Huoltohinta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tulpista:

osta NGK:n BCR8ES -tulpat, niin johan pelittää.
Ne on tarkoitettu suuritehoisille Saabeille.
Mulla on ollut ne kiinni omassa autossani kuukauden päivät ja ei ole kyllä ollut valittamista.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Ja minä

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Minä vien auton huoltoon siten että ostan varaosat jotka tarvitaan etukäteen Pro Carserviestä. Annan heidän tehdä vain ne työt jotka ovat itselleni tuntemattomia.
-Suodattimet voi ite vaihtaa, ostaa vaikkapa motonetistä. Siinäkin säästää monta kymppiä.
- Tulpat on helppo vaihtaa, tarkastaa vaan että menee oikeet koneeseen

Huoltokirjan takii minäkin käytän vain valtuutettuja, säästeliäästi.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

hetkinen,

Jyväkylän Laakkosella sanoivat, etteivät lyö leimaansa huoltovihkoon jos vaihdettavat osat on mitä sattuu (=tarvikeosia) asiakkaan mukana.

Noh, onneksi parin korttelin päässä on ProCarService, jonka leimat on vähintäänkin yhtä hyviä huoltokirjassa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

niinhän se

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mutta kun osat on Pro CarServicen kautta niin ne on alkuperäisiä ja leima tulee iloisesti. Tutuvaa säästöä joka tapauksessa-
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jooo, ja mulle tulee leimat ProCarservicestä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Musti kirjoitti:No joo. Leimastahan tuossa useimmiten maksetaan. Mutta ihmetytti nämä tulpat. Motonetin sivulla on mainittu NGK tyypiksi:
9-5 2,3Aero 00-- PRF6H-10 (B235R)
Mutta sillä ei ole hintaa, eikä varmaankaan ole edes myynnissä siellä.
NGK:n BCR8ES:t maksaa muistaakseni noin 5 euroa kappale. Ei paha hinta :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Musti kirjoitti:Eihän siinä nyt niin suurta vaivaa olisi (paitsi öljy+suodatin, vaihdapa ne kaupungissa kotipihalla...).Musti
Ööh, no, kyllä mä ainakin vaihdan tonnarin öljyt taloyhtiön parkkiksella jos niikseen tulee (nimimerkillä tehty kahteen kertaan). Pitää vaan olla tarkkana ettei liruttele öljyjä asfaltille (peitän auton alustan sanomalehdillä) ja anna siten "kyttääjille" mahdollisuutta iskeä :)

Toisaalta, on kyllä ruvennut mietityttämään tuo öljyjen itse vaihtamisen "hyöty". Motonetissä neljä litraa synteettistä (5W-40) maksaa n.17-27€ merkistä riippuen (paitsi jos ostaa 20 litran saavin, niin saa litrahinnan halvemmaksi 8O ), suodatin n. 5€ ja öljypropun prikkakin pitää uusia ainakin joka toinen vaihtokerta. Hinnaksi siis itse vaihtaessa tulee n. 25-35€. Tarjouksista vaihdon saa pajalla 25-30€ (+suodatin 5€), siihen tosin tulee vielä kierrätysmaksuja yms. päälle, eli yleensä menee lasku yli 40€. Joka tapauksessa itse vaihtamalla säästö ei varmaankaan ole kuin jotain 10€, max 20€ luokkaa, ja vaihtovälin ollessa n.8000-10000km (tonnari/vapari satku) ja vuotuiset kilometrit (perheen molemmat autot yhteensä) n. 40000km, niin säästö vuodessa 40-80€.

Vigge
"Hölösuu"

Re: NGK tulpat

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Musti kirjoitti:Pikainen nettihaku tuotti tulokseksi seuraavan:

http://www.ngk.com.au/qa_4.htm

Josta selviää kyseessä olevan platinatulpan. Selittänee hieman hintaa.

Musti
Mulle kävi lähes samat 50tkm huollossa noin vuosi takaperin. En tiedustellut hintaa etukäteen ja voit arvata kuinka otti pannuun kun huomasin ton "tulppakustannuksen" siinä laskussa. Ensin luulin että mua tuoreena saabistina yritetään vedättää oikein kunnolla, mutta noi tulpat todella maksaa noin perkeleesti.
Nyt autossa (SP:n lahja) NGK:n BCR8ES ja hyvin toimii.

Noi BCR tulpat ei tietääkseni kestä yhtä pitkään kun orkkis platinat. Minä kuitenkin vaihdan tulpat useammin kuin mitä kirja kertoo, joten ihan sama. BCR tulppien saatavuus taitaa vaan olla aikaa nihkee, lähinnä tilauskamaa. Sen verran vielä että BCR on cossun orkkistulppa.
500whp.net member
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

mistäs ootte hommaillu noita NGK:N BCR8ES tulppia?? Löytyykö niitä ihan "noin" vaan??? :roll:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Milli kirjoitti:mistäs ootte hommaillu noita NGK:N BCR8ES tulppia?? Löytyykö niitä ihan "noin" vaan??? :roll:
Kyllä noita tulppia pitäis olla saatavilla ihan tarvikeliikkeissä ja jos ei ole niin tilaamalla ainakin saa.
PCS:n kautta saapi myös jos muualta ei tahdo löytyä.
500whp.net member
Arcer
"Aero"

Re: Huoltohinta

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Lisäksi elän vielä siinä uskossa, että valtuutettu huolto tekee pyytämättä mahdolliset tehtaan korjaus/muutoskampanjatyöt määräaikaishuoltojen yhteydessä.
Niinhän sitä voisi kuvitella :) . Ainakaan treen metroauto ei ole tehnyt pyöränpulttien vaihtokampanjaa vaikka autoa on käytetty huollossa useampaankin kertaan kampanjan alkamisen jälkeen. DI-kassukampanjastakin sai muistutella, muuten olisi jäänyt tekemättä, kavereilla samat kokemukset. Btw, onko kellään vielä hajonnut kampanja DI-kasetti vai onko se oikeasti korjattu?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No eihän tuo hinta vielä mitään. Tampereen käyttöauto se vasta osaakin rahastaa. Volvoon vikakoodien luku+tulppien vaihto maksoi 260e 8O

No tulipahan kuntoon, mutta toivottavasti ei enää tulpat hajoile Tampereen kohdalla :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tiedä onko noilla "minun hinta" hintatiedoilla muutenkaan suurempaa informatiivista arvoa noin yleisesti. Ei edes tiedetä onko siihen laskettu yrittäjän verovähennys hyöty mukaan. :wink:
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin