Penkki hajosi.
Penkki hajosi.
No nyt se kuupan penkki retkahti pohjastaan . Onkos kellään mitään tietoa saako sitä korjattua. Mistä autoista sopii tohon penkkiin osia, onko jossain 99:ssä samanlaista penkkiä
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Olisiko tuosta apua ?
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/
siellä osasto vinkkejä. Löytyy kyseisen penkin kunnostus kuvineen
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/
siellä osasto vinkkejä. Löytyy kyseisen penkin kunnostus kuvineen
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Eli saattaisi sopia myös vm 1973 ysiysiin jossa matala selkänoja?
Pientä perstumista on jo havaittavissa ja omien kokemusteni mukaan kohtaa loppunsa melko nopeasti tuosta tilasta
Onko istumamukavuudessa mitään eroja ns. kumi- ja rautapenkin välillä?
Pientä perstumista on jo havaittavissa ja omien kokemusteni mukaan kohtaa loppunsa melko nopeasti tuosta tilasta
Onko istumamukavuudessa mitään eroja ns. kumi- ja rautapenkin välillä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Penkki hajosi.
Kaivellaanpas vanhoja aiheita esiin. Mulla ois nyt tuo '77 pikkuhiljaa työn alle tulossa. Penkin istuinosan korjaaminen on jo rutiinijuttu, mutta onkos kukaan törmännyt hajonneeseen selkänojaan? Tästä minun yksilöstä on ilmeisesti kippimekanismi antanut periksi ja penkki retkottaa nyt pitkin pituuttaan. Makuuasennossa on hieman hankala ajaa, niin alustavasti ajattelin kysellä onko kukaan korjannut tuollaista? Ja jos on tullut vastaan samanlaisia tapauksia niin mikä sieltä tarkalleen ottaen on yleensä hajonnut? Kyseessähän ovat siis penkit korkeilla selkänojilla. Olisi noita jakkaroita ehjiäkin varastossa, muttei yksiäkään samanvärisiä ja samanlaisilla tikkauksilla...
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Penkki hajosi.
Entäs jos ottaisit ehjän rungon ja siihen vaihtaisi repsikan penkin toppaukset ja oikean väriset verhoilut. Tein apumiehen jakkaran toppauksista ja verhoiluista uudella pohjalla uuden veroisen kuskin penkin. ks. tuo aiempi antamani linkki.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Penkki hajosi.
On Vesa tuo vinkkilinkkisi tuttu ennestään. Sieltä olen tuon istuinosan korjauksen hahmotellut päähäni. Hieman mietin tuotakin vaihtoehtoa. Tarvisi sitten vaan ostaa tuollainen vastaavilla verhoiluilla oleva vänkärin penkki ja ehkä jopa ehjärunkoinen kuskinpenkki. Varastossa siis on istuimia, mutta ovat muistaakseni kaikki ns. täydellisiä sarjoja tai parillisia. Täsmennetään vielä sen verran että autosta ei varmaankaan tule museopeliä, vaan ihan arkinen käyttöauto elämää ruosteisemman vihreän '79:n tilalle. Ehkä minulla täytyy lainata jostain erilaista jakkaraa aluksi, sitten tarkistaa mummolan varastot ja sen jälkeen ruveta tonkimaan jotta mikä sieltä on antanut periksi.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Penkki hajosi.
itse pikaisesti vain korjasin jousituksen alapuoleltqa... nippusiteitä, polkupyöränpinnoja ja porakone... aikaa meni 20minuuttia. ja apukuskin penkissä oli kokonaan kuminen alusosa, joka ei ollut millään tavalla rikki, vaan ainoastaan poissa paikoiltaan. penkin pohjan kunto on helppo tarkastaa, ja suosittelen enne irroitusta sellaisen pikku homman tekemään... eri asia, jos haluaa uudistaa museokuntoon, mutta...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Penkki hajosi.
Kippi/kallistusmekanismi on ruuveilla kiinni sekä istuinosassa, että selkänojassa. Ehjiä verhoiluja ei siis tarvii purkaa hajonneesta penkistä kun mekanismin voi vaihtaa. Selkänojan verhoilun vetoketju pitää avata ja vähän helmaa nostaa, että pääsee sen puolen ruuveihin käsiksi. Ruuvit tarvii ison ristipään ja ovat luultavasti tiukassa n. 30 vuotta samoilla sijoilla ruostuttuaan.