Tuulilasin vaihtamisen riskeistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Jope
-
Viesti:

Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mäkin varauduin a-pilariverhoilut itse irroittaen kun vein CS-tonnarini tuulilasin vaihtoon.

Mulle sattui hyvä lasiliike, oli ollut pikkaisen pintaröpöä karmissa, olivat putsanneet ja maalanneet sen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saba2,1
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

omien kokemusten perusteella(ollut juttua jo aiemminki foorumilla) voin suositella CityPitStop:ia Vallilassa.

Ei ole suhissut, eikä vuotanut. SaintCobainin lasi ikuisella tiiviystakuulla.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
teesalama
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja teesalama »

saba2,1 kirjoitti:omien kokemusten perusteella(ollut juttua jo aiemminki foorumilla) voin suositella CityPitStop:ia Vallilassa.

Ei ole suhissut, eikä vuotanut. SaintCobainin lasi ikuisella tiiviystakuulla.
Jees, tuolla tuli tänään laitatettua uusi kaksisävyinen tuulilasi tuohon matalapaineiseen.
Kiitos vinkistä.

Ruostettakaan ei karmeista löytynyt. Vanha (alkuperäinen?) lasi oli jo reunoistaan "harmaa", eli kosteutta päässyt lasien väliin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Minuteman kirjoitti: Ja kyllä sitä sutta osataan tehdä ihan "ammattilaistenkin" osalta:

-Ensinnäkin edes lähdetään vaihtamaan lasia jo valmiiksi ruosteisiin karmeihin tekemällä vain työ ja olemalla hiljaa siitä ruskeasta mikä jo näkyy. Alkuperäisen kysyjän tapauksessa on erittäin asiallista että asiasta on kerrottu ja varoitettu heti alkujaankin.

-Pilaamalla terve karmi raapimalla siitä vanhan lasin irrotusvaiheessa maalit pois ja olemalla hiljaa asiasta ja liimaamalla vain uusi lasi paikoilleen ilman kunnollista pohjustusta. Listat päälle peitoksi ja hyvä tuli, ammattimieshän sen on tehnyt.

-Edellämainitun lisäksi onnistutaan jättämään yläreunan liimapalkoa vaatimaton sentti kokonaan puuttuvaksi ja päästetään lasi vajoamaan kuivumisvaiheessa jolloin yläreunan lista ei pysy ajoviimassa paikoillaan, bonuksena sadeyön jälkeisessä liikenteeseenlähdössä kattoverhoilun etukonsolista ensimmäisessä tiukassa oikeassa käännöksessä kuljettajan jalkoväliin lorahtava kylmä vesiputous. Liekö sitten liikenneturvallisuusajattelua noiden em. ammattilaisten puolelta, herättäähän se viimeistään jonsei aamukahvi sitä vielä ole tehnyt.
Kuulostaa liian tutulta ja koetulta. Prkl :evil:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
saabnen
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja saabnen »

citypitstop.HELSINKI..jeeees...siellä mäkin alkukesäsätä vaihdatin...kesti 3 tuntia ja hyvä on...ei turhia kitinöitä...asentajaltakaan...RENGASLASIA ihan syvältä...samoja kokemuksia mullakin ja muutenkin huonoa palvelua...
SAAB 9-3 ng sc-05
Fruit
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Fruit »

Jos kerran tuo Tuulilasipalvelu tekaisee hommat hutiloiden
niin onko Tamperesteelle joku semmonenkin lasinvaihtoliike jossa työn laatuun
voipi luottaa? On tuo tuulilasi jossain vaiheessa (toivottavasti lähiaikoina jo)
menossa vaihtoon?
habasaab
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja habasaab »

oulussa vaihdatin tuuliasin viime syksynä joutsensillan mäkkärin vieressä. Pilkingtonin lasi on ollut hyvä mutta asennuksen laatu vain välttävää... Toinen a-pilarin suoja revennyt ja liimat näkyy kuskin paikalta alareunasta. Ruostettakin oli kuulemma löytynyt. 270e jäi hinnaksi..
-10 9-5 NG 2.0T
-03 9-5 AERO
-95 CDE 2.3 Ecoturbo
Eero
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mawerick kirjoitti:Tampereella halvin tarjous oli 190e, oliskohan ollut Tampereen Tuulilasipalvelu.
Oliko siinä Iidesrannassa? Käytin siellä og 900 muutama vuosi sitten lasin vaihdossa. Hyvin meni kun neuvoin mistä kohdasta tiiviste törröttää, että ei kelpaa. Sanoi olevan valmis mutta laitteli tiivistettä pariin otteeseen kun huomautin. Oli kyllä edullinen. Takaoven pikku lasin vaihtoi väärän väriseen vaikka oli tilatessa nimen omaan katsottu minkä värinen tulee olla.
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saabnen kirjoitti:.RENGASLASIA ihan syvältä...samoja kokemuksia mullakin ja muutenkin huonoa palvelua...
Ehkä totta Helsingin konttorilla, mutta ainakin Tuusulan Rengaslasi on tarjonnut minulle joka kerta hyvää palvelua (yhden tuulilasin ja yhden rengassarjan asennuksineen ostanut), joskin kahvi oli kyllä viime kerralla kitkerää :)
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
saabnen kirjoitti:.RENGASLASIA ihan syvältä...samoja kokemuksia mullakin ja muutenkin huonoa palvelua...
Ehkä totta Helsingin konttorilla, mutta ainakin Tuusulan Rengaslasi on tarjonnut minulle joka kerta hyvää palvelua (yhden tuulilasin ja yhden rengassarjan asennuksineen ostanut), joskin kahvi oli kyllä viime kerralla kitkerää :)
Samoin itse olen vaihdattanut Tuusulan Rengaslasissa lasin kolmeen tonnariin, ja joka kerta asennustyö on ollut erinomaista tasoa, tosi taitava se lyhythiuksinen lasiasentaja.
Kahvia en ole siellä maistanut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000T&95SE
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Tää on OT mutta kommentoin Rengaslasia.

Tuota Itäväylän Rengaslasia olen käyttänyt varmaan 15 vuotta, tai aikanaanhan se oli Mellunmäessä parinsadan metrin päässä nykypaikastaan. Renkaita ja laseja olen vaihtanut vuosien varrella useita ja palvelu on "sellaista mutkatonta".

Työn jälki on minua tyydyttänyt mutta ehkä odotukseni eivät ole kummoiset. Vanhan -88 tonnarin lasin vaihdossa kundit aikanaan varoittivat ruosteisesta kehyksestä ja niinhän se olikin mätä. Viimevuonna vaihdatin siellä femman lasin ja "no problems". Toissaviikolla vaihdatiin uudempaan tonnariin lasin. Sen kanssa tuli alkuun ongelma kun hyllystä otettu lasi oli kuulemma naarmuinen. Siitä soitettiin aamulla ja sanottiin, että uusi lasi saadaan saman päivän aikana mutta auton saa hakea vasta 17:30.

Renkaita olen ostanut vuoden sisään pari sarjaa. Tasapainoituskin sujui viimeksi hartaudella ja HYVÄ tuli. Ehkä mun vaatimustaso on alempi mutta mielestäni kundit tekee asiallista duunia ja ovat ystävällisiä. Kahvia en ole maistanut :)
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
Vastaa Viestiin