleen. Tuntuuko se kellon tanko edes jäykältä kun vedät sitä käsin? Omassa 9-3:ssa on kellonjousi sen verran löysä että en saanut siitä kuin n.1bar ilman w letkua, mutta kun ruuvasin tankoa jonkinverran lyhyemmäksi (peruspaine nyt n.0.4bar ennen 0.2bar) niin nyt saan 1.2bar w letku paikallaan (paitsi tänään kun by-pass venttiili meni paskaksijyppe87 kirjoitti:onko tolla hukkaportin tangolla mitään merkitystä jos w letku pois.


Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Tarkasta nyt ensin tuo mitä jyyrä sanoi eli onhan se hukkaportti varmasti kiinni perusasennossa eli tangossa tarpeeksi esijännitystä?
Re: ahdin vaihdettu ng 900
mulla on vähän samoja ongelmia kun laitoin pillerin kiinni.
Itselläkin vitsit aika vähissä kun ahtaa peruspaineilla 0.2bar ja ilman w-letkua 0.4bar.
ahtoputket ja alipaineletkut tutkittu, ei vikaa.
hukkaportti, jännitystä on ja tanko on jäykähkö.
ahdin oli silmämäärlisesti kunnossa kun n.100km sitten sen vaihdoin, ei välystä ja siivet kuin uudet.
itsellä on enää mielessä muuta kuin tukkiintunut pakoputki. sillä on ajettu viimeisen 5 vuoden aikana n. 500km.
mutta kertokaahan vaan jos tulee mieleen jotakin
Itselläkin vitsit aika vähissä kun ahtaa peruspaineilla 0.2bar ja ilman w-letkua 0.4bar.
ahtoputket ja alipaineletkut tutkittu, ei vikaa.
hukkaportti, jännitystä on ja tanko on jäykähkö.
ahdin oli silmämäärlisesti kunnossa kun n.100km sitten sen vaihdoin, ei välystä ja siivet kuin uudet.
itsellä on enää mielessä muuta kuin tukkiintunut pakoputki. sillä on ajettu viimeisen 5 vuoden aikana n. 500km.
mutta kertokaahan vaan jos tulee mieleen jotakin
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: ahdin vaihdettu ng 900
Minkähänlainen hyrrä tuo T28 olisi saabiin? Ei ole paljon taidettu saabeihin laittaa, tai ei ole itelle ainakaan tullut vastaan. Dats.... siis nissaneissahan tuota on vakiona, niin varmaan saatavuus kohtuullisella tasolla.
Asennus taitaa olla ihan "heittämällä" kiinni, mutta minkälainen tuotto tuolla on? Tarviiko vaihtaa suuttimia, bensapumppua yms. ?
Asennus taitaa olla ihan "heittämällä" kiinni, mutta minkälainen tuotto tuolla on? Tarviiko vaihtaa suuttimia, bensapumppua yms. ?
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t