Nyt olis taas tonnarissa vikaa, elikkä jostain oikealta edestä kuuluu tasaisen epätasainen kolina rullatessa. Jarruttaessa voimakkaammin kolina häipyy samoinkun kiihdyttäessä mutta kun rullaa vaan niin ettei paina kaasuva niin kolisee niin paljon ettei enää taija uskaltaa ajaa tolla. hassuu ajamist ku pitää kokoajan joko kaasuttaa tai jarruttaa ettei pelota kolina Missähän voisi olla vika ? pyöränlaakerit ? vetonivel? molemmat ? ?
joo tsekattu on. pyörä on ollut irtikin kun yritin sitä ravistella ja pyöritellä sekä kuulostella mutta ei siitä oikeen mitään saanut irti silleesti.. vetonivelissä oli ainakin kovasti vaseliinia. autohan tosiaan on 9000 2.3t automaatti vm 92 jos sillä jotain välia on.
Jarrusatula, lähinnä sen liukutapit/liukukumit, kolisee jos väljät, omasta kokemuksesta Motonetin "High Quality"- jarruosilla ja liukutapeilla jumittaa ja kolisee jo alle vuoden vanhana, eivät tapit ole ruostumatonta kuten alkuperäiset vaan turpoavat ruosteesta ja jumittavat sekä syövät muuten ehjät satuloiden kumitkin..?
Ikävämpänä vaihtoehtona vetoakselin ulompi tai vielä ikävämpänä (kalliimpana) vaihtoehtona sisempi murrosnivel..? Runsaasta vaseliinista huolimatta voivat olla sökönä.
Kuljettajasta katsoen oikealta kuuluva metelöinti sekä vedättäessä tärinä, oikeanpuoleisen vetoakselin välilaakeroinnin laakeripukki/sisempi vetonivel?
Noniin, kolina katosi itsestään viime yönä ?! aamulla töihin lähtiessä ei ollut enää mitään kolinoita, mutta sitten kun lähdin iltapäivällä töistä niin alko kuulumaan semmonen tasanen ujellus vaihteiston suunnalta, vähänku hihna olis luistannu tai jotain. Keitinpä siinä sitte elämäni ensimmäiset automaattikahvitkin. ei vaan risteykseen tultaessa vaihtanukkaan pienempää. Siinä sitte vitutuksissa aattelin että kyllähän toi kotiin asti kestää vaikka pahaa ääntä pitääkin(matkaa n 5 km) vaan eipä kestänny. veto loppui n kilometrin päästä kokonaan, luistaako toi nyt sitte vai eikö vaihe mene ollenkaan silmään ota tosta nyt selvää. kun antaa koneen jäähtyä niin taas toimii 300 metriä jotenkuten( just että eteenpäin pääsee ) ja sitte alkaa taas sama täydellinen luistaminen. mitäs raati on mieltä ? pannaako paaluun koko vehje ?
lollero kirjoitti:Noniin, kolina katosi itsestään viime yönä ?! aamulla töihin lähtiessä ei ollut enää mitään kolinoita, mutta sitten kun lähdin iltapäivällä töistä niin alko kuulumaan semmonen tasanen ujellus vaihteiston suunnalta, vähänku hihna olis luistannu tai jotain. Keitinpä siinä sitte elämäni ensimmäiset automaattikahvitkin. ei vaan risteykseen tultaessa vaihtanukkaan pienempää. Siinä sitte vitutuksissa aattelin että kyllähän toi kotiin asti kestää vaikka pahaa ääntä pitääkin(matkaa n 5 km) vaan eipä kestänny. veto loppui n kilometrin päästä kokonaan, luistaako toi nyt sitte vai eikö vaihe mene ollenkaan silmään ota tosta nyt selvää. kun antaa koneen jäähtyä niin taas toimii 300 metriä jotenkuten( just että eteenpäin pääsee ) ja sitte alkaa taas sama täydellinen luistaminen. mitäs raati on mieltä ? pannaako paaluun koko vehje ?
Ja laatikossa on öljyä oikea määrä? Jos ei ole, koita täyttää ja toivo ettei ole loota entinen. Tod.näk. kuitenkin laatikko sökö, eli vaihtoehdot lootajumppa tai paalaamo.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
laatikossa oli ennen välikohtausta oikea määrä öljyä mutta nyt näyttäisi olevan koko tikku ihan märkä ja jotain mustaa tervaakin siinä tikussa oli punaisen öljyn kaverina..
lollero kirjoitti:laatikossa oli ennen välikohtausta oikea määrä öljyä mutta nyt näyttäisi olevan koko tikku ihan märkä ja jotain mustaa tervaakin siinä tikussa oli punaisen öljyn kaverina..
Noniin, eli laatikolla tuli mailit täyteen. Tuskin kannattaa alkaa lootan korjaamista miettimään, purkuautosta toimiva loota tilalle tai sitten paalaamoon.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
vai että näin huonosti olis asiat sitte ton kanssa. kuinkahan iso opereissöni tommonen laatikon vaihto on ? tarviiko koko kone nostaa helvettiin että saa sen lootan sieltä/sinne ängettyä? tartteeko hirveesti jotaan erikoistyökalui tossa operaatios ? tää on nyt vähän kyllä kiikunkaakun viittiikö tolle mitään ruveta tekemään enää
Irrotuksesta niin tiedä mutta jätä matolaatikko kuitenki hyllyyn/myy samantien tai jollekki joka joskus tarvii... Vaikka ei toi jousten vaihtaminen oo paha homma mutta helpompi olis vain vaihtaa ne automaatin "aivot" kokonaisuutena.
Tunkki, pätkä köyttä ja 4x4" lankkua parisen metriä, siinä tarvittavat "erikoistyökalut" laatikkonosturin tekoon, lisäksi normaali setti avaimia, hylsyjä yms. Laatikon irroittaminen ei vaadi koneen pois nostoa.
Vaihtoehtona tosiaan pistää auto osiksi, kaupitella niitä tovi ja sitten kun ei jaksa raatoa enään pihassa katsella, niin paalaamoon loput.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84