Talladega, carlsson jne

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Talladega, carlsson jne

Viesti Kirjoittaja -Make- »

Mitä nämä erikois mallit pitää sisällään? Miten harvinaisia ovat suomessa? Tunnistaako valmiste numeron perusteella jotenki aidon? Jotain linkkejä kenties aiheesta? Mites tuommoset varusteet kun saab/momo -ratti, punainen di/apc boksi, ovatko miten harvinaisia? mihin malleihin saatavissa ollu?

thanks for the info :)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Harjoitetaan erotiikkaa pilkun kanssa nyt vielä sen verran, että Carlsson ei ollut Briteissä suora Aeron vastine. Carlssonit oli näitä LH-Jetronic & DI/APC ajan "punaisella" boksilla varustettuja erikoismalleja. Tehoa löytyi 2,3T:stä 220hv (ei siis 225hv kuten Aero) ja vääntöä 334Nm. Tätä samaista "punaista boksia"(=lastua) sai tosiaan myös Suomessa lisävarusteena 2,3T koneisiin (löytyy kuulemma ainakin vm -92 lisävarustelistalta), kuten Mimmi tuossa jo sanoikin. Carlssoneissa oli myös erikoisnahkasisusta. Kun Aero (Trionicilla) tonnarin yhteydessä esiteltiin 1993, myös Britit käyttivät Aero nimitystä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

220hp iso T. Mites minun tonnariin saisi tuon 220hp.
Auto oli vakio 9000CD 2.3T ( intercooler asennettu tehtaalla ) vakiona 200hp.
Lastullako..?
Mistä ja paljonko...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

9000CD23T kirjoitti:Mites minun tonnariin saisi tuon 220hp.
Auto oli vakio 9000CD 2.3T ( intercooler asennettu tehtaalla ) vakiona 200hp.
Lastullako..?
Mistä ja paljonko...?
Eikö 245hp kelpaa? Täältä!
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Nyt menee taas aiheen ohi, mutta paljonko noin suunnilleen kasvaa kulkutus? Jos päivittäis noi hevoset 245Hv:n.. Ihan noi muuten vaan kyselin.
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Eihän se kulutus kasva ollenkaan jos jaksaa ajella nätisti. Autoilla on taipumus viedä kaikki bensa mitä tankkiin laittaa ja jos on vielä etwaksen verran viriä niin tekee myös toisinaan mieli polkaista joka taas johtaa keskikulutuksen hienoiseen kasvuun.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
-Make-
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Make- »

mites punainen boksi 2litraisissa autoissa, paljon hevosia? paljon pitäis olla paineita?
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Eipä tuo kulutus muutu paljoakaan vaikka vähän virittää... Ainakaan omassa 2.3T koneen omaavassa tonnarissa kulutus oo sen enempää kuin 8.3 ollu sekalaisessa ajossa (70% maantie, 30% kaupunki, taajama). Entinen 2.0 vapari vei suunnilleen saman verran :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ei taida tuo maptunin boxit sopia kuin trionicin kanssa.. (olikohan -93 vuosimallista ylös päin). PCS:ltä voi kysyä vanhempiin tonnareihin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Talladegan tunnistaa ainakin tyyppinumerosta, omassa se alkaa "CD55L-TA-S..." missä TA tarkoittaa nimenomaan Talladegaa ja S on luultavasti siitä kun mallihan on Turbo-S.
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Muistaakseni luin jostakin, että näiden erikoismallien tyyppikoodit (vai valmistenumerot) oli ihan vakimuotoisia johonkin vuosimalliin saakka (olisiko ollut joku -94)?

Enivei, täsä on mun lapuista tietoa...

Valmistenumero: YS3CD55M9M1011792
Tyyppikoodi : 5606071522

Malli: : 5D COMBI SEDAN 9000 2.3 TURBO-S-MM/267

Koriväri : 219/E53
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Jep...eli tällaista kerrottiin täällä...
http://www.saab9000.com


Note that special variants of the 9000, such as Carlsson, Talladega, CS Turbo S, etc., are not encoded in the VIN. These will appear as the model they were based on (e.g. a CS Carlsson will likely appear as a CS). One exception is the Aero designation, which is encoded in the VIN from 1995 onwards.

Note also that this utility currently only handles Saab 9000 VINs. I may extend it in the future to cover other Saab VINs.



VIN:

Specification for Saab 9000 VIN: YS3CD55M9M1011792
Model year
1991
Model series
"D"
Body style
5-door Combi-Coupe
Airbags
Not specified
Engine
B234 (2.3l full-pressure turbo - 200hp)
Transmission
5-speed manual
Built at
Line A, Trollhattan, Sweden
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Vastaa Viestiin