Suojan reunalista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
juhokare
"Hölösuu"

Re: Suojan reunalista

Viesti Kirjoittaja juhokare »

On totta, että myös tällä foorumilla esitetään mielipiteitä puoleen tai toiseen johonkin asiaan liittyen. Mutta on myös niitä asioita, joista ollaan yhtä mieltä.

Ps. pitää kokeilla noita Saabin uusia diesel-moottoreita, kun ne eivät väännä kuulemma tarpeeksi joidenkin mukaan. Siis vain koeajaa. :D
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Lahti411
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mulla on tuplikseen laitettu ne muovikromit kaariin sikalla tai jollain muulla massalla ja eipä mullakaan pahemmin kaaret kuki. Veikkaisin, että auton pesu, vahaus ja ruostesuojaus näyttelevät tässä aika tärkeää osaa. Ja luulenpa, että ainakaan nuo kromilistat eivät ilman jotain liimaa edes pysy paikoillaan. Viisaammat toki korjatkaa, jos on parempaa tietoa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
juhokare
"Hölösuu"

Lahti411 kirjoitti:Mulla on tuplikseen laitettu ne muovikromit kaariin sikalla tai jollain muulla massalla ja eipä mullakaan pahemmin kaaret kuki. Veikkaisin, että auton pesu, vahaus ja ruostesuojaus näyttelevät tässä aika tärkeää osaa. Ja luulenpa, että ainakaan nuo kromilistat eivät ilman jotain liimaa edes pysy paikoillaan. Viisaammat toki korjatkaa, jos on parempaa tietoa.
Mukava, että on toinenkin. :) Toinen väärä valinta (ja myös minunkin mielestäni tutkiessani asiaa) oli SHC-öljyn laitto vaihteistoon, jolla se on liian jäykkä, mutta tullaan vaihtamaan ajomukavuuden ja vaihteiston kestävyyden takia eri Mobiliin. Tämä ensi viikolla.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab-man
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Vaseliini on originaalilistoissa mielestäni paras kiinnitystapa, ei ne ajossa tipu (harva kai noita yrittää varastaa 8O ). Tuo Sikahan on päällemaalauskelpoinen, että jos siinä listan reunassa on hieman harmaata, voinee sitä yrittää fiksata vaikka paikkamaalilla. Tuo massahan ei itsessään ruostuta eikä suojaa ruosteelta muuta kuin tiiveydellään. Toivotaan, että ei ruostu, irrottamisessa voi olla hieman askaretta...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
juhokare
"Hölösuu"

Saab-man kirjoitti: Toivotaan, että ei ruostu, irrottamisessa voi olla hieman askaretta...
Tätä olen miettinyt hieman tässä vaiheessa, mutta aika näyttää. :)
J.V.A
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

juhokare kirjoitti:On totta, että myös tällä foorumilla esitetään mielipiteitä puoleen tai toiseen johonkin asiaan liittyen. Mutta on myös niitä asioita, joista ollaan yhtä mieltä.
Kokeilemalla oppii ja kun täällä foorumilla jotain neuvoa kysytään niin parasta on kun olet itse kokeillut ja hyväksi havainnut niin voit lämpimästi suositella :D .

On taasen pesiytynyt foorumille tyyppi jonka vastauksissa pitäisi olla joko psykologi tms. tulkitsemassa koska vastauksissa ei löydy mitään järkeä ja ei ainakaan kellekään apua :evil: .

Ainakin minä odotan kysymykseeni jotain avittavaa neuvoa ja opastusta mikä auttaa selvittämään kinkkisetkin ongelmat!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Saab-man
"Hirsch"

J.V.A kirjoitti:
On taasen pesiytynyt foorumille tyyppi jonka vastauksissa pitäisi olla joko psykologi tms. tulkitsemassa koska vastauksissa ei löydy mitään järkeä ja ei ainakaan kellekään apua :evil: .
Tarkoitatko kenties minua? Tarkoitukseni ei ole ikinä ollut johtaa ketään harhaan. Vastasin kysymykseen ja kerroin oman mielipiteeni. Pyrin tästä lähtien ilmaisemaan itseni selvemmin. Pahoittelut vielä kerran, jos joku on saanut kirjoituksistani väärän kuvan.
Saabisti vuodesta -93

9-3 1,8t SC -06
J.V.A
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Saab-man kirjoitti:

Tarkoitatko kenties minua? Tarkoitukseni ei ole ikinä ollut johtaa ketään harhaan. Vastasin kysymykseen ja kerroin oman mielipiteeni. Pyrin tästä lähtien ilmaisemaan itseni selvemmin. Pahoittelut vielä kerran, jos joku on saanut kirjoituksistani väärän kuvan.
En tarkoita sinua, vastauksesi ovat ihan hyviä :) !
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Lahti411
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

J.V.A kirjoitti:On taasen pesiytynyt foorumille tyyppi jonka vastauksissa pitäisi olla joko psykologi tms. tulkitsemassa koska vastauksissa ei löydy mitään järkeä ja ei ainakaan kellekään apua :evil: .

Ainakin minä odotan kysymykseeni jotain avittavaa neuvoa ja opastusta mikä auttaa selvittämään kinkkisetkin ongelmat!
Mikähän purkaus tämä nyt oli?! En kyllä löydä tästä viestiketjusta mitään kovin epäselvää vastausta... Muutenkin ollut ihan asiallisella linjalla keskustelu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Saab-man
"Hirsch"

J.V.A kirjoitti:
En tarkoita sinua, vastauksesi ovat ihan hyviä :) !
OK. Tuli vaan mieleen kun ei tähän ketjuun kovin moni muu ollut vähään aikaan huudellut. Pyritään pitämään pitämään hyvä taso keskusteluissa ja auttamaan kanssaveljiä :D

edit: ja tarkennan vielä sen verran, että auttamaan = auttamaan kukin kykyjensä mukaan. "Auttamisesta" voi olla joissain tapauksissa enemmän harmia kuin apua, jos ei ymmärrä asiasta kysyjää enemmän. Minulla on nyt pieni aavistus siitä kehen viittaat. Ei liity tähän keskusteluun.
Saabisti vuodesta -93

9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin