ng 900 sensonic ongelma
ng 900 sensonic ongelma
auto on ng 900 turbo sensonic laatikolla
autossa palaa chek acs merkkivalo ja onjekirjan mukaan ei sitä voi silloin käynnistää
(eikä käynnistykkään)
mikä aiheuttaa moisen valon syttymisen ?
ja kuinka sen saisi sammumaan ?
jarruneste säiliössä on kaikki liemet tallessa eli ei ainakaan ole minnekkään vuotaneet.
olisiko raadilla vihjeitä mistä alottaisin (ei ole minkäänlaista kokemusta sensonickin toiminnasta
autossa palaa chek acs merkkivalo ja onjekirjan mukaan ei sitä voi silloin käynnistää
(eikä käynnistykkään)
mikä aiheuttaa moisen valon syttymisen ?
ja kuinka sen saisi sammumaan ?
jarruneste säiliössä on kaikki liemet tallessa eli ei ainakaan ole minnekkään vuotaneet.
olisiko raadilla vihjeitä mistä alottaisin (ei ole minkäänlaista kokemusta sensonickin toiminnasta
Viimeksi muokannut jusa_71, Ke Elo 04, 2010 16:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic onelma
Hakua käyttämällä löytyy tietoa mikä on sensonicin toimintaperiaate. Se on suhteellisen yksinkertainen(kun sen toiminnan oivaltaa), ja perustuu muutaman anturin ja hydraulisen käyttöyksikön toimintaan. Osia varmaan löytyy forumilaisilta, mikäli innostusta kunnostamiseen löytyy..
Viisainta voi olla konversion tekeminen manuaaliin purkamo-osista, kuten myös itse tein käyttöyksikön antauduttua. Toisaalta, jos jokin anturi on lauennut, niin miksi ei nauttisi sensonicin toiminnasta.. Se on kyllä mukava ajaa..
Viisainta voi olla konversion tekeminen manuaaliin purkamo-osista, kuten myös itse tein käyttöyksikön antauduttua. Toisaalta, jos jokin anturi on lauennut, niin miksi ei nauttisi sensonicin toiminnasta.. Se on kyllä mukava ajaa..
Re: ng 900 sensonic onelma
chek acs valon sain sammumaan ja koneen käyntiin 
kuusiokolo avaimella nitkuttelin sitä käyttöyksikköä ja se läks äänen perusteella liikkumaan.
nyt sitten ei auto liiku minnekkään eli mistä lähtis haeskelemaan lisää syitä
hakua olen käyttänyt mutta ei ole selvinnyt miten voisin hommassa jatkaa
tämä auto on peteyi vai miten sen nyt kirjoitetaankaan entinen joka nytten on siirtynyt minulle.
olis mukava saaha toi kuntoon tollaisenaan
tutkailin tossa auton papereita ja kytkimellä ei ole ajettu kuin alle 100 t
eli en ainakaan ihan ekana oikein jaksa uskoa että levy olisi antautunut.
autokin on ollut kuulemma vakio alusta asti

kuusiokolo avaimella nitkuttelin sitä käyttöyksikköä ja se läks äänen perusteella liikkumaan.
nyt sitten ei auto liiku minnekkään eli mistä lähtis haeskelemaan lisää syitä
hakua olen käyttänyt mutta ei ole selvinnyt miten voisin hommassa jatkaa
tämä auto on peteyi vai miten sen nyt kirjoitetaankaan entinen joka nytten on siirtynyt minulle.
olis mukava saaha toi kuntoon tollaisenaan
tutkailin tossa auton papereita ja kytkimellä ei ole ajettu kuin alle 100 t
eli en ainakaan ihan ekana oikein jaksa uskoa että levy olisi antautunut.
autokin on ollut kuulemma vakio alusta asti
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic onelma
Se vikakoodi olisi ollut mukava tietää, mikäli jokin anturi on antautunut..
Minä ainakin ensimmäisenä tarkastaisin, että käyttöyksikkö todellakin toimii(mitä se ei näytä tekevän). Niissä on paljon tapahtunut vuotoja käyttöyksikön sisään rikkoutuneiden tiivisteiden vuoksi, jolloin pääsee piirilevyt tuhoutumaan yms. Ehkä vilkaisisin ilmausruuvin reiästä, että liikkuuko painelaakeri tarpeeksi, kun liikutat kuusikoloavaimella käyttöyksikköä jne..
Ps. Ei kannata liikaa testata(autoa käynnistelemällä/virtoja päälle yms.) toimiiko se järjestelmä, jos kytkinlevy on kulunut, jotta ei käyttöyksikkö tuhoa itseänsä. Ja kun liikutat sitä käyttöyksikköä kuusikoloavaimella, varo ettet käytä liikaa voimaa.. taisi olla momentti 2 kg luokkaa tms.
Minä ainakin ensimmäisenä tarkastaisin, että käyttöyksikkö todellakin toimii(mitä se ei näytä tekevän). Niissä on paljon tapahtunut vuotoja käyttöyksikön sisään rikkoutuneiden tiivisteiden vuoksi, jolloin pääsee piirilevyt tuhoutumaan yms. Ehkä vilkaisisin ilmausruuvin reiästä, että liikkuuko painelaakeri tarpeeksi, kun liikutat kuusikoloavaimella käyttöyksikköä jne..
Ps. Ei kannata liikaa testata(autoa käynnistelemällä/virtoja päälle yms.) toimiiko se järjestelmä, jos kytkinlevy on kulunut, jotta ei käyttöyksikkö tuhoa itseänsä. Ja kun liikutat sitä käyttöyksikköä kuusikoloavaimella, varo ettet käytä liikaa voimaa.. taisi olla momentti 2 kg luokkaa tms.
Re: ng 900 sensonic onelma
vika koodeja en just tähän hätään saa mistään mutta pitää kattoa josko viikonloppuna sitten nekin saisi.
eli kerrataa.
jarruneste säiliössä öljyt pysyy tallella.
käyttö yksikkö liikkuu kun kytkee virrat päälle
(oletetaan että kun kuusioavaimen laittaa pystyyn ja kääntää sitä lokaria kohti sinne missä on D kirjain niin pitkälle kuin menee.
kun kytkee virrat päälle niin se palaa takaisin konetta kohti eli E kirjainta päin ja jää sinne)
kirjaimet sijaitsee käyttö yksikön kyljessä ja akun takana olevassa seinässä.
jos kytkin levy on loppu niin suunnattomasti ihmettelen sillä luulis ton nyt kestävän enemmän kuin 100 000 km
kuten painelaakerinkin.
auto jätetty ajosta parkkiruutuun ja sen jälkeen ei ole omin avuin liikkunut
omat ihmettelyni viasta on:
miksi käyttö yksikkö jää vapaa asentoon (eli kytkin pohjaan)
miksi se ei saa käskyä että vaihde on kytketty (ja nostaisi kytkintä)
vika koodit kun olisi niin saattas helpottaa asiaa
eli kerrataa.
jarruneste säiliössä öljyt pysyy tallella.
käyttö yksikkö liikkuu kun kytkee virrat päälle
(oletetaan että kun kuusioavaimen laittaa pystyyn ja kääntää sitä lokaria kohti sinne missä on D kirjain niin pitkälle kuin menee.
kun kytkee virrat päälle niin se palaa takaisin konetta kohti eli E kirjainta päin ja jää sinne)
kirjaimet sijaitsee käyttö yksikön kyljessä ja akun takana olevassa seinässä.
jos kytkin levy on loppu niin suunnattomasti ihmettelen sillä luulis ton nyt kestävän enemmän kuin 100 000 km
kuten painelaakerinkin.
auto jätetty ajosta parkkiruutuun ja sen jälkeen ei ole omin avuin liikkunut

omat ihmettelyni viasta on:
miksi käyttö yksikkö jää vapaa asentoon (eli kytkin pohjaan)
miksi se ei saa käskyä että vaihde on kytketty (ja nostaisi kytkintä)
vika koodit kun olisi niin saattas helpottaa asiaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic ongelma
Ei siinä vikakoodeilla mitään tee, senverran yksinkertainen kapistus kyseessä.
