Moottorin muuttunut ääni
Moottorin muuttunut ääni
Kesän mittaan on moottorista alkanut kuulumaan kovempi ääni, varsinkin käynnistyksen jälkeen, mutta myös ajossa. Ääni kuulostaa nakuttavalta ja jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen ääni katoaa. Tämän jälkeen moottorin ääni kuuluu kuitenkin kovempana kuin aiemmin. Olen myös huomannut, että moottori tärisee enemmän kuin aiemmin, silmämääräisesti. Mikähän moottoria mahtaa vaivata? Autolla on ajettu reilut 120tkm, moottori on 2.0t.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Moottorin muuttunut ääni
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: Moottorin muuttunut ääni
Kiitos linkistä. Mitenköhän olinkaan tuon jättänyt huomioimatta...
"Halpa" remontti tiedossa, jos tuosta johtuu. Pitää nyt hetki katsella ja kuunnella muuttuuko ääni johonkin suuntaan. Ei kai se muu auta lopulta kuin kärrätä Saab korjaamolle. Tällainen antiautomekaanikko ei omatoimisiin remontteihin kykene.
"Halpa" remontti tiedossa, jos tuosta johtuu. Pitää nyt hetki katsella ja kuunnella muuttuuko ääni johonkin suuntaan. Ei kai se muu auta lopulta kuin kärrätä Saab korjaamolle. Tällainen antiautomekaanikko ei omatoimisiin remontteihin kykene.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Moottorin muuttunut ääni
Oli yllättävän helppo vaihtaa, kiristin oli 180€ luokkaa ja ohjuri n. 30€. Töihin voi laskea MAX. 3-4 tuntia (tuokin ehkä hieman yläkanttiin), ei tosissaan ollut niin paha rasti mitä voisi kuvitella.
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61