Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Alfamer antaa 10 mm mutta mistä se 10 mm mitataan. Mulle ei ainakaan selvinnyt siitä korjausoppaan kuvasta.
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Kun ruuvaat männän irti kaasuttimen päältä ja kurkkaat reikään, näet siellä useamman "pykälän". Öljyn pinta tulisi olla 10 mm alimman pykälän yläreunasta alaspäin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Tämä mainittu pykälähän on sen vaimenninsylinterin yläreuna, josta tuo mitataan. Kaasarin kurkun mäntää voi nostaa sieltä kurkusta ylöspäin niin saa sen vaimenninsylinterin paremmin hollille mittausta varten.Jortsu kirjoitti:Kun ruuvaat männän irti kaasuttimen päältä ja kurkkaat reikään, näet siellä useamman "pykälän". Öljyn pinta tulisi olla 10 mm alimman pykälän yläreunasta alaspäin.
Käytännössä on tuntunut riittävän että sitä vaimenninmäntää paikalleen laitettaessa tuntuu sopivasti vastusta. Silloin se mäntä ui siellä öljyssä riittävän syvällä ilman tarkemipia mittauksiakin.
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Näin mä olen molemmissa kaasutinmerkeissä sen 'mitannut': niin, että se vastus alkaa tuntua vähän ennen kuin kierteet tulee vastaan. Riittänee tarkkuudeksi jos käynti on hyvää.okaalto kirjoitti: Käytännössä on tuntunut riittävän että sitä vaimenninmäntää paikalleen laitettaessa tuntuu sopivasti vastusta. Silloin se mäntä ui siellä öljyssä riittävän syvällä ilman tarkemipia mittauksiakin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Mä olen noissa Strömbergeissä laittanut vaimennusöljyn pienehköllä lääkeruiskulla. Ensin tuuppaan öljyä ihan reippaasti, että sylinteri tulee täyteen; sitten imen ruiskulla ylimääräisen öljyn pois. Lääkeruiskun muovinen nokka on juurikin sen vaaditut n. 10mm pitkä ja tuollainen pienempi ruisku jää sopivasti nojaamaan sylinterin reunan pykälää vasten, jolloin ylimääräisen öljyn poisto on todella helppoa. Eli ruisku työnnetään sylinteriin niin, että se jää nojaamaan sisällä olevan vaimenninsylinterin reunaan ja sitten vain imetään ruiskulla niin, että öljyä ei enää tule. Tavallisia lääkeruiskujahan saa mistä tahansa apteekista eivätkä ne edes maksa paljoa. Ja ovat monessa muussakin rempassa hyödyllisiä. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, että tässä hommassa neulaa ei tarvi eikä saakaan käyttää!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Näin se tehtiin merkki korjaamollakin silloin 80 luvullaJuha96 kirjoitti: Näin mä olen molemmissa kaasutinmerkeissä sen 'mitannut': niin, että se vastus alkaa tuntua vähän ennen kuin kierteet tulee vastaan. Riittänee tarkkuudeksi jos käynti on hyvää.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Pierburgin kaasuttimen vaimennusöljyn pinta
Jäljet johtavat sylttytehtaalle, nähtävästi isä on osannut jotain oppeja tuoda työpaikalta kotiin. Ja tulihan munkin aika paljon pyörittyä natiaisena siellä nurkissa, kiehtova paikkahan se oli.V-M kirjoitti:Näin se tehtiin merkki korjaamollakin silloin 80 luvullaJuha96 kirjoitti: Näin mä olen molemmissa kaasutinmerkeissä sen 'mitannut': niin, että se vastus alkaa tuntua vähän ennen kuin kierteet tulee vastaan. Riittänee tarkkuudeksi jos käynti on hyvää.![]()
V-M

9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm