T5 etanolikonversio
Re: T5 etanolikonversio
EDU?
Jos kulutusmittaria (vai mikälie nimeltään) tarkoitat niin kyllä. Mitään muuta en sitten olekaan resetoinut, mutta eipä tuo sid hirveästi enempää tietoja anna muutenkaan (lämpötila & arvio jäljellä olevasta matkasta sillä polttoainemäärällä).
En toki luotakaan tuohon näyttöön sataprosenttisesti. Huomenna käyn kiskomassa tankin täyteen etanolia ja katsotaan sitten, kuinka paljon sitä olikaan kulunut.
Tämä kokeilu ei tosiaan ole polttoainekulujen pienentämiseksi vaan oikeammin silkkaa mielenkiintoa. Ja onhan lopputuloskin puhtaampaa kuin 98E:llä, joten plussaa vain jos päästään edes samaan "taloudellisuuteen" kuin bensalla.
Jos kulutusmittaria (vai mikälie nimeltään) tarkoitat niin kyllä. Mitään muuta en sitten olekaan resetoinut, mutta eipä tuo sid hirveästi enempää tietoja anna muutenkaan (lämpötila & arvio jäljellä olevasta matkasta sillä polttoainemäärällä).
En toki luotakaan tuohon näyttöön sataprosenttisesti. Huomenna käyn kiskomassa tankin täyteen etanolia ja katsotaan sitten, kuinka paljon sitä olikaan kulunut.
Tämä kokeilu ei tosiaan ole polttoainekulujen pienentämiseksi vaan oikeammin silkkaa mielenkiintoa. Ja onhan lopputuloskin puhtaampaa kuin 98E:llä, joten plussaa vain jos päästään edes samaan "taloudellisuuteen" kuin bensalla.
Re: T5 etanolikonversio
Aloitit hyvän ja kiinnostavan kokeilun, saattaa tulla hyödyksi muillekin joilla ei ole biopoweria alkuperäisenä.
Tuo vain 10 prossan kulutuksen lisäys tuntuu melko alhaiselta, kun biossa se on ton 25-30% bensan ja E:85 välillä.
Oletko huomannut mitään muutosta ajaessasi, onko pirteämpi, laiskempi tai jotain muuta sentyyppistä eroa?
Tuo vain 10 prossan kulutuksen lisäys tuntuu melko alhaiselta, kun biossa se on ton 25-30% bensan ja E:85 välillä.
Oletko huomannut mitään muutosta ajaessasi, onko pirteämpi, laiskempi tai jotain muuta sentyyppistä eroa?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: T5 etanolikonversio
Autossa on ollut joku stage 1 -tyylinen softa tähän mennessä. Isoa eroa ei ole suuntaan eikä toiseen, toisaalta auto on näillä helteillä tuntunut muutenkin aika puutuneelta. Vakio ic voi vaikuttaa. Tehoa tässä paketissa on vakiosuuttimilla se noin 200, eli ehkä hitusen vähemmän kuin toisella purkilla.core2 kirjoitti:Aloitit hyvän ja kiinnostavan kokeilun, saattaa tulla hyödyksi muillekin joilla ei ole biopoweria alkuperäisenä.
Tuo vain 10 prossan kulutuksen lisäys tuntuu melko alhaiselta, kun biossa se on ton 25-30% bensan ja E:85 välillä.
Oletko huomannut mitään muutosta ajaessasi, onko pirteämpi, laiskempi tai jotain muuta sentyyppistä eroa?
Uskon vakaasti, että kulutus lisääntyy ja parhaiten sen tosiaa huomaa huomenna, kun tankin kiskoo täyteen.
Re: T5 etanolikonversio
No niin tähän päälle tuli sit jobinpostia Flexifuel Fordilta: Voit lukea uutisen Tästä
Ford kehoittaa kaikkia jotka omistavat Etanolautoja. (Ford Flexi fuel) Etanolin sijasta ajamaan bensiinillä, ilmoittaa SVT:n ABC. (Tukholman seudun uutiskanava)
Kevään aikana on noin 400 Fordin Etanoliautoa ollut vaikeuksissa, syy tähän on ollut se, että Etanoli on sisältänyt liian korkeita sulfaatti eli rikkihapon suola arvoja.
Sulfaatti aiheuttaa sen, että suuttimet tukkeutuvat ja auto lopulta voi sammua ajettaessa.
Ford on lähettänyt noin 46.000 flexifuelin omistajalle kehoituksen aja bensiinillä ettet joudu vaikeuksiin.
Polttoaineyhtiöt ovat luvanneet poistaa tämän huonolaatuisen polttoaineen, mutta sitä voi esiintyä joillakin asemilla siksi Ford lähettää tämän infon omistajille. Näin kertoo informaatiopäällikkö Ola Norberg Fordilta TT:lle.
Tämä koskee enimmäkseen asemia Mälarinlaakson alueella.
Tämä on aiheuttanut sen, että raja-arvot otetaan käyttöön ruotsissa koskien tätä sulfaatti tasoa Etanooli polttoaineessa. Näitä rajoituksia ei aiemmin ole ollut.
Bil Sweden ruotsalainen auto-organisaatio sanoo, että noin 2000 Etanoli autoa on joutunut vaikeuksiin tämän takia, ruotsissa on yhteensä noin 250.000 Etanoli autoa.
Toivotaan ettei tätä esiinny suomessa!
Kerron tästä siksi, että saadaan tämä tietoiseksi myös tällä puolen lahden.
Ford kehoittaa kaikkia jotka omistavat Etanolautoja. (Ford Flexi fuel) Etanolin sijasta ajamaan bensiinillä, ilmoittaa SVT:n ABC. (Tukholman seudun uutiskanava)
Kevään aikana on noin 400 Fordin Etanoliautoa ollut vaikeuksissa, syy tähän on ollut se, että Etanoli on sisältänyt liian korkeita sulfaatti eli rikkihapon suola arvoja.
Sulfaatti aiheuttaa sen, että suuttimet tukkeutuvat ja auto lopulta voi sammua ajettaessa.
Ford on lähettänyt noin 46.000 flexifuelin omistajalle kehoituksen aja bensiinillä ettet joudu vaikeuksiin.
Polttoaineyhtiöt ovat luvanneet poistaa tämän huonolaatuisen polttoaineen, mutta sitä voi esiintyä joillakin asemilla siksi Ford lähettää tämän infon omistajille. Näin kertoo informaatiopäällikkö Ola Norberg Fordilta TT:lle.
Tämä koskee enimmäkseen asemia Mälarinlaakson alueella.
Tämä on aiheuttanut sen, että raja-arvot otetaan käyttöön ruotsissa koskien tätä sulfaatti tasoa Etanooli polttoaineessa. Näitä rajoituksia ei aiemmin ole ollut.
Bil Sweden ruotsalainen auto-organisaatio sanoo, että noin 2000 Etanoli autoa on joutunut vaikeuksiin tämän takia, ruotsissa on yhteensä noin 250.000 Etanoli autoa.
Toivotaan ettei tätä esiinny suomessa!
Kerron tästä siksi, että saadaan tämä tietoiseksi myös tällä puolen lahden.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: T5 etanolikonversio
300 km matka Mäntyharjulle ja takaisin on suoritettu. Ennen reissua rykäisin tankin täyteen lentoaseman St1:llä (0,999€/litra). Matka jatkui kaverin puutarhapippaloihin jonnekin Tuusulan ja Nurmijärven rajamaille, sieltä Jokelaan, josta pikku hiljaa kohti VT4:ää. Menomatkalla neljä ihmistä kamoineen, paluumatkalla kaksi ihmistä kamoineen. Keskinopeus arvioituna 110km/h, mutta kuitenkin valtaosa matkasta nopeudella 124km/h. Kulutus 11l/100km. Nopeus huomioon ottaen kulutus lisääntyi reilut 20%. Tankillisesta etanolia kerkesi hävitä noin puolet, vähän yli.
Kulutus siis on kasvanut, mutta se oli ihan selvää ja tiedossa jo etukäteenkin. Tehon puutetta en ole huomannut, koska normaaleissa kiihdytystilanteissa (ohitukset, liikkeelle lähdöt, etc.) auto käyttäytyy persdynolla mitattuna aika samalla tavalla kuin ennenkin.
Kuitenkin, kuulostaa se kuinka jeesustelulta hyvänsä, tuntuu ihan mukavalta ajaa oikeasti vähäpäästöisellä autolla, jolla ei kaikesta huolimatta jää jalkoihin liikenteessä.
Ei tässä siis isoa tiliä pääse tekemään, mutta jos hintaero polttoaineiden välillä pysyy samanlaisena tai kasvaa, niin en näe mitään syytä vaihtaa takaisin bensaan normaaliajojen puitteissa.
Kiitokset myös nimimerkille "Nappe", jonka pioneerityön tulosta tämäkin kyseinen softa taitaa olla.
Kulutus siis on kasvanut, mutta se oli ihan selvää ja tiedossa jo etukäteenkin. Tehon puutetta en ole huomannut, koska normaaleissa kiihdytystilanteissa (ohitukset, liikkeelle lähdöt, etc.) auto käyttäytyy persdynolla mitattuna aika samalla tavalla kuin ennenkin.
Kuitenkin, kuulostaa se kuinka jeesustelulta hyvänsä, tuntuu ihan mukavalta ajaa oikeasti vähäpäästöisellä autolla, jolla ei kaikesta huolimatta jää jalkoihin liikenteessä.
Ei tässä siis isoa tiliä pääse tekemään, mutta jos hintaero polttoaineiden välillä pysyy samanlaisena tai kasvaa, niin en näe mitään syytä vaihtaa takaisin bensaan normaaliajojen puitteissa.
Kiitokset myös nimimerkille "Nappe", jonka pioneerityön tulosta tämäkin kyseinen softa taitaa olla.

Re: T5 etanolikonversio
Tuo sidin ilmoittaman pienemmän kulutuslukeman syy löytyy softasta. Suutin vakiota on muutettu suuremman polttoaineen tarpeen mukaan, nyt suuttimet ruikkivat enemmän tavaraa kuin ennen. Sidille taas menee sama tieto kuin ennenkin.
Eli jos haluaa pientä luottoa antaa sidin lukemille niin ne pitäisi kertoa samalla arvolla kuin suutinvakiotakin on muutettu. Tai jotenkin näin...
Korjatkaa te jotka tajuatte trionicin elämästä enemmän kuin minä.
Eli jos haluaa pientä luottoa antaa sidin lukemille niin ne pitäisi kertoa samalla arvolla kuin suutinvakiotakin on muutettu. Tai jotenkin näin...
Korjatkaa te jotka tajuatte trionicin elämästä enemmän kuin minä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: T5 etanolikonversio
Joo se ei kyllä tajua noita muutoksia. Itellä 998cc suuttimet niin normi ajossa kulutus näyttää < 5l/100kmTuo sidin ilmoittaman pienemmän kulutuslukeman syy löytyy softasta. Suutin vakiota on muutettu suuremman polttoaineen tarpeen mukaan, nyt suuttimet ruikkivat enemmän tavaraa kuin ennen. Sidille taas menee sama tieto kuin ennenkin.
Eli jos haluaa pientä luottoa antaa sidin lukemille niin ne pitäisi kertoa samalla arvolla kuin suutinvakiotakin on muutettu. Tai jotenkin näin...
Korjatkaa te jotka tajuatte trionicin elämästä enemmän kuin minä

Re: T5 etanolikonversio
Sidi mittaa kulutuksen 3. suuttimen aukiolosta vs kuljettu matka. Näinollen sidi kertoo todellisen aukiolon ja kulutuksen olettaen, että kyseessä on vakiot 360cc suuttimet, eikä suutinvakion muuttaminen vääristä sidin mittaustapaa mitenkään.SonmH kirjoitti:Tuo sidin ilmoittaman pienemmän kulutuslukeman syy löytyy softasta. Suutin vakiota on muutettu suuremman polttoaineen tarpeen mukaan, nyt suuttimet ruikkivat enemmän tavaraa kuin ennen. Sidille taas menee sama tieto kuin ennenkin.
Eli jos haluaa pientä luottoa antaa sidin lukemille niin ne pitäisi kertoa samalla arvolla kuin suutinvakiotakin on muutettu. Tai jotenkin näin...
Korjatkaa te jotka tajuatte trionicin elämästä enemmän kuin minä.
Isommat suuttimet taas vastaavasti vääristävät sidin lukemaa.
Trionic 5 Etanoli softassa muutetaan soppaa noin 30..40% lisää, joka tehdään käytännössä suutin vakiota muuttamalla saman verran suuremmaksi ja tämä taas lisää suuttimien aukiolo aikaa. Olettaen, että edelleen autossa on vakiosuuttimet, niin ajotietokone näyttää kulutusarvon oikein, joka siis noin 30..40% enemmän.
Olettaen taas, että viinaa virtaa saman verran bensaan nähden suuttimen ollessa samanverran auki. Nesteiden virtaavuuksissakin on tunnetusti pieniä eroja.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 etanolikonversio
Kulutus laskettu nyt tankkauksen mukaan, kun ensimmäinen tankillinen oli ajettu lähes tyhjäksi.
Sidin ilmoittama oli 11,5. Todellinen kuitenkin vain 10,8. Toki sisälsi paljon maantieajoa, mutta myös aika paljon nurkkapyörittelyä. Eli en nyt ihan allekirjoita, että kulutus olisi 30-40% lisääntynyt, kuten ennusteltiin, mutta jonkun verran kuitenkin. Tuota kippoa kun en ole itse 120km/h nopeudessa alle yhdeksän saanut kuluttamaan.
Mutta etsinnät ja tutkinnat jatkuvat. Kolmena viime aamuna on ollut mielenkiintoista ongelmaa käynnistyksen muodossa ilmassa. Lauantain ja sunnuntain kylmät aamut saivat aikaan sen, että autoa sai sahata ihan tosissaan käyntiin, siis muutamia sekunteja. Tämän jälkeen pari minuuttia auto kävi todella huonosti; ikään kuin puutui heti, kun kaasua antoi lisää. Kuitenkin loppupäivän ajan, huolimatta tauon pituudesta, auto kävi aivan normaalisti.
Eilen, maanantaina, lähti huomattavasti jouhevammin liikkeelle, mutta moottori sammahti saman tien. Oikeastaan kuulosti kuin olisi vetänyt jotain perämoottoria käyntiin, kun se vähän hörähtää ja jo lupailee, mutta ei sitten kuitenkaan käynnistynytkään. Seuraava käynnistysyritys eikä mitään ongelmia, ei myöskään puutumista.
Tänään käyn Tapanilasta hakemassa canusb-johdon autoon menevän pään ja pääsen ehkä jo lähiaikoina tutkimaan, että mitäs pirua siellä oikein tapahtuu.
Sidin ilmoittama oli 11,5. Todellinen kuitenkin vain 10,8. Toki sisälsi paljon maantieajoa, mutta myös aika paljon nurkkapyörittelyä. Eli en nyt ihan allekirjoita, että kulutus olisi 30-40% lisääntynyt, kuten ennusteltiin, mutta jonkun verran kuitenkin. Tuota kippoa kun en ole itse 120km/h nopeudessa alle yhdeksän saanut kuluttamaan.
Mutta etsinnät ja tutkinnat jatkuvat. Kolmena viime aamuna on ollut mielenkiintoista ongelmaa käynnistyksen muodossa ilmassa. Lauantain ja sunnuntain kylmät aamut saivat aikaan sen, että autoa sai sahata ihan tosissaan käyntiin, siis muutamia sekunteja. Tämän jälkeen pari minuuttia auto kävi todella huonosti; ikään kuin puutui heti, kun kaasua antoi lisää. Kuitenkin loppupäivän ajan, huolimatta tauon pituudesta, auto kävi aivan normaalisti.
Eilen, maanantaina, lähti huomattavasti jouhevammin liikkeelle, mutta moottori sammahti saman tien. Oikeastaan kuulosti kuin olisi vetänyt jotain perämoottoria käyntiin, kun se vähän hörähtää ja jo lupailee, mutta ei sitten kuitenkaan käynnistynytkään. Seuraava käynnistysyritys eikä mitään ongelmia, ei myöskään puutumista.
Tänään käyn Tapanilasta hakemassa canusb-johdon autoon menevän pään ja pääsen ehkä jo lähiaikoina tutkimaan, että mitäs pirua siellä oikein tapahtuu.

Re: T5 etanolikonversio
Tosiaan minun tämäntalvisissa ohjelmissa ilmeni keväällä starttiongelmia, kansipahvi alkoi vuotamaan entistä enemmän ja taisin säätää koko starttialueen suoraan pitkin seiniä
Jos intoa riittää niin kokeilkaa vertailemalla tuota kevään -09 softaani "nykyiseen" ja kattokaa sieltä käynnistykseen liittyvät kartat, toimivat ainakin siedettävästi silloin kun ensimmäistä versiota E85 softasta tein (lämpimällä kelillä), mutta parantamista tuossakin toki on.
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.p ... =40#p17578
Syksyllä kun avokelit on ajettu, eli syyskokouksen jälkeen, palaan taas E85 säätöihin, toivottavasti saan silloin WB:n kiinni ja saan säädettyä seokset kohdalleen tuosta etanolisoftasta.
Mitähän sillä tuli ajettua, muistaakseni jotain 7tkm yhtäjaksoisesti etanolilla, joten kyllä se toimii kunhan saa käyntiin

Jos intoa riittää niin kokeilkaa vertailemalla tuota kevään -09 softaani "nykyiseen" ja kattokaa sieltä käynnistykseen liittyvät kartat, toimivat ainakin siedettävästi silloin kun ensimmäistä versiota E85 softasta tein (lämpimällä kelillä), mutta parantamista tuossakin toki on.
http://forum.ecuproject.com/viewtopic.p ... =40#p17578
Syksyllä kun avokelit on ajettu, eli syyskokouksen jälkeen, palaan taas E85 säätöihin, toivottavasti saan silloin WB:n kiinni ja saan säädettyä seokset kohdalleen tuosta etanolisoftasta.
Mitähän sillä tuli ajettua, muistaakseni jotain 7tkm yhtäjaksoisesti etanolilla, joten kyllä se toimii kunhan saa käyntiin

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Tuota ohjelmaa kun katselin, niin start_insp! sekä before_start! kartat ovat koskematta, joten cranking vaiheessa on polttoainetta vain sen mitä bensalla kuuluu, ei 30..40% enempää, mitä e85 tarvitsee.
Sitten kun moottori käynnistyy, niin siirtyy käyttämään map/rpm/temp arvoja bensan säätöön ja näinollen inj_konst! kartan 40% suurempi arvo otetaan polttoaine laskelmissa huomioon. inj_konst!:iin tehdyt "korjaukset" ei vielä tuohon cranking vaiheeseen vaikuta.
Sitten kun moottori käynnistyy, niin siirtyy käyttämään map/rpm/temp arvoja bensan säätöön ja näinollen inj_konst! kartan 40% suurempi arvo otetaan polttoaine laskelmissa huomioon. inj_konst!:iin tehdyt "korjaukset" ei vielä tuohon cranking vaiheeseen vaikuta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: T5 etanolikonversio
Muistaakseni säätelin myös Hookin mainittuja karttoja myöhemmin talvella, tuo "0704092" oli minun ensimmäisen sukupolven e85 softa, ja se tosiaan lähti kohtuullisen kiltisti käyntiin lämpimällä kelillä, kylmällä ei sitten varmaan toimi erityisen hyvinHook kirjoitti:Tuota ohjelmaa kun katselin, niin start_insp! sekä before_start! kartat ovat koskematta, joten cranking vaiheessa on polttoainetta vain sen mitä bensalla kuuluu, ei 30..40% enempää, mitä e85 tarvitsee.
Sitten kun moottori käynnistyy, niin siirtyy käyttämään map/rpm/temp arvoja bensan säätöön ja näinollen inj_konst! kartan 40% suurempi arvo otetaan polttoaine laskelmissa huomioon. inj_konst!:iin tehdyt "korjaukset" ei vielä tuohon cranking vaiheeseen vaikuta.

Näin pikasesti voisi kokeilla:
start_insp! 9 -> 12
before_start! kertomalla alkuperäisen kartan n.1,4:llä ja käyttämällä hieman luovuutta

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Lieköhän sitten alkupään hyvä käynnistyminen ollut vain seurausta siitä, että seassa oli vielä jonkun verran bensaa? Nykyään on kuitenkin huono käynnistyvyys enemmän sääntö kuin poikkeus, mutta kuitenkin vain sen päivän ensimmäisen startin ajan.
