ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
aloittelimpa pitemmän harkinnan jälkeen lattiamaton vaihto projektin.
ei kuin purkamaan autoa pikku hiljaa palasiksi sisältä.
kuinka ollakkaan äänieriste matot olivat märkiä ja ei kuin ylös vain tuumaillessa että kaippa noi kuivuu.
sitten alkoikin haastetta tulemaan hommaan.
terävä huomio.täällähän on aika pahasti alkavaa ruostetta ja ei kuin mieli johteesta.
rutsataan nyt sitten samalla nekin. ja ei muuta kuin bitumia poistamaan.
ja nyt jo tässä vaiheessa alkaa huolestuttamaan mihin vielä törmäänkään.
hehee ylläri reikähän täältä löytyy kas kehveli toinenkin nytten sitten ei ihan heti tarviikkaan kuvitella kasaamista. tulee meinaan sen luokan projekti ennen kuin kaikki on kunnolla putsattu ja paikat kuivuneet. mutta kertoillaan kuinka homma tulee etenemään
ei kuin purkamaan autoa pikku hiljaa palasiksi sisältä.
kuinka ollakkaan äänieriste matot olivat märkiä ja ei kuin ylös vain tuumaillessa että kaippa noi kuivuu.
sitten alkoikin haastetta tulemaan hommaan.
terävä huomio.täällähän on aika pahasti alkavaa ruostetta ja ei kuin mieli johteesta.
rutsataan nyt sitten samalla nekin. ja ei muuta kuin bitumia poistamaan.
ja nyt jo tässä vaiheessa alkaa huolestuttamaan mihin vielä törmäänkään.
hehee ylläri reikähän täältä löytyy kas kehveli toinenkin nytten sitten ei ihan heti tarviikkaan kuvitella kasaamista. tulee meinaan sen luokan projekti ennen kuin kaikki on kunnolla putsattu ja paikat kuivuneet. mutta kertoillaan kuinka homma tulee etenemään
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
Tuleepahan tehtyä kunnolla, eikä roiskaistua pielavetistä. Rohkeasti toimeen vaan.jusa_71 kirjoitti: tulee meinaan sen luokan projekti ennen kuin kaikki on kunnolla putsattu ja paikat kuivuneet. mutta kertoillaan kuinka homma tulee etenemään
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
noniin homma hieman edistynyt.
putsailin paikkoja rälläkällä jossa oli kiinni teräs harja (kierretyillä piikeillä )kestää paremmin eikä ampuile kamalasti piikkejäkään.
kuskin jalkatilaan tullaan laittamaan 10 x 20 paikka kytkin polkimen viereen.
(tupla pelti siinä kohassa) mutta siitä huolimatta paikataan se oikein kunnolla.
apparin puoli on aika pahassa kunnossa. jalkatila menee aikalailla paikkaukseen.
en saanut aikaiseksi kuin 11 reikää
osa tuplapellin alla jota ei kyl katastuksessa päästä näkemään
ja 3 suoraan lattian läpi niin että maisemat näkyy.
eipä siinä mitään. putsataan ja puunataan huolella kaikki (sielu ei anna myöden jättää hommaa puoli tiehen) pellille vedelty kaikki tulevat hitsi paikat.
huomenna olis tarkoitus ruveta liimailemaan paikkoja paikoilleen jos vaan aika riittää.
harmi että vapari on seisonnassa ja käyttis palasina mutta sekös motivaatiota antaa lisää
putsailin paikkoja rälläkällä jossa oli kiinni teräs harja (kierretyillä piikeillä )kestää paremmin eikä ampuile kamalasti piikkejäkään.
kuskin jalkatilaan tullaan laittamaan 10 x 20 paikka kytkin polkimen viereen.
(tupla pelti siinä kohassa) mutta siitä huolimatta paikataan se oikein kunnolla.
apparin puoli on aika pahassa kunnossa. jalkatila menee aikalailla paikkaukseen.
en saanut aikaiseksi kuin 11 reikää

osa tuplapellin alla jota ei kyl katastuksessa päästä näkemään
ja 3 suoraan lattian läpi niin että maisemat näkyy.

eipä siinä mitään. putsataan ja puunataan huolella kaikki (sielu ei anna myöden jättää hommaa puoli tiehen) pellille vedelty kaikki tulevat hitsi paikat.
huomenna olis tarkoitus ruveta liimailemaan paikkoja paikoilleen jos vaan aika riittää.
harmi että vapari on seisonnassa ja käyttis palasina mutta sekös motivaatiota antaa lisää

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
Haluutko tupliksen lainaan hetkeksi?jusa_71 kirjoitti: harmi että vapari on seisonnassa ja käyttis palasina mutta sekös motivaatiota antaa lisää

Ja onhan siinä pihassa se anjovis. Ja kauppareissut sun muut pimppirallit voi heittää scanialla.

Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
dodiin reikien määrä senkuin lisääntyy.
5 reikää lisää joista maapallo näkyy. että silleen
ei onneksi isoja mutta paikattava ne on nekin.
tämän päivän saldona on että 2 paikkaa pitää huomenna tehä apparin lattiaan vielä
eli sika hyvällä mallilla aletaan oleman sisäpuolen saumojen kanssa.
jahka kaikki on saatu hitsailtua niin sitten pitää vielä alapuolelta laitella kaikki "tuplapeltien"saumat kiinni niin tulee pysymään ihan varmasti kiinni eikä pääse katsurikaan kitisemään.
5 reikää lisää joista maapallo näkyy. että silleen
ei onneksi isoja mutta paikattava ne on nekin.
tämän päivän saldona on että 2 paikkaa pitää huomenna tehä apparin lattiaan vielä
eli sika hyvällä mallilla aletaan oleman sisäpuolen saumojen kanssa.

jahka kaikki on saatu hitsailtua niin sitten pitää vielä alapuolelta laitella kaikki "tuplapeltien"saumat kiinni niin tulee pysymään ihan varmasti kiinni eikä pääse katsurikaan kitisemään.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
paikat ja saumat laiteltu kiinni 
maalattu sisä ja ulkopuolelta kertaalleen.
kerran vielä jahka maali kuivuu ensin ruosteenesto maalilla.
senjälkeen pinta väriä päälle parikerrosta.
sitten saumojen tiivistys ja massaus pensselimassalla ja sen päälle ruisku massaa.
hyvä kai tästä tulee
aikas kivasti tulee koneen äänet sisälle kabiiniin kun ei ole minkään valtakunnan ääni eristeitä paikoillaan

maalattu sisä ja ulkopuolelta kertaalleen.
kerran vielä jahka maali kuivuu ensin ruosteenesto maalilla.
senjälkeen pinta väriä päälle parikerrosta.
sitten saumojen tiivistys ja massaus pensselimassalla ja sen päälle ruisku massaa.
hyvä kai tästä tulee

aikas kivasti tulee koneen äänet sisälle kabiiniin kun ei ole minkään valtakunnan ääni eristeitä paikoillaan

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
tulipa sitten sika liimalla laiteltua maskin kuoretkin kiinni ihan ajankuluksi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
noniin taas hieman lisää päivitystä.
nytten on sisukalut kuivuneet lopultakin.
lattiamatot vaihtu mustiin kuten penkitkin
oikeestaan sointuu todella hyvin harmaa oviverhoilu mustiin penkkeihin.
alusta massaus vaan enään puuttuu ja se tehään jahka naapuri vie autonsa pois edestä ettei se saa osumaa
massasta
nytten on sisukalut kuivuneet lopultakin.
lattiamatot vaihtu mustiin kuten penkitkin

oikeestaan sointuu todella hyvin harmaa oviverhoilu mustiin penkkeihin.
alusta massaus vaan enään puuttuu ja se tehään jahka naapuri vie autonsa pois edestä ettei se saa osumaa

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
otinpa sitten hallipaikan ja kävin massaamassa alustan oikein huolella.
pitkäänhän homma kesti mutta ompahan tehty kunnolla.
pitkäänhän homma kesti mutta ompahan tehty kunnolla.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
lattiasta leikeltiin huonot ruosteise kohat pois. ja hitsattiin molemmin puolin (yltä & alta ) sitten hapotettiin ja vedettiin päälle 2 kerrosta ruosteen esto maalia jonka jälkeen pohja maali ja pääly maalia.
pohja(pestiin) massattiin sen jälkeen kunnolla ettei pääse uudelleen ruostumaan.
koteloihin ruiskittiin dinitrolin suoja ainetta.
aikaa palo kaikkineen noin pari viikkoa kun piti töissäkin käydä välillä
niin olishan sen koko pohjankin voinu leikata palana pois ja tempaista kokonaan uuden suorasta pellistä mutta attelin että jätän orkkis lattian muodon niin saan laitettua eristeet takaisin paikoilleen.helpommalla suoralla pellillä olisi päässyt kyllä
pohja(pestiin) massattiin sen jälkeen kunnolla ettei pääse uudelleen ruostumaan.
koteloihin ruiskittiin dinitrolin suoja ainetta.
aikaa palo kaikkineen noin pari viikkoa kun piti töissäkin käydä välillä

