Valorele?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Se on käsittääkseni sama ku mulla sit
mestari
"Hölösuu"

no

Viesti Kirjoittaja mestari »

se valonvalvontarele ilmoittaa että on epätasapainoa kelojen takana eli toinen valo ei pala. pitää vaan kokeilla toisesta tonnarista ja/ tai tinata omat
Drossel
"Ruisku"

Re: Valorele?

Viesti Kirjoittaja Drossel »

No niin. Palataanpa näihin xenon-asioihin pitkän hiljaiselon jälkeen....

Oireet:
Valorelettä napauttelemalla saa xenonit (lyhyet valot) sammumaan ja takaisin päälle. Joskus tulee sellainenkin, että saa pitkät em. tavalla päälle. Tekee myös normaalissa ajossa tuota.

Lisäksi toisella releellä (auton mukana tullut) saan xenonit palamaan normaalisti, mutta pitkät laittaessa vänkärin xenon sammuu... Ei tee siis tuolla mimmin releellä, joka on normaalisti paikoillaan. Tuo toispuoleisuus tuntuisi viittaavan valonvalvontareleen vikaan?

Oma veikkaukseni alkuperäiseen vikaan olisi "väsynyt" rele, joka pienestä iskusta antaisi valojen sammua/syttyä. Joku puhui jossain, että kannattaisi juottaa läpireikäkomponenttien juotokset uudelleen, mutten ainakaan silmämääräisesti nähnyt missään mitään vikaa...

EDIT: Olen käynyt läpi myös tuon pohjakosketinlevyn, jossa releet ovat kiinni. Lisäksi herkistelin liittimet. Noilla toimenpiteillä ei vaikutusta.
Drossel
"Ruisku"

Re: Valorele?

Viesti Kirjoittaja Drossel »

Mutta tuolla sinun modatulla releellä toispuoleisuutta ei ole ja olen napautellut aina pelkkään valoreleeseen, joten selviäisikö niiden kummankin releen herkistelyllä? Vai miten kannattaa edetä?
Vastaa Viestiin