kaasarin kumikalvo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kaasarin kumikalvo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huomenna ois tarkoitus vaihtaa kalvo tuplikseen.

varastossa oli 1 "uusi" motonet ja 3kpl vanhoja marmoritiski kalvoa.

uskaltaako noita vanhoja kumeja käyttää ettei käy ohrasesti :mrgreen:

pesaisin äsken varovasti pölyt pois noista vanhoista ei ainakaan vikoja näytä niissä olevan...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: kaasarin kumikalvo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kait niitä kokeilla voi. Kyllä se kumi aika hyvin aikaa kuitenkin kestää. Eipä sen kalvon vaihtokaan tosin niin paha homma ole, eli ota varuiksi uudempi autoon mukaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kaasarin kumikalvo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei oo paharasti ollenkaan. tutkin noita kalvoja ni nuo 3 on ihan erioloista kumia ku tuo 1 motonetin ..liekkö aika tehny tehtävänsä vai mistä lie johtuu. paljon napakampi ainakin on nuo 3.

joo pajalla pitää tutkia onko 2v sitten ostettu tomaattiöljy menny pilalle.. ostin kerralla 4l kannun hih---
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: kaasarin kumikalvo

Viesti Kirjoittaja toms »

Kumpikaan ei ole menny pilalle,öljy ja kumit.
Ostin kesällä Restaurantesta kangasalalta lakupeäiset pakoputken kannatinkumit ja olivat kuin uudet.
kaivoin loovan esiin missä säilytän ko. kumeja niin parivuotta sitte ostetut "tarvikkeet" täysin pieneiä murtumia täynnä. Pari sormikoukkuvetoa ja poikki. Alkuperäisiä sai venyttää hampaat irvessä eikä menny rikki.

Tarvikekalvot on kuin muovia ja alkuperäiset kumia. Oikein säilytettynä pimeessä ja viileessä niin kumiosat saattaa kestää jopa 50 vuotta. Otsoni ( sähkötilat ), lämpö ja UV pilaa kumit joutuin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: kaasarin kumikalvo

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo, omalle kohdalle on sattunut yksi huono tarvikekalvo (hajosi puolessa vuodessa), ja nytkin on 99:ssä luokkaa 9-10 vuotta vanha kalvo paikoillaan :mrgreen: Ei ainuttakaan halkeamaa, eli 4-5 vuotta ajoa ja kohta 5 vuotta seisontaa ei ole tehnyt kalvolle hallaa. Tosin tämä kumi oli Vianorilta Rollosta ja pyysin nimenomaan hyvää kalvoa, piti tilata :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin