OG 9-3 keskuslukon ohjelmointi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eth0
"Ruisku"

OG 9-3 keskuslukon ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Terve!

Olen ajellut toista viikkoa vm. 99 9-3:lla ja takaluukun toiminta on alkanut ärsyttämään kovasti. Luin vanhoista keskusteluista, että takaluukku on mahdollista ohjelmoida toimimaan yhdessä ovilukkojen kanssa, niin ettei avauspainiketta tarvita, ja että automaattilukituksen viivettä voi säätää. (Juu, ei ole kaukosäädintä).

Onko jollakulla kokemusta siitä, minkä verran merkkihuolto veloittaa toimenpiteestä, tai osaako joku kanssasaabisteista tehdä softapäivityksen asevelihintaan Turun seudulla?
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
900i
"Saabisti"

Re: OG 9-3 keskuslukon ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja 900i »

Takaluukun automaattilukituksen saa ainakin koodattua kokonaan pois,ilmeisesti viivettä ei voi? Omassani on koodattu pois joten luukun lukko pysyy auki liikkeelle lähdön jälkeenkin. Ärsytti kyllä kun aina liikkeellelähdössä luukun lukko lopsahti kiinni ja se kun ei ole hiljaisimmasta päästä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Harrimatias
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Voiko ng900 takaluukkua myös ohjelmoida? Tämä vähän itseä "häiritsee" kun jos olet
jossain ostoksilla ja tarvii käyttää vain konttia, niin kaukosäätimestä kontin nappulaa painaessa tulee muistaakseni 3 tööttäystä? Onko siihen muita mahdollisuuksia?
Saab 900 2.0t Cab -97
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Harrimatias kirjoitti:Voiko ng900 takaluukkua myös ohjelmoida? Tämä vähän itseä "häiritsee" kun jos olet
jossain ostoksilla ja tarvii käyttää vain konttia, niin kaukosäätimestä kontin nappulaa painaessa tulee muistaakseni 3 tööttäystä? Onko siihen muita mahdollisuuksia?
Tiiä sitte mikä mun kontissa on vikana...
Vaikka ovet on lukossa, takaluukun saa auki kaukosäätimellä ilman fanfaaria. Jos ovet puolestaan on kaukosäädetty lukkoon ja avaimella menee sohlaamaan takaluukkua auki, niin kortteli raikaa hälyttimen ruvetessa soimaan.
eth0
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Kiitos tiedoista. Ikävä kuulla, ettei takaluukun ohjelmoiminen keskuslukon yhteyteen onnistu. Automaattilukituksen viiveen säätäminenkin auttaisi jonkin verran esim. tavaroita lastatessa ja purkaessa, mutta luukun avaaminen erikseen kaupasta tullessa ym. ärsyttää eniten. Hälyttimen ja kaukosäädön asentaminen lienee ainoa, joskin kallis ratkaisu.

Sellaista kuitenkin vielä spekuloin, kun en autosähköistä mitään ymmärrä, että olisiko mahdollista liittää takaluukun avauskytkin kuljettajan oven lukkoon? Minulla on parhaillaan ovipahvi auki juuttuneen lukon vuoksi ja takaluukun avauskytkin näyttäisi olevan ihan simppeli "oikosulkukytkin". Millä tavoin ovien ohjaus toimii? Ovikytkimeltä lähtävän signaalin haaroittaminen takaluukulle ei taida olla ratkaisu.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
Harrimatias
"Hölösuu"

Azanovix kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Voiko ng900 takaluukkua myös ohjelmoida? Tämä vähän itseä "häiritsee" kun jos olet
Vaikka ovet on lukossa, takaluukun saa auki kaukosäätimellä ilman fanfaaria. Jos ovet puolestaan on kaukosäädetty lukkoon ja avaimella menee sohlaamaan takaluukkua auki, niin kortteli raikaa hälyttimen ruvetessa soimaan.

Joo mulla jos on laitettu hälyt kakella päälle ja ovet lukkoon, ja tullaan käymään kontilla, niin napista kun painaa ääntä tulee, 3 lyhyttä inahdusta.
Eli voiko olla, että sulla ols ohjelmoitu äänimerkki pois? Eikä sulla mikään vikana,
jos kerta lukkoon laitettu ja hälyt päälle, ja menet avaimella sohlaa ilman että otat hälyjä pois, niin kyllähän se soi. Näin minä sen ainakin ymmärrän.
Saab 900 2.0t Cab -97
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Harrimatias kirjoitti:
Azanovix kirjoitti:

Joo mulla jos on laitettu hälyt kakella päälle ja ovet lukkoon, ja tullaan käymään kontilla, niin napista kun painaa ääntä tulee, 3 lyhyttä inahdusta.
Eli voiko olla, että sulla ols ohjelmoitu äänimerkki pois? Eikä sulla mikään vikana,
jos kerta lukkoon laitettu ja hälyt päälle, ja menet avaimella sohlaa ilman että otat hälyjä pois, niin kyllähän se soi. Näin minä sen ainakin ymmärrän.
This is humour. :lol:
Ei vaan, en edes itse tiennyt tuota, että avaimella kun paksia avaa, niin hälyt pamahtaa päälle. Oltiin vaan appiukon kanssa vuosi sitten muuton yhteydessä vaihdettu hetkeksi aikaa autoja, niin tulipahan palautetta, kun oli lähdössä aamuvarhaisella liikkeelle ja kaukosäätöön tottumattomana meni aktivoimaan hälytyksen. Vähän aikaa kesti tajuta puhelimen soidessa, että mistähän siinä mahtaa olla kyse. Itse kun en edes tiennyt koko hälyttimen olemassa olosta mitään. :D
Harrimatias
"Hölösuu"

Ok, mä olin vähän ei niin mukana.

Mutta tosiaan, tietääkö joku täällä saako tuon äänimerkin pois tai vaihtoehtoisesti
tööttäisi vain kerran kun takaluukun napista kontin avaa hälyjen ollessa päällä?
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin