Huippukorjauskäsikirja 900 16v

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

Huippukorjauskäsikirja 900 16v

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

Sain tänään käsiini uusimman hankintani eli Bentleyn korjauskäsikirjan joka kattaa vm 85-93 16v.Kirja on todella huippu ehkä viimeinen kirja mitä ikinä tarvitset.Sieltä löytyy vinkit joka lähtöön voin suositella kaikille
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Mistä ja kuka ja silleen

Viesti Kirjoittaja ajn »

Mistä kyseisen firman painotuotteita kannattaa kysellä?
saabiturpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 16:52
Paikkakunta: valkeakoski

alfamerista

Viesti Kirjoittaja saabiturpo »

Katso osoitteesta http://www.alfamer.fi sieltä löytyy hinta 72 euroa
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Aika hyvin hinta noussut vuodessa

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

selasin vanhoja korjauskirjamaileja ja hinta oli pompannut ihan kiitettävästi 72eur -99eur :!:

:evil:

Kannattaako tavallisen harrastajan ostaa ko. opus ja maksaa tosiaan 100 egee vai hankkia joku muu korjausopas :?:

Terv Sami R.
900i 16v -91 Hopeanuoli
#986
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Huippukorjauskäsikirja 900 16v

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Minunkin mielestä bentleyn kirja on paras mitä olen käsiini saanut, saattaa jopa voittaa saabin omat :)
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyseisen kirjan saa suomaláisesta kirjakaupasta 59,- Egeen. siis halvemmalla kuin alfameerista. kesti tilata jotain pari viikkoa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

carimat kirjoitti:Itellä alfamerin oma tuotos suomi versio ja alfamerin tuotos Haynes enkku...onks tolla Bentleyllä vielä parempaa tietoo kansien välissä :roll: 8O
Varmasti on. Meillä on 99:iin ja 900:een Alfamerin "öljyn vaihto-oppaat", ei vois kohta paskempia olla. Tosin niissä on hyvät taulukot esim. kiristysmomenteista jne., että taulukot on ainoa hyvä puoli Alfamerin kirjoissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Juuh. Itsellä on kans tuo samainen "öljynvaihto-opas" og900:lle kun kerran jostakin alesta sai halvalla, loppupeleissä kuitenki aika turha painotuote. Kaikki vain neuvotaan yksiselitteisesti irroittamaan ja asentamaan takaisin päinvastaisessa jäejestyksessä :evil:
#2029 Kari Kutuniva
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

dimebak kirjoitti:...onks tolla Bentleyllä vielä parempaa tietoo kansien välissä

Varmasti on. Meillä on 99:iin ja 900:een Alfamerin "öljyn vaihto-oppaat", ei vois kohta paskempia olla.
Nyt pitää tunnustaa, että olen joskus ennen muinoin nuoruudessani pitänyt myös VOLVOJA. 100-sarjaa pääasiassa. Volvoja oli kaikkiaan 7 peräperää mutta nyt on jo kahdeksas saappi menossa, että voin kai jo tunnustaa.

Niin mutta se asia... Sellainen mielikuva jäi, että noi alfa-planeetan öljynvaihto ja valohoito-oppaat alkoi mennä vuosi vuodelta huonommiksi. Ja muutaman vuoden jälkeen sama kirja mutta uudistettu laitos oli sitten muuttanut mm. tasauspyörästön korjaus ohjeet kommentiksi, että etsi käytetty esim. purkaamolta.

Siis kehottaisin, jos haluaa jotain tietoa löytää niistä kirjoista niin palaamaan vanhoihin vanhimpiin painoksiin. Niissä uusissa kun ei yli kymmeneen vuoteen ole ollut oikein muuta kuin kiva kansikuva.

Ei muuta kuin ensipainoksia etsimään...
Raipe
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Loka 03, 2003 13:41
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Raipe »

Minulla on sekä Bentleyn että Haynesin oppaat 8 v turbolle. Tai Hayneshän kattaa koko repertuaarin.
Haynesin ostin Suomesta, mutta Bentleyn tilasin suoraan toimittajalta. Taisi maksaa jotain 74 ekua, kotiin tuotuna.
Sen verran on ollut eroa, että Bentley ei tiennyt oikein bensapummppua, Haynes tiesi. Muuten Bentley on selvempi, hyvät sähkökaavio, jne.
Oikestaan ainoa mitä tähän mennessä on kaivannut on vaihdelaatikon räjäytyskuva. Jos siihen vaikka sattuisi jotain tulemaan,,,, :oops:
Toisaalta, voihan sen purkaa ja kasata sitten päinvastaisessa järjestyksessä :wink:
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Muuten molemmat ovat omilta kohdiltaan surkeita opuksia (alfamerin ja bentleyn) ja myöskin molemmissa on omat hyödylliset kohtansa. Remonttia tehdessä olen jopa huomannut, että noita kaikkia tarvitsee säännöllisesti.

Alfamerin opuksessa harmittaa toi ylimalkaisuus asioissa, joita joutuu usein remppaamaan (esim: jarrut). Onpa useita asioita, joista ei mainita halaistua sanaakaan.

Bentleyn oppaassa sama homma, vaikka saattaa antaa vaikutelman jykevästä opuksesta. S mallien omistajille harmi homma, että Lucasin ruiskuja ei käsitellä lainkaan joten se siitä, jos oli tarkoitus polttoainepuolen juttuja miettiä. Opuksessa on paljon muitakin kohtia, jotka jättävät enemmän kysymyksiä ilmaan, kuin antavat vastauksia.

Molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. Alfamerin opus keskimäärin tosiaan melko hyödytön. Molempia kirjoja mielestäni vaivaa se ongelma, että on keskitytty vaikkapa moottorin purkamiseen ja annetaan monen sivun ohjeet, kuinka moottori puretaan ja kasataan ja tämä on vienyt palstatilaa asioilta, joita ihmiset sitten oikeasti useammin joutuvat huoltamaan käytännössä.

Mistähän saisi oikean korjaamokäsikirjan? (suomenkielisen korjaamokäsikirjan pdf-otteitahan pyörii netissä.) niistä monisteista on ollut tähän asti eniten hyötyä, mutta kiva olisi saada se kokonaan:)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Mistähän saisi oikean korjaamokäsikirjan? (suomenkielisen korjaamokäsikirjan pdf-otteitahan pyörii netissä.) niistä monisteista on ollut tähän asti eniten hyötyä, mutta kiva olisi saada se kokonaan:)
Juu samaa täälläkin kaivataan!
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin