Sellainen tarkennus vielä edelliseen, eli huoltomies oli ollut sitä mieltä ettei vikaa pitäisi olla EGR:ssä tai imusarjassa koska niistä tulisi erikseen vikakoodi. Ja vaikuttaisi kuulema muuhunkin kuin hiukkassuodattimeen. Mielipiteitä?
Huoltomies voi ajaa manuaalisesti pyörreläppiä auki-kiinni testatakseen toimintaa. Mekaanisista viosta ei välttämättä tule vikakoodia, jos pysytään toleransseissa.
Vastaava tapaus kävi jokin aika sitten ja ainoa vikakoodi oli "hiukkassuodatin tukossa"
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm) Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm) Insignia
Kait sitä voi pyytää erittelyn tarkemmin + yrittää riitauttaa jollain tapaa. En itse ainekaan hyväksyisi sitä että 3h katsellaan ja pyöritellään peukaloita..
pekkatyn kirjoitti:Mulla maksoi vikakoodien luku sekä hiukkassuodattimen regenerointi 90 €, joten kyllä tuo 300 € on aika suolaisesti hinnoiteltu...
Meillä maksoi regenerointi + vikakoodien lukaisu 130e luokkaa..
Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Isola kirjoitti:Ei ne ollu kuulema tehny muuta kuin lukenut koodit ja kokeilleet sitä regenerointia. Ja veloitus oli ollut kolmelta tunnilta ja 100e/h. Aika uskomatonta. ja tämä Viikin MetroAutossa eli eipä tarvi sinne viedä enää. Mitäs siinä voi kassalla sanoa tai tehdä muuta kuin maksaa.
Kyllä siitä kassalta voi kipasta takaisin huoltoneuvojan puheille. Veljeltä koittivat nyysiä 1,75h vian etsinnästä ja takaiskuventtiilin vaihdosta, mutta sai puhutta tasan tuntiin kun arviossa niin oli. Valittamatta se ei ainakaan parane.
olis kiva tietää mitä öljyjä ja millä vaihtovälillä on nois autois käytetty,mis ongelmia suodattimen kans.Jos länkkärin mielipide suodattimen olessa vaaras tehdas suositetul gm LL öljyl,niin hassua et ei muutettu suositusta öljylle??Onhan alfa/fiat suositus c3 öljy hiukkas suodatin malleille.Omas 09vm femmas 150hv automaagis käytetty juuri noita vääriä c3 öljyjä 15tkm vaihtovälein,mittaris n92tkm ja kulutus keskimäärin n9 ltraa/100km eli on sitä loukkua koeteltu mut ei ongelmia ollu 8)ja niin,ebay uk ja uus loukku vauxhalliin alle 300puntaa kahden vuoden takuulla
dirtyharry kirjoitti:Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Mullakin teki pari kertaa niin että moottorin varoitusvalo hävisi omia aikojaan, mutta nyt se sitten palaa jatkuvasti. Käytin autoa äsken huollossa, mutta autopa ei suostunut päästämään testeriä sisään lukemaan vikakoodeja!!! Tech 2:sta kokeiltiin toiseen autoon ilman ongelmia eli vika on tietty meikäläisen autossa eikä testerissä. Vasta loppuviikolle löytyi aikaa perusteellisempaan tutkimiseen. Kun kuitenkin joka viikonloppu tulee ajettua edestakaisin about 1000 km poikki Suomen niin toivottavasti tämä ongelma pian selviää. Tai sitten suhteellisen pikaisella aikataululla auto vaihtuu toiseen.
dirtyharry kirjoitti:Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Mullakin teki pari kertaa niin että moottorin varoitusvalo hävisi omia aikojaan, mutta nyt se sitten palaa jatkuvasti. Käytin autoa äsken huollossa, mutta autopa ei suostunut päästämään testeriä sisään lukemaan vikakoodeja!!! Tech 2:sta kokeiltiin toiseen autoon ilman ongelmia eli vika on tietty meikäläisen autossa eikä testerissä. Vasta loppuviikolle löytyi aikaa perusteellisempaan tutkimiseen. Kun kuitenkin joka viikonloppu tulee ajettua edestakaisin about 1000 km poikki Suomen niin toivottavasti tämä ongelma pian selviää. Tai sitten suhteellisen pikaisella aikataululla auto vaihtuu toiseen.
Kesäloman lopulla rupesi vielä ohjaustehostinkin vittuilemaan. Vasemmalle kääntäessä ei meinaa kääntyä ja pienen naksahduksen jälkeen rupeaa kääntymään. Autoeekoolla (paikallinen merkkikorjaamo) sanoivat että on joku tiiviste rikki ja pitää vaihtaa koko hammastanko. Eli osa 1600 € ja työt päälle. NYT OTTAA PÄÄHÄN
Moottorin ongelma johtuu kuulemma virtausläpän toimilaitteesta. Sanovat maptunilla. Pitääpä käydä se vielä vaihdattamassa, kun kaikki muut imusarjaan liittyvät huollot onkin jo tehty.
