Independent kehuu
Independent kehuu
Hello,
näyttäisi brittiläisessä Independentissä olevan varsin myötämielinen arvio. "Yhtä hyvä kuin saksalaiset kilpailijat? Saab on taatusti paljon kiinnostavampi, ja minun silmiini se myös näyttää paremmalta. [- -] Jos minun pitäisi valita A6:n, 5-sarjan, E-sarjan tai 9-5:n väliltä, ottaisin Saabin ja nauttisin erilaisuudesta."
http://www.independent.co.uk/life-style ... 98879.html
näyttäisi brittiläisessä Independentissä olevan varsin myötämielinen arvio. "Yhtä hyvä kuin saksalaiset kilpailijat? Saab on taatusti paljon kiinnostavampi, ja minun silmiini se myös näyttää paremmalta. [- -] Jos minun pitäisi valita A6:n, 5-sarjan, E-sarjan tai 9-5:n väliltä, ottaisin Saabin ja nauttisin erilaisuudesta."
http://www.independent.co.uk/life-style ... 98879.html
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: Independent kehuu
Periaatteessa suurin osa arvioista on ollut positiivisia. Moitteita tullut lähinnä takapääntilasta, takakontin koosta ja jotkut on moittineet ohjausta lievästä tunnottomuudesta. Em. jutut varmaan merkityksettömiä suurimmalle osalle jotka 9-5 sedania on mahdollisesti ostamassa.
Tuossa autossa on kyllä niin moni asia kohdallaan, että ihmettelen ellei se myy.
Tuossa autossa on kyllä niin moni asia kohdallaan, että ihmettelen ellei se myy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Independent kehuu
Se ei vaan riitä jos yksi toimittaja tuollaisen ratkaisun tekisi..... yhtään saabin hyvyyttä väheksymättä. Aika näyttää....qwerty kirjoitti:Hello,
näyttäisi brittiläisessä Independentissä olevan varsin myötämielinen arvio. "Yhtä hyvä kuin saksalaiset kilpailijat? Saab on taatusti paljon kiinnostavampi, ja minun silmiini se myös näyttää paremmalta. [- -] Jos minun pitäisi valita A6:n, 5-sarjan, E-sarjan tai 9-5:n väliltä, ottaisin Saabin ja nauttisin erilaisuudesta."
http://www.independent.co.uk/life-style ... 98879.html
Re: Independent kehuu
Onneksi niitä toimittajia on jo ollut enemmän kuin yksi.
Edittiä: Taitaapi olla melko vaikeaa löytää huonoa arviota tästä uutukaisesta. Omaan silmään ei ole osunut yhtäkään. Ainoa negatiivinen asia toistaiseksi on ollut ilmeisestikin se pääntila takana, mutta sekin varauksin.
Edittiä: Taitaapi olla melko vaikeaa löytää huonoa arviota tästä uutukaisesta. Omaan silmään ei ole osunut yhtäkään. Ainoa negatiivinen asia toistaiseksi on ollut ilmeisestikin se pääntila takana, mutta sekin varauksin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Independent kehuu
Mutta toisaalta, aika harvassa on yleensäkin tuon koko- ja hintaluokan auton arvostelut, joissa enimmäkseen moititaan, ihan merkistä riippumatta sekin.
Re: Independent kehuu
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Independent kehuu
Jos autossa ei ole tilaa tavaroille eikä takamatkustajille, niin silloin sen pitäisi olla ns. ajajan auto. Ajettavuudessa ja ohjaustunnossa ei siis saisi olla sanomista. Ainakin jompi kumpi pitäisi olla kunnossa -> odottelemme farmaria.Marko A kirjoitti:Periaatteessa suurin osa arvioista on ollut positiivisia. Moitteita tullut lähinnä takapääntilasta, takakontin koosta ja jotkut on moittineet ohjausta lievästä tunnottomuudesta. Em. jutut varmaan merkityksettömiä suurimmalle osalle jotka 9-5 sedania on mahdollisesti ostamassa.
