Garrett olisi pöydällä odottamassa budjettihuoltoa. Koska joku on kummiskin tuollaisenkin pilkkonut, niin:
Onko pakopesän irrottamiseen keskiosasta joku kätevä tapa (kuten vaikka T25:ssa) vai onko se vain naputeltava sieltä irti hiljakseen? Jos on, niin miten kätevästi tapahtuu?
Jos on muita hyviä kikkoja/vinkkejä GT17:aan, nekin saa kertoa.
Koska nämä ei kestä, niin potilas on 312 tkm ajettu masiinan alkuperäinen. Hiukan jo työnsi öljyä pakopuolelle ja säteittäisvälystä jo jonkin verran. Siivet kuitenkin ihan ehjät.
E
Garrettin purkaminen; pakopesän irrotus?
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrettin purkaminen; pakopesän irrotus?
Kiitokset. Onpahan sitten hyvä syy lähteä perjantainviettoon ajoissa ja jättää Garrett rauhassa marinoitumaan.9-5T kirjoitti:http://www.nousuhumala.fi/saabclub/albu ... a019~0.jpg
Kunnollista irroitusainetta likoamaan yöksi ja tasaista naputusta.
E
Re: Garrettin purkaminen; pakopesän irrotus?
Kosanilla tai pillillä lämmittämällä pakopesää onnistuu myös. Lämmittämällä myös mahdollisesti jämähtäneet pultit aukeavat.
99T-museopeli
Re: Garrettin purkaminen; pakopesän irrotus?
Yhden räjähtäneen purin tuossa vähän aikaa sitten. pakopesä irtosi siitä ihan kohtuullisella vasaroinnilla. Kannattaa aina kokeilla että siivet ei mene jumiin irroituksen aikana. Eli kotelo lähtee liikkumaan suorassa.
Siinä akselin mutterissa on sitten vasenkätinen kierre.
Siinä akselin mutterissa on sitten vasenkätinen kierre.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Garrettin purkaminen; pakopesän irrotus?
Mertmi kirjoitti:Yhden räjähtäneen purin tuossa vähän aikaa sitten. pakopesä irtosi siitä ihan kohtuullisella vasaroinnilla. Kannattaa aina kokeilla että siivet ei mene jumiin irroituksen aikana. Eli kotelo lähtee liikkumaan suorassa.
Siinä akselin mutterissa on sitten vasenkätinen kierre.
Juu, vasaroinnillahan se lopulta lähti - tosin rajatapaus, oliko kyseessä enää kohtuullinen vasarointi... Sangen piukassa oli. Pakosiiven (ja käytännössä ainoastaan sen) melkoisesta karstaisuudesta päätellen arvio vuodosta pakopuolelle ei ollut ihan pielessä.
En kuitenkaan ruvennut lopulta tuota huoltamaan, vaan päädyin laittamaan kiinni pari vuotta vanhan Garrettin, kun eräs täälläkin kirjoitteleva henkilö sellaisen kohtuuhinnalla myi. Jos se nyt kestää saman verran kilometrejä kuin tuon auton alkuperäinen, niin seuraava ahdinjumppa odotettavissa noin 560 tkm kohdalla...

E