Eli haut on käyty läpi ja Alfamerin kirja kourassa ihmetelty asiaa kaikin puolin, mutta ainakaan järkevän tuntuista ratkaisua ei tunnu löytyvän. Ongelma on siis seuraava: kirjan ohjeessa käsketään asettamaan sopiva välikappale paineasetelman kuoren ja kalvojousen väliin, ja kuvan kaltaisessa kytkimessä kuori kuroutuukin mukavasti jousen päälle niin, että väliin tosiaan saa Saab-huollon työkalun tai muuta rojua jökittämään jousta puristuksiin. Tässä Borg&Beckissä ei vaan tuo kuori ulotu lainkaan jousen päälle, joten mitään ei pysty välinkään laittamaan. Kuoren raunoilla on ihan pienet nypykät, joiden alle voisi kuvitella sopivan paksuisesta teräslevystä muotoillut puolikuun muotoiset työkalut jousta kanittamaan, mutta vähän älyttömältä kuulostaa tuokin vaihtoehto.
Eli lähdenkö huomenna rautakauppaan hakemaan n.3-4mm paksuista levyä ja harrastan terästaidetehtailua useamman tunnin, vai onko hommaan kenties helpompikin ratkaisu olemassa?
900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
lemiltä löytyy alkuperäisen kaltainen iso työkalu jolla saa asetelman kasaan ilman hikeä ,tuskaa ja kyyneliä ja orggis panta joka tulee asetelman väliin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
Itse vaihdoin kytkimen kaverin kanssa niin että...
Ensin kun vielä koko paketti kiinni niin joku toinen (tarvitaan kaveria avuksi) painaa kytkimen pohjaan ja itse laittaa paksun kuparilangan asetelman väliin. Siinä ei tartte mitään Saabin erikoistyökaluja... vähän vaan maalaisjärkeä
Ja aikaa meni se vajaa 45min
Ensin kun vielä koko paketti kiinni niin joku toinen (tarvitaan kaveria avuksi) painaa kytkimen pohjaan ja itse laittaa paksun kuparilangan asetelman väliin. Siinä ei tartte mitään Saabin erikoistyökaluja... vähän vaan maalaisjärkeä

Ja aikaa meni se vajaa 45min
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
Näyttää siltä että vielä tuntia takaperin tutkailin asiaa aivan väärin päin. No, aikaahan tuo vain on, eiköhän huomenna oo homma aikalailla paremmalla mallilla.
Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
itse käytin 99-ssa semmoista vähän paksumpaa, kuin polkupyörän vaijerin kuorta.
taipuu hyvin ja ei lipsuu herkästi poies
taipuu hyvin ja ei lipsuu herkästi poies

Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
Ei siinä edes kaveria tarvita, laittaa vaan sopivanpituisen kakkosnelosen penkin ja kytkinpolkimen väliin pitämään kytkintä pohjassa.Sumzi kirjoitti:Itse vaihdoin kytkimen kaverin kanssa niin että...
Ensin kun vielä koko paketti kiinni niin joku toinen (tarvitaan kaveria avuksi) painaa kytkimen pohjaan ja itse laittaa paksun kuparilangan asetelman väliin. Siinä ei tartte mitään Saabin erikoistyökaluja... vähän vaan maalaisjärkeä![]()
Ja aikaa meni se vajaa 45min
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: 900s t16 Borg&Beck-kytkimen remppaan apuja noviisille
Niin no emiserkiksi myös niin..
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76