ruiskupumpusta taas
Mulla on t8:ssa aivan samankuuloinen ongelma, välillä ei kuulu sitä tuttua surahdusta kun kääntää avaimesta virrat päälle, ja sitten sahaa aikansa ennenkuin hörähtää käyntiin. Sen lisäksi vajaalla tankilla ajaessa mm. liikenneympyröissä alkaa nykimään, kun bensanpinta laskee ja pumppu ilmeisesti hörppii ilmaa. Nyt on ruvennut sen lisäksi pätkimään terävästi kun kaasua painaa reippaammin, ja kun ahtopaineet nousee. Ilmeisesti pumppu tosiaan vetelee viimeisiään.
Tilalla on nyt, mutta ei vielä asennettuna, -85 iivarista pumppu (sama turbossa ja vaparissa), ja näyttää kyllä siltä, ettei sen kyljessä mitään esipainepumppua olisi. Saattaa se tietenkin jossain siinä asetelmassa olla piilossa, pitää tutkia EPC:stä jonka juuri sain.
Tilalla on nyt, mutta ei vielä asennettuna, -85 iivarista pumppu (sama turbossa ja vaparissa), ja näyttää kyllä siltä, ettei sen kyljessä mitään esipainepumppua olisi. Saattaa se tietenkin jossain siinä asetelmassa olla piilossa, pitää tutkia EPC:stä jonka juuri sain.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: ruiskupumpusta taas
Jos pumppuja on kaksi, ne käyvät aina samaan tahtiin.carimat kirjoitti:Pumppuja on kaksi, siirto ja pääpumppu ,eli kun kääntää avaimesta virrat päälle kumpi pumppu siellä tekee sen peruspaineen(jurinan joka pitäis olla surinaa )
K-jetissä alkupumppauksen virtojen päällekytkemisen yhteydessä ennen käynnistystä aikaansaa bensapumpun rele. Ei ole ollenkaan harvinaista, että rele ikääntyessään alkaisi jättää alkupumppauksen silloin tällöin tekemättä.
Varmistuaksesi että vika ei ole releessä, voit tilapäisesti korvata releen hyppylangalla napojen 30 ja 87 välillä. Tällöin pumppu käy aina kun virrat on päällä. Ei turvallista kolaritilanteessa, mutta kelpaa vianselvitykseen. Hyppylanka paikalleen, virrat päälle ja takakonttiin kuuntelemaan suriseeko. Jos ei surise vieläkään, pumppu lienee entinen. Jos taas surisee hyvin ja ajossa pätkiminenkin lakkaa, vika lienee releessä.
Normaalistihan alkupumppauksen jälkeen pumpun rele pitää virrat pumpulle päällä vain silloin kun sytytysyksiköltä tulee sytytyspulsseja, eli moottori pyörii.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jos laitat sen hyppylangan 15 ja 87 väliin, niin ei tarvii nyppästä johtoa joka kerta pois, kun sammutat auton (30 jatkuva virta)... Turvatonhan se noin on, mutta pääseepähän ajelemaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos toi pätkiminen lähtee pois pumpun vaihdolla niin ilmottelehan! Mulla kans samanlaisia oireitajcarlson kirjoitti:Nyt on ruvennut sen lisäksi pätkimään terävästi kun kaasua painaa reippaammin, ja kun ahtopaineet nousee. Ilmeisesti pumppu tosiaan vetelee viimeisiään.
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
Taitaa siirtyä kokeileminen tai peräti jäädä kokonaan tekemättä.. Varkaat nimittäin veivät kyseisen auton parkkipaikalta, niin ettei edes hihnoja ollut paikallaan. Yllättäen keitti.. saa nähdä mitä kaikkea paskana ja meneekö lunastukseen asti. Mutta siitä lisää toisaalla, kun jaksan purkaa asian topikkiin asti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
..
Viimeksi muokannut Henna Makkonen, Ma Loka 11, 2004 12:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: ..
Onkos toi nyt sitten kovin asiallista "moittia" toisten autoja, jokaisen autossa kuitenkin aina jotain onHenna Makkonen kirjoitti:Kylläpäs on huonokuntoinen auto sinulla, vai pitäisikö siitä virta-avaimesta vääntää hieman kovemmin.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"