niin olishan sen koko pohjankin voinu leikata palana pois ja tempaista kokonaan uuden suorasta pellistä mutta attelin että jätän orkkis lattian muodon niin saan laitettua eristeet takaisin paikoilleen.helpommalla suoralla pellillä olisi päässyt kyllä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
Hieno homma, että sait kuvia laiteltua -vähän niitä kaipailinkin tähän topikkiin.
Eiköhän tuo taas jonkin aikaa kestä
Mahtaiskohan muuten katsuri edes hyväksyä suorasta pellistä tehtyä pohjaa? Kyllähän nuo prässit aika paljon jäykistää.
Onkos tämä pohjan ruostuminen yleinenkin vaiva näissä NG-autoissa? Mistä tuo mahtaa johtua? Ikkunat fuskaa, vai jotain kondenssiongelmaa?
Eiköhän tuo taas jonkin aikaa kestä

Onkos tämä pohjan ruostuminen yleinenkin vaiva näissä NG-autoissa? Mistä tuo mahtaa johtua? Ikkunat fuskaa, vai jotain kondenssiongelmaa?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: ng 900 lattiamaton vaihto (projektiksi meni)
en nämä nyt ihan kamalia ole ruostumaan.
etupäässä epäilen että tässätapauksessa on pohjaa kolautettu jonkin verran tai sitten joku on tökännyt ton vesireijän kumin huonoon asentoon ja siitä päässyt vettä sisään ja imeytymään oikein huolella äänieriste mattoon (paino varmaan 10kg)
muhinut siellä kaikessa rauhassa vuosia ja näin ollen lähtenyt ruostumaan.
itekin huomasin homman ihan vahingossa kun rupesin sisustaa päivittämään harmaasta (kun matto oli niin huono ja rumasti kulunut) mustaan.
nyppäsinpä kaikki penkit pois ja latiamaton ylös. tupesin vaihtamaan radion piuhaa ja läväytin käden apparin eristeen päälle ja läts koko tassu ihan märkänä.
ei kuin mattoja repimään pois ja kuivaamaan.
bitimit läks palasina pois ja sitten alkoi karutodellisuus paljastumaan.
ja tämmönen pikku projekti siitä tuli. pari viikkoa meni rattoisasti ootellessa että eristeet kuivuu ja muita vaihtoehtoja miettiessä.
päivät hitsailin sen minkä aika antoi myöten kun tiesin että nyt loppu kiire.
ja samalla päätin että tehään kunnolla kun aloitettiin.
kohta pitää alkaa tekemään seuraavaa autoa senson muutosta tavalliselle kytkimelle ja samalla nähään että mitä kaikkea muuta tulee tehtyä siihen
etupäässä epäilen että tässätapauksessa on pohjaa kolautettu jonkin verran tai sitten joku on tökännyt ton vesireijän kumin huonoon asentoon ja siitä päässyt vettä sisään ja imeytymään oikein huolella äänieriste mattoon (paino varmaan 10kg)

itekin huomasin homman ihan vahingossa kun rupesin sisustaa päivittämään harmaasta (kun matto oli niin huono ja rumasti kulunut) mustaan.
nyppäsinpä kaikki penkit pois ja latiamaton ylös. tupesin vaihtamaan radion piuhaa ja läväytin käden apparin eristeen päälle ja läts koko tassu ihan märkänä.
ei kuin mattoja repimään pois ja kuivaamaan.
bitimit läks palasina pois ja sitten alkoi karutodellisuus paljastumaan.
ja tämmönen pikku projekti siitä tuli. pari viikkoa meni rattoisasti ootellessa että eristeet kuivuu ja muita vaihtoehtoja miettiessä.
päivät hitsailin sen minkä aika antoi myöten kun tiesin että nyt loppu kiire.
ja samalla päätin että tehään kunnolla kun aloitettiin.
kohta pitää alkaa tekemään seuraavaa autoa senson muutosta tavalliselle kytkimelle ja samalla nähään että mitä kaikkea muuta tulee tehtyä siihen

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131