ignitor kärjetön sytytys.
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
ignitor kärjetön sytytys.
Mikä ignitor sopii b.koneen jakajaan?
Malli 1847V, jota ignitor ehdottaa, ei käy koska se on väärän kätinen. 1847V käy kuuppaan, muttei 99:siin.
Malli 1847V, jota ignitor ehdottaa, ei käy koska se on väärän kätinen. 1847V käy kuuppaan, muttei 99:siin.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
muistaakseni johonkin saman aikakauden volvoon meni sama virranjakajan kansi kuin 99... jos siitä jotain apua olisi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Saattaa se silti käydä, kuvista päätellen mutikka on symmetrinen.korpijaakko kirjoitti:Mikä ignitor sopii b.koneen jakajaan?
Malli 1847V, jota ignitor ehdottaa, ei käy koska se on väärän kätinen. 1847V käy kuuppaan, muttei 99:siin.
http://www.bughaus.com/Pertronix_Ignitor_-_1847V.htm
On muuten hinnoissa isoja eroja, FreeTechnicsillä näky olevan 130 eur, jenkkilässä näky olleen 68 taalaa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Komento takas, ei käykään, koska tuo aluslevy, mihin palikka kiinnitetään on epäsymmetrinen. Aluslevy ruuvatan kärkien paikalle. Katsoin just omasta kajakista.orava kirjoitti:Saattaa se silti käydä, kuvista päätellen mutikka on symmetrinen.korpijaakko kirjoitti:Mikä ignitor sopii b.koneen jakajaan?
Malli 1847V, jota ignitor ehdottaa, ei käy koska se on väärän kätinen. 1847V käy kuuppaan, muttei 99:siin.
http://www.bughaus.com/Pertronix_Ignitor_-_1847V.htm
On muuten hinnoissa isoja eroja, FreeTechnicsillä näky olevan 130 eur, jenkkilässä näky olleen 68 taalaa.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Jep. Tuon ignitorin kanssa on sama homma kuin kärkien kanssa. Kuupan kärjet ei käy 99:siin ja päinvastoin koska ne on eri kätiset.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Mullahan tuollainen löytyy eli kyllä sellainen malli on olemassa jonka saa B-moottorin jakajaan. Ainoa mitä joutuu tekemään on ottaa vähän materiaalia Dremilillä (tai vastaavalla vinkulla) jakajan kannesta pois, että se mötikkä pääsee kääntymään jakajassa = alipainesäätö toimii. Sen mötikän yksi nurkka ku menee justiin yhteen koloon kannessa.
http://kuvablogi.com/nayta/714286/
Tuossa kuvassahan se näkyy ja tuossa mötikän päällä on jotain tekstiä. Voisin huomenna käydä lukemassa sen ja ettei sen Ignitorin pussin missä ainakin luki sen tyyppi.
Ja jos oikein muistan niin tämä ei ollut Saabiin tarkoitettu vaan johonkin muuhun missä jakaja ja kärkien kätisyys passaa.
Pistetääs vielä käyttökokemuksia eli aivan mahtava kapistus. Ei tarvi säätää kärkiä, aina sama ennakko eli kertaakaan en ole ennakkoa joutunut säätämään (itse tietenkin testaillut erilaisia), käynnistys on nopea eikä tarvi sahata edes kuumalla koneella ja mikä parasta niin FlameThrowerin kanssa antaa aivan poskettoman kipinän, kun mulla ei ole kone lähellekään säädöissä kannen vaihdon jälkeen ja kaasuttimenkin sekä putsasin että pistin ohjekirjavakiosäätöihin niin ei senttiä tarvi lämpömittarin nousta niin saa laittaa imun pois
http://kuvablogi.com/nayta/714286/
Tuossa kuvassahan se näkyy ja tuossa mötikän päällä on jotain tekstiä. Voisin huomenna käydä lukemassa sen ja ettei sen Ignitorin pussin missä ainakin luki sen tyyppi.
Ja jos oikein muistan niin tämä ei ollut Saabiin tarkoitettu vaan johonkin muuhun missä jakaja ja kärkien kätisyys passaa.
Pistetääs vielä käyttökokemuksia eli aivan mahtava kapistus. Ei tarvi säätää kärkiä, aina sama ennakko eli kertaakaan en ole ennakkoa joutunut säätämään (itse tietenkin testaillut erilaisia), käynnistys on nopea eikä tarvi sahata edes kuumalla koneella ja mikä parasta niin FlameThrowerin kanssa antaa aivan poskettoman kipinän, kun mulla ei ole kone lähellekään säädöissä kannen vaihdon jälkeen ja kaasuttimenkin sekä putsasin että pistin ohjekirjavakiosäätöihin niin ei senttiä tarvi lämpömittarin nousta niin saa laittaa imun pois
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Joo tuo on oikeankätinen sulla tuossa kuvassa. Kos saat tyypin selville, niin eiku foorumille. Tuo 1847V on muutern samanlainen kun tuo sinun, muuta peilikuva.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Mulla on se pussi jossakin vintissä tai sitten tallissa, etin sen ku kerkeän. Mutta katsoin tuosta mötikän päältä ja siinä lukee "21T-V4".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Mulla lukee 19 AE - V5 mitä sitten tarkoittakaan
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
No niin, nyt se pussi löytyi ja tässä sitten se PerTronix Ignitor koodi tulee ==>
1843
Olkaa hyvät, Saabistit
1843
Olkaa hyvät, Saabistit
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Paljon kiitoksia
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Jos kärjettömän haluaa B-koneeseen niin eikös se oo helpoin ottaa 99 petrosta tai Turbosta. niissä on erilliset johtosarjat yms. ja todella helppo kytkeä ja pelaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Viggen"
- Viestit: 526
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Jos joku purkaa alkuperäisen sytkän alkuperäisestä 99 turbosta ja laittaa sen suht yleiseen kaasari malliin, niin potkin munille jos nään. Itellä on tuo 99 turbo tallissa ja niin on nimimerkillä oravakin
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Re: ignitor kärjetön sytytys.
Ignitorin kanssa ei tarvi purkaa mistään mitään, nähdää vaivaa ja tutkia mitään sähkökaavioita.toms kirjoitti:Jos kärjettömän haluaa B-koneeseen niin eikös se oo helpoin ottaa 99 petrosta tai Turbosta. niissä on erilliset johtosarjat yms. ja todella helppo kytkeä ja pelaa.
Ignitor yksinkertaisesti asennetaan niin, että autosta otetaan kärjet ja konkka pois. Sen jälkeen painetaan magneettipyörä akseliin, asennetaan ite mötikkä kärkien tilalle ja säädetään "kärkiväli" korkeintaan arvoon 0.030" mukana tulleella muovipalalla (joka siis on 0.030" paksu eli pienempi käy mutta mötikkä ei saa koskea magneettipyörään). Lopuksi kytketään + ja - puolan vastaaviin.
Seuraava vaihe on auton käynnistys ja ennakon säätö. Eli eipä tuota enään helpommin voi tehdä, itse en mistään hinnasta alkaisi purkamaan johtosarjaa jostain 99:stä ja asentamaan toiseen kärjettömän sytyksen toivossa.
Ja mitä visuaaliseen puoleen tulee niin Ignitorilla moottoritila pysyy lähes muuttumattomana verrattuna siihen, että sinne kytkisi 99:n oman kärjettömän sytkän. Itsellä tosin näkyy FlameThrowerissa tarra joten ei voi erehtyä etteikö sytkää ole vähän rukattu.
Toisaalta, Ignitorissakin on heikkoutensa. Ainoa mistä jotain vaivaa on, kun jakajan kantta vaihtaessa joutuu ottamaan vähän materiaalia pois.
Mutta jos joku haluaa välttämättä asentaa 99:n sytkän niin en kyllä estele
E: Ja ainakin enne tuli mukana http://kuvablogi.com/nayta/2749083/
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ignitor kärjetön sytytys.
nostellaas ylös,löytyykö h-koneen jakajaan systeemiä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659