Onko kellään kokemuksia T7 kanteen venttiilinvarren kumien vaihdosta? Kattelin että niissä ei pitäs liimaa olla, vaikuttas että jousen alla nahnikassa, veikkasinko oikein? Jos siellä ei liimaa oo niin jollain perus pihdeillä luulis irtoavan?
Femma oireilee pidemmän seisonnan jälkeen käyden kolmella ja tarjoavan jonnin verran voimasavuakin. Jos joka päivä ajelee niin ei oireita. Veikkaan vahvasti näitä kumeja.
Ei näy tulpissa karstaa, joten epäilen ettäkö kannentiivisteen välistä lorottas. Vanhassa tonnarissa vuoti nelospyttyyn enempi öljyä jostain ja se karstotti tulppaakin jo, mutta tässäkin epäilin venanvarren kumeja, koska aivan samalla lailla käyttäytyi kuin nykyinen 9-5. En kuitenkaan remppaillut autoa koska 350tkm mittarissa ja ongelmaa ei ollut kun tulpat vaihtoi öljyjen kanssa.
Ykköspytyn vieressä on ainakin B202:sessa öljykanava, joka on paineinen. Nelospytyn vieressä on "viemäri" jossa ei ole painetta. Ei oikeen muuta vaihtoehtoa jää kun venanvarren kumit, koska öljy valuu pyttyyn todella hitaasti. "Viemäri" valuu tyhjäksi taatusti jo yhdessä päivässä, mutta yhden päivän seisonnala ei ole oireita. Painepuoli taasen varmasti vuotaisi rankasti pyttyyn ajossa jos vuotaisi.
Tarkoitin että tihkuttaisi jäähdytinnestettä sinne sylinteriin.
Vastaavia kokemuksia kolmella käynnistymisestä pitemmän seisokin jälkeen on ainakin kahdesta B202 koneesta.
Kummassakaan nestettä ei hävinnyt vauhdilla, eikä nesteet tulvinu yli paisuntasäiliöstä.
Kun kannen avasi niin molemmissa koneissa oli vuotaneen sylinterin männän laki puhtaana karstasta kun taas muissa sylintereissä männissä oli ohut musta karsta.
Tämänhän pystyisi kurkkaamaan tulpanreiästäkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Aivan juu, periaatteessahan voi olla monivammainen mun 9-5:sen moottori. Savutus tulee garretista ja jäähynesteen takia toi pidemmän seisonnan jälkeen vaivalloinen käynnistyminen.
Toisaalta jäähynestettä enno lisänny puoleen vuoteen.. pitää kurkkia männänlaet joku kaunis päivä.