Re: Independent kehuu
Jos huonoja puolia pitää etsiä niin kyllä ainakin minun silmääni ekana osuu tuo moottoripuoli. Oikein mitään kiinnostavaa vaihtoehtoa ei löydy. Aero kuluttaa ihan järjettömästi kilpailijoihin verrattuna ja muidenkaan kulkupuoli suhteessa kulutukseen ei oikein vakuuta. Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Re: Independent kehuu
Tjoo. Tosin Auto Motor und Sportin koeajossa 530D vei keskimäärin 8,7 litraa sataselle. Pienin lukema johon pääsivät oli 6,2 ja suurin 10,1.kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Independent kehuu
BMW 530D (farkku, koska sedanina ei ollu ku xDrive nelivedollinen suomen hinnastoissa): 68.666,03€, 6,6l/100km (manuaali)kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
Saab 9-5TiD 46105€, 5,3l/100km. Lähempänä bemarin suorituskykyä olevan (MY2011) TTiD:n (190hv / 400Nm) hintaa tai kulutusta ei ole vahvistettu, mutta uskoisin kuitenkin hintaeroa Penariin jäävän semmoset 10-15k€ vähintään ja yhdistetty kulutuskaan ei varmaan nouse tuonne 6,6l:n tasolle.
Ei tuo ero nyt mielestäni mitenkään dramaattinen ole bemariin, kunhan 2011 mallit saadaan kauppoihin parin kk:n sisään. Toki uudesta vitosesta puuttuu oikeasti tehokas diesel-vaihtoehto, eli kyllä joku ~250hv diesel varmaan myisi myös. Itseäni ei ainakaan haittaa pätkääkään tehodiisselin puute, sillä kaikki kokeilemani dieselit ovat toistaiseksi olleet enemmän tai vähemmän kamalia ominaisuukisltaan bensaturbolliseen verrattuna.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Independent kehuu
Ajattelin kans, että on kyllä v*tun vale, että bimmeri kulkisi keskimäärin kuudella litralla..Mawerick kirjoitti:Tjoo. Tosin Auto Motor und Sportin koeajossa 530D vei keskimäärin 8,7 litraa sataselle. Pienin lukema johon pääsivät oli 6,2 ja suurin 10,1.kaius kirjoitti:Jos verrataan uuteen 5-sarjan bemariin niin vaikkapa 530D pesee 245 hevosellaan ja kuuden litran normikulutuksella kyllä Saabin mennen tullen.
2008 180hv 9-3SS TTiD vie tehtaan (myyntihetkellä) ilmoittaman 6,8 keskimäärin, sigusta voi tulkita tankkaus.com:n käyrää.. Nyt näköjään ilmoitetaan 5,6, olisiko pudonnut uudemmilla.
Re: Independent kehuu
Saab 9-5TiD 46105€, 5,3l/100km. Lähempänä bemarin suorituskykyä olevan (MY2011) TTiD:n (190hv / 400Nm) hintaa tai kulutusta ei ole vahvistettu, mutta uskoisin kuitenkin hintaeroa Penariin jäävän semmoset 10-15k€ vähintään ja yhdistetty kulutuskaan ei varmaan nouse tuonne 6,6l:n tasolle.
Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Ville K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Independent kehuu
Kyllä, mutta kun oli aiemmin puhe tuosta 530D:stä.Ville K kirjoitti: Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Sedanina 520d (177hv, 5,1l/100km) 49604,43€ hinnat alkaen malli. Lähde tämä: http://213.157.92.70/bmw/hinnastot/down ... 072010.pdf
Hintaeroksi ns. neekerimalleilla jää ~3000€ (46 vs 49 kEur), ja faktahan on se, että 500-sarjalainen on melkein pikkuauto uuteen 9-5:een verrattuna
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Independent kehuu
V.J.S kirjoitti:Kyllä, mutta kun oli aiemmin puhe tuosta 530D:stä.Ville K kirjoitti: Eikös kuitenkin uuden 5 sarjalaisen 520d 184hv 380 nm olis oikea veratailukohde n. 50000 € hinnallaan ja 5 litran laboratoriokulutuksineen.
Sedanina 520d (177hv, 5,1l/100km) 49604,43€ hinnat alkaen malli. Lähde tämä: http://213.157.92.70/bmw/hinnastot/down ... 072010.pdf
Hintaeroksi ns. neekerimalleilla jää ~3000€ (46 vs 49 kEur), ja faktahan on se, että 500-sarjalainen on melkein pikkuauto uuteen 9-5:een verrattuna
Niin, no jos kuitenkin puhuttaisiin uudesta F10 mallista eikä vanhasta E60 mallista. Uudessa tuo 184 hv ja 380nm vääntöä. Sisätilat väljemmät kuin vanhassa. Sisätilojen vertailusta Saabiin en tosin tiedä mitään...
Ville K