Laiskuutta
Laiskuutta
Tulipahan viimein aukaistua öljyp.420tuhatta ajettu 91 2,3T.Siellähän se tasap.ketju roikkui kuin pyykkinaru,alar.hampaat oli tippuneet ö.pohjaan ja jonkin verran oli imeytynyt sihtiin kiinni muuten kaukalo oli puhdas.No katkaisin ketjun ja tempaisin ketjusta tulihan se 15 sentiä ja jumiin,vedin myötäsukaan kiristäjään nähden ei auttanut 2 kilon vetovasarakaan,katkaisin ketjun lokin rajasta jätin sinne.Ajettu 3 tonnia"remontin"jälkeen eipä ole kuulunut mitään erikoista.Jälkeenpäin harmeilin kun en etes kk-laakereita katsonut olis ollut helppo vaihtaa, kuin olisko runkol.vaihto onnistunut?Auto on pelannut hyvin,jopa autm.ilmastointi alkuperäisiä on katti,turbo pyöränl. startti.Sähkövikoja ei ole ollut lamppujen ja akun vaihtoa kummempia.Autom.laatikkoon vaihdoin keskipakos.O-renkaat osat alle 100e.Auto on melkeimpä ruosteeton 2x massattu laatikkoölj.vaihdettu joka kesä moottoriö.9 tonnin välein 0-40W.Näilläkin kilometreillä auto on liukas liikkeissään (147KW)Bensan kulutus on tietenki parilitraa enempi mitä nykyautoissa,mutta näin itse remontoijana ja vain pakollinen liikennev.kilometrit tulee silti halvemmiksi kuin uudessa autossa.Talvella lämmin ja kesällä viileä hyvä ajettava arvo paritonnia,eipä sitä paljon halvelmalla autoilua harrasteta,vuosi ajot noin23 tuhatta nykyään.