Laita vaihde päälle ja kokeile työntää autoa (moottori sammuksissa ja virrat pois päältä), tuntuuko vaihde jarruttavan? Sen yksikön pitäisi virrattomana vapautta kytkin, mekanismi on tehtykin niin että moottorin akseli jenkaa itsensä jousivoimalla takaisinpäin.
Joko moottorin akseli on korkannut kierteiltään niin että jäänyt jumittamaan, tai sitten kytkinlevy/asetelma kaput. Omastamme lähti vastaavassa tilaneessa kytkinlevyn jousi irti, ja se päätyi asetelman ja painelaakerin väliin, ja tämän seurauksena painelaakeri hajosi. Vaihtoon meni siis kytkinlevy ja painelaakeri (sekä Sensonicin käyttöyksikkö).
Kannattaa ehdottomasti laittaa Sensonic kuntoon, alkaa olemaan jo harvinaisuus
Laita vaihde päälle ja kokeile työntää autoa (moottori sammuksissa ja virrat pois päältä), tuntuuko vaihde jarruttavan? Sen yksikön pitäisi virrattomana vapautta kytkin, mekanismi on tehtykin niin että moottorin akseli jenkaa itsensä jousivoimalla takaisinpäin.
Joko moottorin akseli on korkannut kierteiltään niin että jäänyt jumittamaan, tai sitten kytkinlevy/asetelma kaput. Omastamme lähti vastaavassa tilaneessa kytkinlevyn jousi irti, ja se päätyi asetelman ja painelaakerin väliin, ja tämän seurauksena painelaakeri hajosi. Vaihtoon meni siis kytkinlevy ja painelaakeri (sekä Sensonicin käyttöyksikkö).
Kannattaa ehdottomasti laittaa Sensonic kuntoon, alkaa olemaan jo harvinaisuus

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ng 900 sensonic ongelma
noniin taas on testailtu lisää.
jos virrat laittaa päälle niin auto menee automaattisesti vapaalle piittaamatta siitä onko vaihe päällä tahi ei.
kun akun ottaa pois ja kääntää akselin päästä D asentoon niin ei tota käsipelin työntele minnekkään vaihde päällä.
ja kun kääntää E asentoon niin rullaa taas helposti.
eli päätelämäni on että jostain syystä käyttö yksikkä ei älyä milloin on vaihe ja milloin ei eli jättää auton aina "kytkin polin pohjassa asentoon".
olisko nyt sitten niin että käyttöyksikkö on paskana.
vaihelaatikko nyt ainakin tuntuu toimivan moitteettomasti kun sitä testailee ilman virtoja ja kääntelemällä kuusiokolo avaimella käyttö yksiköltä.
jos virrat laittaa päälle niin auto menee automaattisesti vapaalle piittaamatta siitä onko vaihe päällä tahi ei.
kun akun ottaa pois ja kääntää akselin päästä D asentoon niin ei tota käsipelin työntele minnekkään vaihde päällä.
ja kun kääntää E asentoon niin rullaa taas helposti.
eli päätelämäni on että jostain syystä käyttö yksikkä ei älyä milloin on vaihe ja milloin ei eli jättää auton aina "kytkin polin pohjassa asentoon".
olisko nyt sitten niin että käyttöyksikkö on paskana.
vaihelaatikko nyt ainakin tuntuu toimivan moitteettomasti kun sitä testailee ilman virtoja ja kääntelemällä kuusiokolo avaimella käyttö yksiköltä.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic ongelma
Kokeile ottaa irti joko lootan vaihteen asentoanturin liitin (anturi on se alumiininvärinen mokkula siinä lootan päällä, ja sen liitin on siinä vähän matkan päässä) tai sitten vaihdekeppianturin liitin, melko varmasti jompi kumpi oireilee.
Sen pitäisi toimia jos jompi kumpi antureista vaan välittää tiedon vaihteiston tilasta keskusyksikölle.
Sen sensonicin starttaukseneston sai ohitettua kun yhdisti sen boksilta (olikohan boksi siellä hanskalokeron takana) kaksi johtoa, ne kannattaa muutenkin olla yhdistettynä jos senso leipoo kiinni, niin saa siirrettyä ilman kytkintä autoa jos hajoaa johonkin pahaan paikkaan.
Ekaksi voisi kannattaa irrottaa aukunkenkä joksikin aikaa jos Senso vaikka tokenisi sillä.