Ilmenee siis siten, että avainta vääntäessä yrittää ikään kuin hörähtää käyntiin, mutta ei sitten kuitenkaan. Montaa sekuntia en yleensä viitsi vääntää, ettei startti rupea savuamaan. Parin sekunnin odotus ja uudestaan; hörähtää, ei lähde käyntiin, hörähtää, hörähtää vähän enemmän ja vihdoin käynnistyy, mutta todella vaivaisesti. Kierrokset ampuvat tässä vaiheessa pariin tonniin, kunnes tasoittuvat hetken päästä.
Ensimmäisen minuutin ajan on turha kuvitellakaan lähtevänsä yhtään mihinkään; pieni kaasun lisäys ja kone yrittää kyykätä. Kun vaihde on vapaalla (tai kytkin pohjassa) kone ei sammu, mutta käy todella heikosti, kun kaasua koittaa tarjota lisää; ei niinkään rupea yskimään, mutta kierrokset heijaavat reilusti, vaikken yritä tarjota kuin kahta tonnia.
Noin minuutin kuluttua (kone ilmeisesti ehtii lämmetä tarpeeksi ja siirrytään toisille arvoille?) käynti kuitenkin tasaantuu ja on kuin mitään ongelmia ei ikinä olisikaan ollut.
Muuttelin noita edellä mainittuja arvoja tuohon Napen softaan, mutta sen kaapelin toisen pään puuttuessa ne ovat vain koneella toistaiseksi...
Toinen kysymys koskee mahdollista ahtojen piikkausta.
Kun kierrokset nousevat etenkin kiihdytyksessä kolmen tonnin yli (vain hiukan), niin kytkin luistaa hetkellisesti niin, että kierrokset heilahtavat lähes neljään tonniin. Mitään toimenpiteitä ei tarvitse tehdä pidon palauttamiseksi, mutta eihän tuo varmaan hyvää kytkimelle pidemmän päälle tee?
Onko vika siis kytkimessä vai softassa? Vähän mutulla menee, mutta en ole mielestäni huomannut tätä ongelmaa bensasoftan kanssa...
Ilmenee siis siten, että avainta vääntäessä yrittää ikään kuin hörähtää käyntiin, mutta ei sitten kuitenkaan. Montaa sekuntia en yleensä viitsi vääntää, ettei startti rupea savuamaan. Parin sekunnin odotus ja uudestaan; hörähtää, ei lähde käyntiin, hörähtää, hörähtää vähän enemmän ja vihdoin käynnistyy, mutta todella vaivaisesti. Kierrokset ampuvat tässä vaiheessa pariin tonniin, kunnes tasoittuvat hetken päästä.
Ensimmäisen minuutin ajan on turha kuvitellakaan lähtevänsä yhtään mihinkään; pieni kaasun lisäys ja kone yrittää kyykätä. Kun vaihde on vapaalla (tai kytkin pohjassa) kone ei sammu, mutta käy todella heikosti, kun kaasua koittaa tarjota lisää; ei niinkään rupea yskimään, mutta kierrokset heijaavat reilusti, vaikken yritä tarjota kuin kahta tonnia.
Noin minuutin kuluttua (kone ilmeisesti ehtii lämmetä tarpeeksi ja siirrytään toisille arvoille?) käynti kuitenkin tasaantuu ja on kuin mitään ongelmia ei ikinä olisikaan ollut.
Muuttelin noita edellä mainittuja arvoja tuohon Napen softaan, mutta sen kaapelin toisen pään puuttuessa ne ovat vain koneella toistaiseksi...
Toinen kysymys koskee mahdollista ahtojen piikkausta.
Kun kierrokset nousevat etenkin kiihdytyksessä kolmen tonnin yli (vain hiukan), niin kytkin luistaa hetkellisesti niin, että kierrokset heilahtavat lähes neljään tonniin. Mitään toimenpiteitä ei tarvitse tehdä pidon palauttamiseksi, mutta eihän tuo varmaan hyvää kytkimelle pidemmän päälle tee?
Onko vika siis kytkimessä vai softassa? Vähän mutulla menee, mutta en ole mielestäni huomannut tätä ongelmaa bensasoftan kanssa...
Re: T5 etanolikonversio
Tapahtuipa eräänä keskiviikkoiltapäivänä eli tänään. Hook sattui olemaan käymässä sen kaapelintyngän kanssa ja päätin, että näytänpä kuinka mallikkaasti moottori herää, kun sitä ensimmäistä kertaa sinä päivänä kokeilee.
Ja kas kummaa, hörähti laakista käyntiin!
Ei, en ole vainoharhainen tämän suhteen. En varmasti ole!
Täytyy nyt kuitenkin syöttää "korjattu" softa vielä purkkiin ja toivoa parasta.
Ja kas kummaa, hörähti laakista käyntiin!
Ei, en ole vainoharhainen tämän suhteen. En varmasti ole!

Täytyy nyt kuitenkin syöttää "korjattu" softa vielä purkkiin ja toivoa parasta.
Re: T5 etanolikonversio
No nytkö siitä paskasta tuli sitten verkonpaino?
Yritin, vihdoin ja viimein kaikkien käänteiden jälkeen, yhdistää autoa läppäriin. Aluksi ei tapahtunut yhtään mitään, T5Suite ilmoitti vain ecun olevan disconnected. Jotain näpräsin ja ihmettelin, ja yhtäkkiä yhteys olikin sitten muodostunut.
Latasin muokatun softan canusbin kautta boksiin, enkä saanut minkäänlaista virheilmoitusta, että jokin asia ei olisikaan onnistunut. Piuhat irti koneesta ja käynnistysyritys; paskan marjat. Ei käynnisty, ei edes lupaa, ei vaikka kuinka sahaa. Uusi yritys piuhan kanssa, eikä taaskaan yhteyttä, ei vaikka kuinka kauan odottaa ja odottaa.
Eli vituiksi meni? Työnnänkö auton Itämereen?
Minkä pirun takia se yhteys ei muodostu? Teenkö jotain kovinkin väärin? Olen toki yrittänyt lukea sitä manuaalia, mutta kun koko nivaska on aloittelijan kannalta ladattu täyteen melko triviaaliakin tietoa, niin ei vain onnaa ei.
Asia on seuraavan kerran ajankohtainen aikaisintaan sunnuntaina, joten nyt jollain on aikaa kirjoittaa sellainen palikkaversio siitä, mitä ylipäänsä on tehtävissä. Vai menikö mitään edes rikki vaan on jotenkin jossain vikatilassa, jonka voi korjata jollain napinpainalluksella...?
Yritin, vihdoin ja viimein kaikkien käänteiden jälkeen, yhdistää autoa läppäriin. Aluksi ei tapahtunut yhtään mitään, T5Suite ilmoitti vain ecun olevan disconnected. Jotain näpräsin ja ihmettelin, ja yhtäkkiä yhteys olikin sitten muodostunut.
Latasin muokatun softan canusbin kautta boksiin, enkä saanut minkäänlaista virheilmoitusta, että jokin asia ei olisikaan onnistunut. Piuhat irti koneesta ja käynnistysyritys; paskan marjat. Ei käynnisty, ei edes lupaa, ei vaikka kuinka sahaa. Uusi yritys piuhan kanssa, eikä taaskaan yhteyttä, ei vaikka kuinka kauan odottaa ja odottaa.
Eli vituiksi meni? Työnnänkö auton Itämereen?
Minkä pirun takia se yhteys ei muodostu? Teenkö jotain kovinkin väärin? Olen toki yrittänyt lukea sitä manuaalia, mutta kun koko nivaska on aloittelijan kannalta ladattu täyteen melko triviaaliakin tietoa, niin ei vain onnaa ei.
Asia on seuraavan kerran ajankohtainen aikaisintaan sunnuntaina, joten nyt jollain on aikaa kirjoittaa sellainen palikkaversio siitä, mitä ylipäänsä on tehtävissä. Vai menikö mitään edes rikki vaan on jotenkin jossain vikatilassa, jonka voi korjata jollain napinpainalluksella...?