3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
eli autoni 3.0 v6 tonnari ja mielessä kävi jos vaihtas 2.3T tekniikan paikalleen. onko kellään kokemuksia tai tietoa pystyykö laittamaan.
9-5 Griffin
9-3 Turbo x
9-3 Turbo x
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Mikäs veekutosessa mättää?
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Aivan varmasti pystyy laittamaan mutta eri asia on että onko järkeä.samppy81 kirjoitti:eli autoni 3.0 v6 tonnari ja mielessä kävi jos vaihtas 2.3T tekniikan paikalleen. onko kellään kokemuksia tai tietoa pystyykö laittamaan.
Jos harrastus mielessä haluta ruuata, oppia ja kasvattaa sitä "saabin-vittuilu" sietokykyä niin siitä vaan.
TAI
Myyt pois ton kutosen ja ostat sen haluamasi turbon. Usko pois vaan tämä on järkevin ratkaisu.
Himohtee varmaan sitä turboa...Meazza kirjoitti:Mikäs veekutosessa mättää?
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Kaikkihan on mahdollista kun intoa riittää.samppy81 kirjoitti:eli autoni 3.0 v6 tonnari ja mielessä kävi jos vaihtas 2.3T tekniikan paikalleen. onko kellään kokemuksia tai tietoa pystyykö laittamaan.
Jos onnistut saamaan luovuttaja-auton parilla sadalla, niin kunnon innolla ajelet jo ensimmäisillä jääkeleillä sillä. Eihän koko tekniikan vaihto niin mahoton homma ole, pirun tarkkaa vaan on kun joudut johtosarjan vaihtamaan ja kaiken muun mitä moottoriin liittyy, varmistaakseen auton varman toiminnan.
Kannattaa tosiaankin miettiä ensiksi onko valmiina sillaiseen hommaan ja löytääkö kunnon auton ensiksi. Hintoja kun katsoin, vajaalla 1500 saat vanhan mallisen viistokeulaisen 2.3 turbon ja aavistuksen verran suuremmalla summalla matalakeulaisen version.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Ennenkun viet ajattelua yhtään pisemmälle niin soita AKE:een ja kysy heidän mielipide ajatuksellesi. Vai onko tarkoitus jatkossa ajaa vain suljetulla rata-alueella?samppy81 kirjoitti:eli autoni 3.0 v6 tonnari ja mielessä kävi jos vaihtas 2.3T tekniikan paikalleen. onko kellään kokemuksia tai tietoa pystyykö laittamaan.
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
kiitos vinkeistä. tolla mun pirssillä on ajettu kohta 300 000km ja saa nähä kauan se moottori vielä kestää. autoni on Griffin eli sieltä löytyy kaikki hilppeet ynnä muuta ihanaa. se on jäänyt muulle harraste autoksi ja tehon lisäys kiinnostas kovasti, joten pitää katella mitäs tästä kehkeytyy.
9-5 Griffin
9-3 Turbo x
9-3 Turbo x
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
alkuperäiseen kysymykseen vastaten, ehkä ois fiksumpaa laittaa koko auto vaihtoon. Melkonen savotta alkaa tekniikkaa vaihtamaan.
XC70 D5 -11
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
heitänpä vielä senkin mahdollisuuden, että hae ruotsista 2,3 litranen turbo griffin.. varmasti on kevyempi urakka kuin tekniikanvaihto. ite olen ainakin griffiniini ollut hyvin tyytyväinen.
ja kaikista ihme hölympölyistä huolimatta ruotsissa on myyty griffiniä 2,3T mottorilla ja lepakkopenkeillä
terv: k.o. yhdistelmän onnellinen omistaja. ja griffin löytyy vin koodista, eli on se aito, vaikkakaan sillä ei ole mitään merkitystä.
ja kaikista ihme hölympölyistä huolimatta ruotsissa on myyty griffiniä 2,3T mottorilla ja lepakkopenkeillä
terv: k.o. yhdistelmän onnellinen omistaja. ja griffin löytyy vin koodista, eli on se aito, vaikkakaan sillä ei ole mitään merkitystä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Empä usko että AKE:lla on mitään tuollaista vaihtoa vastaan, tosin moottorivaihto pitää muutoskatsastaa.
Muuten kuin harrastemielessä, en minäkään näe tuollaiseen vaihtoon järkeä.
Eikä tuo 2.3T ole vakiona paljon kummempi kuin V6:nen, paitsi että virityspotentiaalia löytyy.
Muuten kuin harrastemielessä, en minäkään näe tuollaiseen vaihtoon järkeä.
Eikä tuo 2.3T ole vakiona paljon kummempi kuin V6:nen, paitsi että virityspotentiaalia löytyy.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Kun haluat lisää tehoa niin tietenkin ahdetulla 2.3 koneella lisäykset onnistuu melko helposti. Mutta kunnon kansien työstöllä ja ohjauksen lastutuksella saat jo tuosta Ooppelin veekuutosesta jo mukavasti lisää tehoa.samppy81 kirjoitti:kiitos vinkeistä. tolla mun pirssillä on ajettu kohta 300 000km ja saa nähä kauan se moottori vielä kestää. autoni on Griffin eli sieltä löytyy kaikki hilppeet ynnä muuta ihanaa. se on jäänyt muulle harraste autoksi ja tehon lisäys kiinnostas kovasti, joten pitää katella mitäs tästä kehkeytyy.
Yhellä kaverinillani on vastaavanlaine 2.5 litranen veekuutonen JR:n tehokansilla ja bensalastulla. Dynolappujen mukaan saatiin noin "pienillä" hommilla saman verran tehoa kuin 3.0 litrasesta. Joten jos rahaa on ja pidät kutoskoneista, suosittelisin ottamaan kannet irti ja viemään ne kunnon virityspajaan. Onhan se veekuutosen käyntiääni omalla tavalla mukavampi kuin rivinelosen.
#4776 | Saab 9000 CD 2.0T -89
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Yhtenä vaihtoehtona on nakata se uudempi 3.2l v6 tilalle jota saa uutenakin rapakon takaa kohtuu sopuhintaan. Huhujen mukaan ois parempi kun tää 3.0 v6. Tällä palastalla joku oli moisen swapin tehnyt.samppy81 kirjoitti:kiitos vinkeistä. tolla mun pirssillä on ajettu kohta 300 000km ja saa nähä kauan se moottori vielä kestää. autoni on Griffin eli sieltä löytyy kaikki hilppeet ynnä muuta ihanaa. se on jäänyt muulle harraste autoksi ja tehon lisäys kiinnostas kovasti, joten pitää katella mitäs tästä kehkeytyy.
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
On se 3.2 parempi. Vaikka paperilla ero on vain 7hp (211 vs 218), niin ero tuntuu huomattavasti isommalta. Ei noita oikeen voi edes verrata
Omegan konehuoneessa molempia kokeiltu, tehokkaampi auto oli vielä uudempi malli -> painaa enemmän.
Omegan konehuoneessa molempia kokeiltu, tehokkaampi auto oli vielä uudempi malli -> painaa enemmän.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Jos menet kyseisen virheen ihan harrastusmielessä tekemään, niin voin ostaa V6:n kannet talteen sopuhinnalla.samppy81 kirjoitti:eli autoni 3.0 v6 tonnari ja mielessä kävi jos vaihtas 2.3T tekniikan paikalleen. onko kellään kokemuksia tai tietoa pystyykö laittamaan.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Onko jotain faktaa asiasta, että se on tullut tehtaalta niillä lepakkopenkeillä?turkkaki kirjoitti:heitänpä vielä senkin mahdollisuuden, että hae ruotsista 2,3 litranen turbo griffin.. varmasti on kevyempi urakka kuin tekniikanvaihto. ite olen ainakin griffiniini ollut hyvin tyytyväinen.
ja kaikista ihme hölympölyistä huolimatta ruotsissa on myyty griffiniä 2,3T mottorilla ja lepakkopenkeillä
terv: k.o. yhdistelmän onnellinen omistaja. ja griffin löytyy vin koodista, eli on se aito, vaikkakaan sillä ei ole mitään merkitystä.
Mullakin on allekirjotuksen aidossa Griffinissä lepakot, mutta ne ei ole olleet siinä tehtaalta
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 3.0 v6 vaihto 2.3T moottoriin.
Jos auto on hyvä yksilö ja haluat ehdottomasti pitäytyä siinä, on myös tuon viritys vaparina jonkinmoinen vaihtoehto.
Kannen porttaus, nokat, läppärungot ja kunnon putkisto tuovat ainakin jotain lisää. Automaattilaatikon säätäminen erilaiselle tehoalueelle (enemmän kierroksia) voi olla haastava homma.
Korkeampikiertoinen vaparikutonen on myös hauska vehje.
Kannen porttaus, nokat, läppärungot ja kunnon putkisto tuovat ainakin jotain lisää. Automaattilaatikon säätäminen erilaiselle tehoalueelle (enemmän kierroksia) voi olla haastava homma.
Korkeampikiertoinen vaparikutonen on myös hauska vehje.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021