Itse veikkaisin että se käyttöyksikkö on ehjä (koska osaa painaa kytkinsylinteriä ja ilmeisesti paineetkin on tallessa pää- ja työsylintereissä), ja vikana on tosiaan se ettei senso saa tietoa koska vaihde on päällä (anturit).
Sitä käyttöyksikköä ei tosiaan kannata käännellä lukemattomia kertoja, hajoaa aikas helpolla.
Sen pitäisi toimia jos jompi kumpi antureista vaan välittää tiedon vaihteiston tilasta keskusyksikölle.
Sen sensonicin starttaukseneston sai ohitettua kun yhdisti sen boksilta (olikohan boksi siellä hanskalokeron takana) kaksi johtoa, ne kannattaa muutenkin olla yhdistettynä jos senso leipoo kiinni, niin saa siirrettyä ilman kytkintä autoa jos hajoaa johonkin pahaan paikkaan.
Ekaksi voisi kannattaa irrottaa aukunkenkä joksikin aikaa jos Senso vaikka tokenisi sillä.
Itse veikkaisin että se käyttöyksikkö on ehjä (koska osaa painaa kytkinsylinteriä ja ilmeisesti paineetkin on tallessa pää- ja työsylintereissä), ja vikana on tosiaan se ettei senso saa tietoa koska vaihde on päällä (anturit).
Sitä käyttöyksikköä ei tosiaan kannata käännellä lukemattomia kertoja, hajoaa aikas helpolla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ng 900 sensonic ongelma
testattu.
kokeilin irroittaa ensin vaihteiston asento anturin ei tapahtunut mitään. paitsi että acs valo syttyi ( ja käyttöyksikkö meni e asentoon eikä liiku auto minnekkään
anturi takaisin kiinni ja sitten vuorostaan vaihdekepin asento anturin vuoro.
acs valo ei palanut ja käyttö yksikkö palas jälleen kerran e asentoon ja auto edelleen parkissa vapaalla
jostain ihme syystä käyttöyksikkö jää ainavaan e asentoon kun laittaa virrat päälle.
boksiin en ole koskenut ollenkaan
kun en tiedä mitkä navat sieltä pitäs yhdistellä
kokeilin irroittaa ensin vaihteiston asento anturin ei tapahtunut mitään. paitsi että acs valo syttyi ( ja käyttöyksikkö meni e asentoon eikä liiku auto minnekkään
anturi takaisin kiinni ja sitten vuorostaan vaihdekepin asento anturin vuoro.
acs valo ei palanut ja käyttö yksikkö palas jälleen kerran e asentoon ja auto edelleen parkissa vapaalla

jostain ihme syystä käyttöyksikkö jää ainavaan e asentoon kun laittaa virrat päälle.
boksiin en ole koskenut ollenkaan
kun en tiedä mitkä navat sieltä pitäs yhdistellä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic ongelma
Tuolta näet ne yhdistettävät johdot:
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Harmi kun minulla ei ole nyt koneellani ng900:n WIS:iä, siinä on ohjeet Sensonicin testaamiseksi.
Eikös noilla isoilla pojilla ole Tech, sillä voisit saada vikakoodin ulos.
Käynnistyykö auto nyt kuitenkin, jos käynnistyy niin mitä tapahtuu kun koetat laittaa vaihdetta silmään?
Senso taisi katkoa ainoastaan startin herätteen, eli suoraan virtaa tarjoamalla startille sen pitäisi käynnistyä.
Jos meinaat säilyttää tuon senson niin kannattanee haalia pari kpl käyttöyksiköitä varalle, alkavat olemana kataovaaa kansanperinnettä, eikä ainakaan Suoemsta niihin saanut enää edes uusia pääsylintereitäkään.
Itselläni saattaa olla joki puolikuntoinen sensonraato jossain varastossani, pitääpä tsekata.
Edit: eihän senso ole vaan polttanut sulakettaan, se taisi olla nro 10?
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 6&start=40
http://www.genuinesaab.com/psi/files/Hy ... clutch.pdf
Harmi kun minulla ei ole nyt koneellani ng900:n WIS:iä, siinä on ohjeet Sensonicin testaamiseksi.
