Ensin infoa:
Startatessa startti saattaa hypätä startatessa pois vauhtipyörästä keskenkaiken.
Virtalukonpohja taitaa olla entinen kun saa startata vaikka maailman loppuun auton käynistymättä, mutta starttauksen lopetettaessa lähtee käymään.
Laturista hiilet kuulemma vaihdettava, lataa ajossa 12.8 - 14 välillä, seikkailee aika paljon ajon aikana.
Entisellä omistajalla pissi nestettä ilmeisesti lämmityslaitteesta jaloille. (Ei enään)
Vika 1:
Akku tyhjenee itsestään.
12h seistyään lähtee juuri käymään.
24h seistyään ei jaksa lähteä käymään.
Vika 2:
Lämpämittarin oleessa puolessavälissä ja ajon aikana puhaltaa kuumaa, mutta tyhjäkäynillä jokseenkin kädenlämpöstä.
Välillä ajonkin aikana puhaltaa kädenlämpöstä.
2 vikaa 900i 16v
2 vikaa 900i 16v
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Starttia ilmeisesti vaivaa solenoidivika eli päästää liian aikaisin...(tai toisena vaihtoehtona startin ratas kulunut eli ei lyö starttia päälle)
Latauksen pitäisi olla 13.9-14.4 Voltin välillä (16 venainen on tarkka latausjännitteestä ja akun kunnosta jolloin käynnistysongelmia) eli säädin (kannattaa ostaa se arktisiin olosuhteisiin oleva 14.5 V koska talvella tarwii sähköä paljon) ja pahemmassa tapauksessa laturi on risa (hiilisillat loppuun kuluneet) ja ilmeisesti laturi purkaa virrat runkoon jolloin akku tyhjenee.!!!!
Voi siinä olla laturinrungon ja moottorin maadoitusvikakin ???
Lataus alkaa soutamaan hillittömästi ??
Laturista olevan sähkövuodon voi kotikonstein tarkastaa ilman mittareita ottamalla laturin johdot irti..antaen auton seisoa ja laittaa vaikka päivän päästä laturin piuhat takaisin ja kokeilee....Mikähän on akun KUNTO ???
Mulla sama vika startatessa jolloin kaikkien maadoituspintojen puhdistus auttoi....( voi se olla virtalukonpohjakin)
Siinä aluksi.....
Latauksen pitäisi olla 13.9-14.4 Voltin välillä (16 venainen on tarkka latausjännitteestä ja akun kunnosta jolloin käynnistysongelmia) eli säädin (kannattaa ostaa se arktisiin olosuhteisiin oleva 14.5 V koska talvella tarwii sähköä paljon) ja pahemmassa tapauksessa laturi on risa (hiilisillat loppuun kuluneet) ja ilmeisesti laturi purkaa virrat runkoon jolloin akku tyhjenee.!!!!
Voi siinä olla laturinrungon ja moottorin maadoitusvikakin ???
Lataus alkaa soutamaan hillittömästi ??
Laturista olevan sähkövuodon voi kotikonstein tarkastaa ilman mittareita ottamalla laturin johdot irti..antaen auton seisoa ja laittaa vaikka päivän päästä laturin piuhat takaisin ja kokeilee....Mikähän on akun KUNTO ???
Mulla sama vika startatessa jolloin kaikkien maadoituspintojen puhdistus auttoi....( voi se olla virtalukonpohjakin)
Siinä aluksi.....
Re: 2 vikaa 900i 16v
tästä on joskus aikaisemmin ollut puhetta en muista miten meneevuorpe kirjoitti:Ensin infoa:
Vika 2:
Lämpämittarin oleessa puolessavälissä ja ajon aikana puhaltaa kuumaa, mutta tyhjäkäynillä jokseenkin kädenlämpöstä.
Välillä ajonkin aikana puhaltaa kädenlämpöstä.
uudemissa on joku joku väliletku joka on tasavinaan lämpöjä matka/kaupunki-ajossa ja senkun jättää pois niin tulee lämmintä tupaan
viisaammat kertooo kunhan ne herää
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
lämmintä-kylmää-lämmintä
Joo-o.
Mullapa oli taas semmonen juttu SAABissa, että auto ollessa lämpenemisvaiheessa ja joskus täysin lämpöisenäkin tuli lämmityslaitteesta lämmintä. Mutta sitten kun pysähtyi liikennevaloihin tai risteykseen niin alkoi tulla hetken aika kylmää/viileää.
Autossa oli vanhat jäähdytinnesteet ja vanha termostaatti. Järjestelmässä oli kaikenlaisi sinne vuosien varrella kertyneitä epäpuhtauksia. Eli roskat haittaa teki.
Ongelma loppui kun vaihdoin termarin ja nesteet sekä vähän huuhtelin järjestelmää. (Auto oli kyllmä kaasari SAAB, mutta ei liene niin merkitystä.)
Mullapa oli taas semmonen juttu SAABissa, että auto ollessa lämpenemisvaiheessa ja joskus täysin lämpöisenäkin tuli lämmityslaitteesta lämmintä. Mutta sitten kun pysähtyi liikennevaloihin tai risteykseen niin alkoi tulla hetken aika kylmää/viileää.
Autossa oli vanhat jäähdytinnesteet ja vanha termostaatti. Järjestelmässä oli kaikenlaisi sinne vuosien varrella kertyneitä epäpuhtauksia. Eli roskat haittaa teki.
Ongelma loppui kun vaihdoin termarin ja nesteet sekä vähän huuhtelin järjestelmää. (Auto oli kyllmä kaasari SAAB, mutta ei liene niin merkitystä.)
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kylmää
Oletko tarkistanut, ettei veden kierrossa ole ilmaa? Tämä on yksi syy mikä aiheuttaa kuvailemiasi oireita.
Tarkista myös kaikki ruiskun liittimet, ettei niihin tule virtaa silloin kun ei pidä. Tämä on hakuammuntaa, mutta mun ysisatkussa on johtoja viritelty uudelleen ja esim. lisäilmaluistin vastus lämpenee koko ajan.
Tarkista myös kaikki ruiskun liittimet, ettei niihin tule virtaa silloin kun ei pidä. Tämä on hakuammuntaa, mutta mun ysisatkussa on johtoja viritelty uudelleen ja esim. lisäilmaluistin vastus lämpenee koko ajan.