Saab-huolto Uudellamaalla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
napalmi
"Tuplakaasari"

Saab-huolto Uudellamaalla?

Viesti Kirjoittaja napalmi »

tuossa ostaa pamautin 3.10 saab 9-3:n -99/00 ml 143000.

Huoltokilsatkin alkaa olla täynnä, ja ajattelin tiedustella jos joku tietäisi osaavan merkkihuollon tästä lähistöltä, asun Tuusulassa Hyrylässä.

Auto myös syö jäähdytysnesteitä ja noin 400 km välein saa olla lisäämässä, kaupunkiajossa tiuhemmin... ja itse vasta aloitteleva autonrassaaja niin ajattelin viedä samantien ammattilaisen diagnosiin.

Onneksi soitto liikkeeseen varmisti niiden vastaantulon isomman rempan tapauksessa

ja murtuneen puhaltimen kuuma/kylmä nappulan korjauskikkoja otetaan vastaan. En varmaan ole ainoa :)
Rommitommi
"Hölösuu"

Re: Saab-huolto Uudellamaalla?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

napalmi kirjoitti:tuossa ostaa pamautin 3.10 saab 9-3:n -99/00 ml 143000.

Huoltokilsatkin alkaa olla täynnä, ja ajattelin tiedustella jos joku tietäisi osaavan merkkihuollon tästä lähistöltä, asun Tuusulassa Hyrylässä.

Auto myös syö jäähdytysnesteitä ja noin 400 km välein saa olla lisäämässä, kaupunkiajossa tiuhemmin... ja itse vasta aloitteleva autonrassaaja niin ajattelin viedä samantien ammattilaisen diagnosiin.

Onneksi soitto liikkeeseen varmisti niiden vastaantulon isomman rempan tapauksessa

ja murtuneen puhaltimen kuuma/kylmä nappulan korjauskikkoja otetaan vastaan. En varmaan ole ainoa :)
En nyt huoltopaikkaa osaa sanoa, mutta mullakin on ollut noita ongelmia jäähdytysnesteen vuodon takia.

Syyt ovat vaihdelleet kannentiivisteestä vesipumppuun ja vesipumpusta jäähdyttimeen, jonka jälkeen taas kannentiiviste ja nyt vielä kerran kannentiiviste :twisted: Onneks on mennyt takuuseen tähän mennessä, mutta nyt se ilo on loppu.

Ja uuden lämpötilansäätimen voit ostaa lähimmästä merkkihuollosta...hinta n. 10e :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
V.J.S
"Hölösuu"

Re: Saab-huolto Uudellamaalla?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

napalmi kirjoitti:tuossa ostaa pamautin 3.10 saab 9-3:n -99/00 ml 143000.

Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (puh 019-433 530) on hyvässä maineessa, ei taida omata virallista merkkihuollon statusta (?), mutta Saab-osaamista löytyy ja palvelua.
napalmi
"Tuplakaasari"

kiitoksia, täytyy tuossa soitella sinnepäin ja kysellä asiaa...
mordai
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja mordai »

Itse olen todennut että Laakkosella Konalassa on erittäin hyvä palvelu ja asiantunteva porukka.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Hirschman
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Minäkin olen Konalan Laakkoseen kohtuullisen tyytyväinen.
Palvelu on huippuluokkaa ja itse huollostakin melko hyvät kokemukset. Tosin hintakin on kova :evil:, mutta sellaista se on merkkiliikkeissä.

Mulla oli Länsiauton kanssa probleemia aikoinaan, kun vein tonnarini
sinne yhteensä neljästi huoltoon ja kolmesti sain mennä viemään sen
uudestaan 8O, kun sovittuja hommia ei oltu tehty. Kirjoitelin autoliikkeen johtajalle asiallisen ja faktapohjaisen palautteen, mutta ei vaivauduttu vastamaan millään lailla. Siitä lähtien päätin käyttää toista huoltoa ja myös Saabin myyntipalvelua (2 ostettua Saabia tonnarin jälkeen), kun rahani eivät tunnu kiinnostavan Länsiautoa. Toisaalta pari tuttuani on ollut hyvin tyytyväisiä Länsiautoon, mutta omalla kohdallani näin.
JJK
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja JJK »

Vähämaata voin myös suositella. On Saabin ja Citikan virallinen merkkihuolto. Neljäs Saab alla ja siellä on tullut huollatettua. Aika vaan pitää varata pari viikkoa etukäteen. Mäkelän Auto olis tietenkin myös Järvenpäässä vielä lähempänä, sieltä ei ole kokemuksia kuin auton ostosta ja hyvin pelasi palvelu ainakin silloin.

"Auto myös syö jäähdytysnesteitä ja noin 400 km välein saa olla lisäämässä, kaupunkiajossa tiuhemmin... ja itse vasta aloitteleva autonrassaaja niin ajattelin viedä samantien ammattilaisen diagnosiin."

Pahaa pelkään että kannentiiviste menee vaihtoon, niitä näistä tuntuu menevän lähes joka toisesta noilla kilsoilla.
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omassa ( B234 ) on ainakin vesipumppu tullut tiensä päähän aj.n 200t
vuotaa nestettä akselin kaulalta ja pitää ihmeellistä ääntä.
Tämän äänen takia moni on varmaankin epäillyt tasapaino akselien kuntoa... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Myös minä suosittelen Vähämaan Autopalvelua. Hyvä palvelu, edullinen tuntiveloitushinta (ainakin jos vertaa Länsiautoon tai Laakkoseen).
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
napalmi
"Tuplakaasari"

Elikkäs juu, nyt tuli nettikin niin pääsee sanomaan tuosta kannentiivisteestä että: Kannenpultti löystynyt ja se syöny tiivisteen. Kansi koneistettu ja tiiviste vaihdettu, liike maksoi luonnollisesti..

Ei ole enää vajonnut jäähdytinnesteet...

Seuraavana edessä onkin sitten sähköantennin purku ja rasvaus, pakkanen kun nappaa siihen näköjään aika pahasti.
Vastaa Viestiin