Mersu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pirri
"Kaasari"

Mersu

Viesti Kirjoittaja pirri »

Minulla oli auto,Saab 9-5 2,3t wagon SE automaatti.

Viime syksynä kyttäsin Aeroa tai Wectoria,ei löytynyt.

Ainoaksi vaihtoehdoksi tuli Mersun uudempi väyrynen,W211 diesel automaatti 270E sedan.

Kaupat lukkoon jonka jälkeen glykoolit löytyi laatikosta,kauppias kunnosti.Ensin huuhtelivat ja uusi lämmönvaihdin,ei toiminut,korjasivat 8000 eurolla eikä vieläkään toimi niin kuin pitäisi.Tutkimukset jatkuvat.

Nyt pudottaa tehot puoleen,EGR vaihdettu,ei toimi.
Laatikko usein lähtiessä lukittuu D:lle,ominaisuus ei vika
Sitten asiaa yleisesti mersusta.
-sivutuuli vie kuten vei Saabiakin
-ohjaus ei palauta yhtään
-D:llä ei voi ajaa kaupungissa mutta saabilla voi
-kuuma vaikka ilmastointi toimii aurinko tunkee sisään
Saabissa ei tiennyt auringosta mitään.
-eivät edes ohjauspyörää ole osanneet tehdä,sopisikohan Saabista?

Minulla oli auto.
aero
-

Re: Mersu

Viesti Kirjoittaja aero »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=101500 (EOEA)

Ja yleisemmin:

http://foorumi.saabclub.fi/viewforum.php?f=18

Kai sen mersunkin joku vielä ostaa, että pääset takaisin autokantaan :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saabvector
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja saabvector »

pirri kirjoitti:
Minulla oli auto.
Onneksi sinulla voi taas tulevaisuudessa olla auto. Nettiin ja sassiin :wink:

P.S tuttuja ongelmia isä ukon kakkos autosta joka on johtotähti, todellinnen tähti on se ykkös auto joka on vanha :saab:
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
samvirta
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja samvirta »

Tutun W211 mesellä kans silloin tällöin ajellut, olen myös huomannut ohjauksen tahmeuden sekä uraherkkyyden. Löytää kyllä tiestä joka ikisen uran ja vaatii aina korjausliikkeen ettei mennä metsään. Mielestäni ohjauksessa ei ole minkäänlaista tuntoa vaan kummallista epämääräistä tahmeutta :?: Onko mersu huono vai olenko liian tottunut Saabiin :?: :D
jupoi
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja jupoi »

Mulla oli ennen 9-5:sta tollanen E sarjan sedani ja ohjaus oli kieltämättä hieman tahmeahko verrattuna saabiin.
En kuitenkaan kokenut mitenkään häiritsevän..
Suuntavakavuus oli hakusassa aluksi siinäkin mutta taka-akseliston KAIKKIEN
puslien vaihdon(niitä on sitten muuten aika paljon) ja 4 pyörä suuntauksen jälkeen kulki kuin juna, rengastuksesta huolimatta(235/45/17)

Aika pappamainen laite kuitenkin... :wink:
scorpio_88
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

omistanut väyrysen.. ei voi verratakkaan saabin tietyistä asioista, esim alusta. liika niveliä = jotenkin tunnoton ohjaus ja tuntuma muutenkin. (ja se työ ku niitä vaihtaa yhden v-lopun :s ) sisusta, jotenkin siedettävä.. aika tylsä. mutta se ratti.. en ole yhtäkään hienoa mesen rattia nähnyt! (ja käsiin istuvaa) ulkonäkö aika eleganssi, ajaton. makuasiaoita. automaattilaatikon toiminta on aika surkea. vaihtaa aina väärään aikaan ja silleen. MUTTA pakko sanoa yksi plussa mesestä, bensapihi (isoksi autoksi, oma oli bensa) ja todella hiljainen!

mullakin oli mersu. käy talvella kun on takatuuppari. muuten en tarvitsisi.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Oiler
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Eipä ollut kovin rohkaisevaa... :(
Olen ollut alkuvuoden samassa tilanteessa. Mieleistä Saabia ei löytynyt, joten tein kaupat viime viikolla Mersuun. Musta E 200 Kompressor farkku Sport -paketilla. Kone on pieni ja käy bensalla, mutta on siinä sentään ahdin, vaikka ei turbo olekaan :?

Ohjauksen tahmeuden noteerasin koeajolla ja sivutuuliherkkyyttäkin olin havaitsevinani, mutta autolla on vähän kilometrejä mittarissa, hyvät varusteet ja ennen kaikkea hyvitys Saabista oli kohdallaan (= kohtuullinen väliraha), joten kaupat syntyivät.

Luovutus on ensi viikolla, joten kai sitä nyt Mersullakin pari kolme vuotta ajelee ja sitten voikin palata Saab -kantaan, kun NG 9-5 farkku on markkinoilla :D
Vastaa Viestiin