dirtyharry kirjoitti:Mulla ollu 1,9 TIDS -06 vuoden verran. Ostin auton 42tkm ajettuna Ruotsista. n. 60tkm kohdilla auto hyytyi tien poskeen. Syy hiukkassuodatin tukossa. Sen jälkeen on puhdistettu hiukkassuodatin, vaihdettu egr ja putsattu imusarja. Lisäksi imuilman pyörrevirtausläppiä "herkistelty" ja hiukkassuodatinta "avarrettu" ja pakkoregeneroitu yms. Ei auta mikään. Aina vaan joku vikavalo ilmestyy ja nilkuttelen jonnekki pysäkille. Auto sammuksiin ja uusi starttaus. Valo palaa edelleen, mutta tehot palaa. Pienen ajon päästä sammuu valo. Vikakoodiksi ilmottaa P1109. En viittisi uutta hiukkassuodatintaostaa ainakaan orkkiksena kun kuulemma maksaa 1900€ !!! Löytyykö jostain halvemmalla? Onko kellään kokemusta?
Mullakin teki pari kertaa niin että moottorin varoitusvalo hävisi omia aikojaan, mutta nyt se sitten palaa jatkuvasti. Käytin autoa äsken huollossa, mutta autopa ei suostunut päästämään testeriä sisään lukemaan vikakoodeja!!! Tech 2:sta kokeiltiin toiseen autoon ilman ongelmia eli vika on tietty meikäläisen autossa eikä testerissä. Vasta loppuviikolle löytyi aikaa perusteellisempaan tutkimiseen. Kun kuitenkin joka viikonloppu tulee ajettua edestakaisin about 1000 km poikki Suomen niin toivottavasti tämä ongelma pian selviää. Tai sitten suhteellisen pikaisella aikataululla auto vaihtuu toiseen.
Kesäloman lopulla rupesi vielä ohjaustehostinkin vittuilemaan. Vasemmalle kääntäessä ei meinaa kääntyä ja pienen naksahduksen jälkeen rupeaa kääntymään. Autoeekoolla (paikallinen merkkikorjaamo) sanoivat että on joku tiiviste rikki ja pitää vaihtaa koko hammastanko. Eli osa 1600 € ja työt päälle. NYT OTTAA PÄÄHÄN
Moottorin ongelma johtuu kuulemma virtausläpän toimilaitteesta. Sanovat maptunilla. Pitääpä käydä se vielä vaihdattamassa, kun kaikki muut imusarjaan liittyvät huollot onkin jo tehty.
Miten tuo hammastanko voi maksaa noin paljon? Entiseen SS:ääni vaihdettiin aikanaan täydellinen hammastanko takuuseen ja silloin oli puhetta mitähän tuo maksaisi, niin hinta oli jotakin 400 euroa. Tsekkasin juuri äsken saabsiten sivustolta tuohon hinnan ja se oli euroiksi muutettuna noin 450.
Laitan tän vielä tännekin vaikka kysyin sitä toisessa tredissä.
APUA!
Pari päivää vanha auto (9-3 ttid vm08, ajettu 80tkm) ja nyt iski ongelma, vakavuudesta en tiedä.
Ensinnäkin ajotietokoneessa teksti "limited performance" aina kun käynnistää.
Auto toimii muuten normaalisti, kunnes kierrokset nousevat n.3000rpm kohdalle, ei turbo toimi ollenkaan. Siis ei yhtään. Moottoritiellä kulki juuri ja juuri 120km/h.
Kun auton käynnistää uudestaan, toimii turbo taas tuonne n.3000rpm kohdalle normaalisti kunnes menee limp modeen vai mikä lie. Joka tapauksessa ei ahda 3000 jälkee. Onkan tässä nyt se hiukkassuodatin tukossa vai mikä?
Maanantaina vien auton Metro-Autoon, mutta olisiko teillä jotain hajua etukäteen jo ongelmasta ja sen vakavuudesta? Autossa on vuoden täysi takuu, joten kustannuksia ei tuosta minulle tule.
sisor123 kirjoitti:Laitan tän vielä tännekin vaikka kysyin sitä toisessa tredissä.
APUA!
Pari päivää vanha auto (9-3 ttid vm08, ajettu 80tkm) ja nyt iski ongelma, vakavuudesta en tiedä.
Ensinnäkin ajotietokoneessa teksti "limited performance" aina kun käynnistää.
Auto toimii muuten normaalisti, kunnes kierrokset nousevat n.3000rpm kohdalle, ei turbo toimi ollenkaan. Siis ei yhtään. Moottoritiellä kulki juuri ja juuri 120km/h.
Kun auton käynnistää uudestaan, toimii turbo taas tuonne n.3000rpm kohdalle normaalisti kunnes menee limp modeen vai mikä lie. Joka tapauksessa ei ahda 3000 jälkee. Onkan tässä nyt se hiukkassuodatin tukossa vai mikä?
Maanantaina vien auton Metro-Autoon, mutta olisiko teillä jotain hajua etukäteen jo ongelmasta ja sen vakavuudesta? Autossa on vuoden täysi takuu, joten kustannuksia ei tuosta minulle tule.
varmaan limbussa, TECH'illä vikakoodit ulos ja tarvittava korjaus¨