
Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
no niin tänään sain sen lämpöanturin vaihdettua...mutta en ole vielä täysin vakuuttunut tuliko kuntoon........ei meinannu taaskaan käynnistyä lämpimänä....mutta huomenna ajan pidemmän matkan niin saan todettua, että syttyykö check engine..pitäisköhän ottaa akunkenkä 10 min. irti....ja ihmetellä sen jälkeen mitä seuraavaksi....nykimistä en havainnut..eikä meinannut "tukehtua" liikkeelle lähtiessä kaasuun
........

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Lämpimänä hidas käynnistyminen on lähes tulkoon ominaisuus, johtuu yleensä karkaavista bensanpaineista joka taas johtuu bensapumpun ämpärin takaiskun vuotamisesta (siis yleisin syy).
reply: jaa se olikin vaihdettu, ei sitten mitään
reply: jaa se olikin vaihdettu, ei sitten mitään

Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Eihän se vieläkään pelaa....check engine syttyy palamaan jonkun ajan päästä ja satunnainen nykiminen alkaa.....ja meno muutenkin kuin kovaan vastatuuleen
...kylmänä käynnistäessä puolen tunnin ajon jälkeen..sen jälkeen kun sammutan auton ja pistän virrat päälle niin taas ne 6 välkähdystä..bensan kulutus edelleen suuri 12.8 l/100km ...onko tosisssaan niin ettei tarvike lambda-anturit toimi..miksi niitä sitten ylipäätään myydään.....ja vaikuttaako tuo lambda kulutukseen? ja aiheuttaako tuota nykimistä?.....outoa kylläkin kun öljyvalokin on silloin tällöin välähtänyt..öljyä auto ei käytännössä ollenkaan ja nytkin pinta tikun mukaan siinä missä pitää ollakin..
Autolla on on ajettu vasta 300 000km

Autolla on on ajettu vasta 300 000km
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Jep. Lambda ilmoittelee ECUlle mikä on seos. Jos tietoa ei tule tai se on väärää, seos menee persiilleen.aketapio kirjoitti:ja vaikuttaako tuo lambda kulutukseen?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Jos vaikka huomenna viisastuisi..kun käytän auton vikaluennassa.....Jotenkin vaan on mutu, että se motonetin lambda olisi syyllinen...
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Mysteeriksi meni koko touhu
...aluksi vikaluennassa ilmoitti syylliseksi lambdan ...sitten kuittas sen..ja sen jälkeen ei herjannut mitään
no ajelin tuossa lenkin seka-ajoa ja ilmoitti kulutukseksi 9,5l/100km joten ihan kuin ois korjautunu itsestään
no ajelen huomenna Helsingistä Ouluun niin eiköhän siinä selviä onko kunnossa vai ei......... 




Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Heti kun ajettu 100km syttyi check engine...akunkenkä irti n.puoleksi tunniksi..nyt pelannu siedettävästi, mutta todennäköisesti tuo tarvikelambda ei pelaa oikein..yli 1000km ajettu kulutus 10,6l/100km ....kun normaalisti 7,5 - 8,5..kyllä se alkuperäinen on sinne laitettava...liitin vaan näytti olevan taas niin v..ssa paikassa...
muutenkin tuntuu kiihdyttäessä puuttuvan tehoja...
...vaikuttaa näköjään monella taholla...minkähän takia noita edes myydään tarvikkeena, kun näyttää yleisesti olevan tiedossa etteivät pelaa..


Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Liitin lyhytlohko vehkeissä imusarjan alla, lohkon kyljessä kiinnikerauta jossa liittimien pitäisi olla kiinni.Heti kun ajettu 100km syttyi check engine...akunkenkä irti n.puoleksi tunniksi..nyt pelannu siedettävästi, mutta todennäköisesti tuo tarvikelambda ei pelaa oikein..yli 1000km ajettu kulutus 10,6l/100km ....kun normaalisti 7,5 - 8,5..kyllä se alkuperäinen on sinne laitettava...liitin vaan näytti olevan taas niin v..ssa paikassa...
Tai sitten ostat orkkis lambdan yleismallisena ja liität johdon esim. moniurahihnan paikkeille. http://www.vpv-motorracing.com
Bosch 0 258 005 730
85€
Joo kaveri laitto NGK:n lambdan joku aika sitten ja siitä asti CE -valo palanut tyytyväisenä.vaikuttaa näköjään monella taholla...minkähän takia noita edes myydään tarvikkeena, kun näyttää yleisesti olevan tiedossa etteivät pelaa..
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
j0ne: Oiskohan tuo bosch 0258005726 sopiva?, kun minun autossa vain kolmejohtoinen lambda.
Pisti tuo linkki kiinnostumaan kysyin alkuperäisen hintaa ja se oli 293€, joten hintaero jopa ihmetyttää...
Pisti tuo linkki kiinnostumaan kysyin alkuperäisen hintaa ja se oli 293€, joten hintaero jopa ihmetyttää...
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Omassa tonnarissa välkyttelee ce:tä 7 kertaa eli mitäs tuo nyt merkkaa,jokin seos laihalla? Ei käy kunnolla ja muutenkin tuntuis et pelkästään käy kolmella,juuri tehty kanspahvinvaihto,jako ei ole hypännyt. Auto on 9000 2.3t -97
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Minulla oli kutakuinkin samantyyppiset oireet..se lämpöanturi siinä imusarjan alla ja lambdan vaihto ne poisti...mutta kuten olet varmaan jo lukenut niin se tarvikelambda ei pelaa kunnolla...
Aina lämpimänä käynnistäessä.. kun loppujen lopuksi se lähti käyntiin niin käynti oli tosi ontuvaa ihan kuin ei olisi käyny kaikilla....
Aina lämpimänä käynnistäessä.. kun loppujen lopuksi se lähti käyntiin niin käynti oli tosi ontuvaa ihan kuin ei olisi käyny kaikilla....
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
7 välkkyä, bensan ja ilman seos väärä.
joko lambda itse tai sitten tuo imarikanavien välissä oleva lämpöanturi, tai sitten joku muu anturi jonka näkis can-väylän logeista. Eihän mikään liitin jäänyt kansipahvin vaihdossa irti ?
joko lambda itse tai sitten tuo imarikanavien välissä oleva lämpöanturi, tai sitten joku muu anturi jonka näkis can-väylän logeista. Eihän mikään liitin jäänyt kansipahvin vaihdossa irti ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Kyllä tuossa kaikki liittimet tuli kiinni laiteltua,huomioitavaa että työntää bensaa pakosarjan ja turbon välistä vaikka turbokin on kiristetty kunnolla kiinni. Täytyy vielä ottaa imusarja irti ja katsoa että voisiko joku liitin olla puristuksissa. Jos vielä tuon jälkeen vilkuttelee ce valoa niin ei varmaan muuta keinoa ole kuin katsoa logia
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
Aika hitosti työntää bensaa ainakin, eikait noi pieleen ole mahdollista edes saada rikkinäisellä lambdallakaan? Katoppa MAP-anturin johdot ja ohjausletku ja tarkista ettei bensan paluuletku ole missään kuristuksessa.Kyllä tuossa kaikki liittimet tuli kiinni laiteltua,huomioitavaa että työntää bensaa pakosarjan ja turbon välistä
Re: Kova kulutus,nykimistä,ei meinaa käynnistyä lämpimänä..
En alota uutta aihetta, joten laitan tähän.
Oon huomanu että välillä (yleensä kun on ajanut auton lämpimäks), ohitustilanteessa, kun painaa kaasua enemmän ja puottaa vaiheen pienemmälle, kierrokset kun vähän suurenee, auto nytkähtää ykskaks ja yleensä aika rajusti. Tätä on tapahtunu vain 3,4 ja 5 vaihteilla. Mielestäni kierrokset kuitenkin sen verran alhaalla että ei rajoitin pauku vastaan... Laatikko menossa rusinaks?
Olen aloitteleva "mekaanikko", joten kaikki jelppi on tervetullutta.
Oon huomanu että välillä (yleensä kun on ajanut auton lämpimäks), ohitustilanteessa, kun painaa kaasua enemmän ja puottaa vaiheen pienemmälle, kierrokset kun vähän suurenee, auto nytkähtää ykskaks ja yleensä aika rajusti. Tätä on tapahtunu vain 3,4 ja 5 vaihteilla. Mielestäni kierrokset kuitenkin sen verran alhaalla että ei rajoitin pauku vastaan... Laatikko menossa rusinaks?
Olen aloitteleva "mekaanikko", joten kaikki jelppi on tervetullutta.