Eikös noilla isoilla pojilla ole Tech, sillä voisit saada vikakoodin ulos.
Käynnistyykö auto nyt kuitenkin, jos käynnistyy niin mitä tapahtuu kun koetat laittaa vaihdetta silmään?
Senso taisi katkoa ainoastaan startin herätteen, eli suoraan virtaa tarjoamalla startille sen pitäisi käynnistyä.
Jos meinaat säilyttää tuon senson niin kannattanee haalia pari kpl käyttöyksiköitä varalle, alkavat olemana kataovaaa kansanperinnettä, eikä ainakaan Suoemsta niihin saanut enää edes uusia pääsylintereitäkään.
Itselläni saattaa olla joki puolikuntoinen sensonraato jossain varastossani, pitääpä tsekata.
Edit: eihän senso ole vaan polttanut sulakettaan, se taisi olla nro 10?
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 6&start=40
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ng 900 sensonic ongelma
auto lähtee käyntiin ihan normaalisti kun avaimesta vääntää
vaihekeppiä voi heilutella ihan mielin määrin mutta auto pysyy paikoillaan
kierroksiakin voi polkea ainakaan alle 4 tonnin ei tapahu mitään
sulakkeet on kaikki kunnossa
vaihekeppiä voi heilutella ihan mielin määrin mutta auto pysyy paikoillaan
kierroksiakin voi polkea ainakaan alle 4 tonnin ei tapahu mitään
sulakkeet on kaikki kunnossa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 sensonic ongelma
Kokeile avata Sensonicin käyttöyksikkö, piirilevy oli omassani kärähtänyt, ja toisessa varaosayksikössä oli palanut ihan reikäkin siihen. Eli ensin pääsylinteri irti yksiköstä, yksiköstä liitin irti, ja sitten ruuvaat kiinnitysraudan irti, ja sitten ruuvit auki:
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/download/f ... &mode=view
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/download/f ... &mode=view
Tavallisesti niihin on päässyt vuotamaan jarrunestettä suoraan piirikortille (huonosti suunniteltu kortin suojaus) joka on aiheuttanut oikosulun. Sulake tuntuu jostain syystä kestävän melkein mitä vaan.
Kannattaisi ehkä laittaa ostoilmo ehjäksi tiedetystä käyttöyksiköstä tänne forumille, ja/tai soitella Saabhuoltoja läpi josko jollain huollolla sattuisi olemaan jemmassa Senson roippeet, kun ovat niitä muutossarjoja asennelleet.
En löytänyt omia vanhoja Sensojani, taisivat mennä kaatikselle ajat sitten (ja rikkinäisiä olivatkin).
Tuoltakin saattaisi löytyä,
http://www.neobrothers.co.uk/saab-used-parts-c-921.html tai vaikkapa esim Hernesmaalta ja Mäntykorvelta.
Edit: tuo ilmausohje ei toimi Sensonicin yhteydessä:
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... nsonic.htm
Kannattaa ilmata järjestelmä (jos on tarvetta ilmaukselle) joko paineistamalla jarrunestesäiliö tai painamalla ruutalla jarrunestettä työsylinterin ilmausruuvista.
http://www.youtube.com/watch?v=Hi1HUik7yIE
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/download/f ... &mode=view
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/download/f ... &mode=view
Tavallisesti niihin on päässyt vuotamaan jarrunestettä suoraan piirikortille (huonosti suunniteltu kortin suojaus) joka on aiheuttanut oikosulun. Sulake tuntuu jostain syystä kestävän melkein mitä vaan.
Kannattaisi ehkä laittaa ostoilmo ehjäksi tiedetystä käyttöyksiköstä tänne forumille, ja/tai soitella Saabhuoltoja läpi josko jollain huollolla sattuisi olemaan jemmassa Senson roippeet, kun ovat niitä muutossarjoja asennelleet.
En löytänyt omia vanhoja Sensojani, taisivat mennä kaatikselle ajat sitten (ja rikkinäisiä olivatkin).
Tuoltakin saattaisi löytyä,
http://www.neobrothers.co.uk/saab-used-parts-c-921.html tai vaikkapa esim Hernesmaalta ja Mäntykorvelta.
Edit: tuo ilmausohje ei toimi Sensonicin yhteydessä:
http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... nsonic.htm
Kannattaa ilmata järjestelmä (jos on tarvetta ilmaukselle) joko paineistamalla jarrunestesäiliö tai painamalla ruutalla jarrunestettä työsylinterin ilmausruuvista.
http://www.youtube.com/watch?v=Hi1HUik7yIE

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ng 900 sensonic ongelma
tulipa sitten tehtyä ratkaisu pulmaan.
hävitin sensonicin pois ja vaihoin nestekytkimen ja tavallisen polkimen tilalle.
oli ainut järkevä ratkaisu rahallisesti.
niille jotka suunnitelevat myytosta tähän suuntaan niin voin kertoa.
mistään ei saa tuollaista valmista "kittiä" enään sen valmistus on lopetettu kokonaan. eli ainoaksi mahollisuudeksi jää etsiä jostakin 9-3 :sen jarru ja kytkin poljin.
jos itse kytkin on kunnossa niin kannattaa repiä vanha kytkimen putki /letku hässäkkä sensonicista talteen.
leikkaa varovaisesti letkun päässä oleva puriste liitos pois talteen.
kun löydät 9-3 polkimen (kytkin) ota putki ja kumiletku talteen ja käy paikallisessa hydrauliikka firmassa istuttamassa se liitin paikoilleen ei maksa montaa euroa.
uudella putkella voit liittää letkun kiinni vanhaan työsylinteriin laatikon ulkopuolelta niin ei tarvitse irroittaa laatikkoa sen takia . eli pääset pajon helpommalla.
mutta tämä edellyttää että itse kytkin on kunnossa
jos et halua vaihella ohjaustehostimen säiliötä niin voit tehä näin.
ota talteen senconicin käyttöyksikön kiinnitys rauta.
laita se paikoilleen.
irroita käyttöyksikön tausta levy ja kiinnitä se kannattimeen ruuvilla.
ota säiliön rauta ja liitä se siihen (nippuun)
nyt voit laittaa sähkö liittimet paikoilleen ja säiliön samoin.
mutta voit tietenkin halutessasi vaihtaa tehostimen säiliön orkkis mustaan malliin
jos niin haluat niin silloin ei tarvitse senson kannakkeita laitella takaisin.
ite päädyin pitämään orkkis purkin paikoillaan.

hävitin sensonicin pois ja vaihoin nestekytkimen ja tavallisen polkimen tilalle.
oli ainut järkevä ratkaisu rahallisesti.
niille jotka suunnitelevat myytosta tähän suuntaan niin voin kertoa.
mistään ei saa tuollaista valmista "kittiä" enään sen valmistus on lopetettu kokonaan. eli ainoaksi mahollisuudeksi jää etsiä jostakin 9-3 :sen jarru ja kytkin poljin.
jos itse kytkin on kunnossa niin kannattaa repiä vanha kytkimen putki /letku hässäkkä sensonicista talteen.
leikkaa varovaisesti letkun päässä oleva puriste liitos pois talteen.
kun löydät 9-3 polkimen (kytkin) ota putki ja kumiletku talteen ja käy paikallisessa hydrauliikka firmassa istuttamassa se liitin paikoilleen ei maksa montaa euroa.
uudella putkella voit liittää letkun kiinni vanhaan työsylinteriin laatikon ulkopuolelta niin ei tarvitse irroittaa laatikkoa sen takia . eli pääset pajon helpommalla.
mutta tämä edellyttää että itse kytkin on kunnossa

jos et halua vaihella ohjaustehostimen säiliötä niin voit tehä näin.
ota talteen senconicin käyttöyksikön kiinnitys rauta.
laita se paikoilleen.
irroita käyttöyksikön tausta levy ja kiinnitä se kannattimeen ruuvilla.
ota säiliön rauta ja liitä se siihen (nippuun)
nyt voit laittaa sähkö liittimet paikoilleen ja säiliön samoin.
mutta voit tietenkin halutessasi vaihtaa tehostimen säiliön orkkis mustaan malliin
jos niin haluat niin silloin ei tarvitse senson kannakkeita laitella takaisin.
ite päädyin pitämään orkkis purkin paikoillaan.

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131