NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Tietävämmät voisi kertoa että voiko FM51 laatikon korvata FM54:lla? Pakin perkules kun potkii päältä.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Saisikos koko numerosarjat?
FM 54501?
FM 54501?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Juu, ja orkkis on FM51 501. Sen mitä lueskelin ja olin ymmärtävinäni asiasta mitää niin ainoa ero olisi välitys?Hook kirjoitti:Saisikos koko numerosarjat?
FM 54501?
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Eikös FM51 ole 2.0 koneeseen ja FM54 2.3 koneeseen joten ainakin pulttienjako eroaa, muistaakseni se on näin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Mitä itse ymmärsin niin tuo FM54 olisi 2.0 koneissakin yleisempi... kun googlettamallakaan ei tuosta FM51 meinannut kunnon tietoja löytyä.core2 kirjoitti:Eikös FM51 ole 2.0 koneeseen ja FM54 2.3 koneeseen joten ainakin pulttienjako eroaa, muistaakseni se on näin.
Taasko tuli ostettua semmonen vehe mihin ei saa osia?
Nimim. iskinkö käteni paskaan

Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Saisikos siis ne tarkat merkinnät ja mistä moottorityypistä on kyse?
Lähinnä esim B258i koneessa on FM51602 sekä FM54602 laatikkoa...
Samoin B204i/B206i koneissa on taas FM51501 laatikkoa (FM53501 laatikon lisäksi...) Eikä ko laatikot ole yhteensopivia edellämainittujen B258i koneiden laakoiden kanssa, eli pelkät FM5x ei riitä identifioimaan laatikoita.
edit: sekä 2.3i koneissa on FM54501 laatikoita, jotka eivät myöskään istu B258i koneenseen....
Lähinnä esim B258i koneessa on FM51602 sekä FM54602 laatikkoa...
Samoin B204i/B206i koneissa on taas FM51501 laatikkoa (FM53501 laatikon lisäksi...) Eikä ko laatikot ole yhteensopivia edellämainittujen B258i koneiden laakoiden kanssa, eli pelkät FM5x ei riitä identifioimaan laatikoita.
edit: sekä 2.3i koneissa on FM54501 laatikoita, jotka eivät myöskään istu B258i koneenseen....
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Mistäs tuo moottorinumero oikein löytyy? Lohkon alalaidassa on joku valunumero, mutta tuskin lienee tuo?Hook kirjoitti:Saisikos siis ne tarkat merkinnät ja mistä moottorityypistä on kyse?
Lähinnä esim B258i koneessa on FM51602 sekä FM54602 laatikkoa...
Samoin B204i/B206i koneissa on taas FM51501 laatikkoa (FM53501 laatikon lisäksi...) Eikä ko laatikot ole yhteensopivia edellämainittujen B258i koneiden laakoiden kanssa, eli pelkät FM5x ei riitä identifioimaan laatikoita.
edit: sekä 2.3i koneissa on FM54501 laatikoita, jotka eivät myöskään istu B258i koneenseen....
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Moottorista riittää tieto, että onko 2.0i, 2.3i, 2.5i (v6) vaiko 2.0turbo... Ja tietona, että onko autoon vaihdettu nestekytkintä tai ollut sensonicia aiemmin.
Laatikon päällä lukee sittent tuo laatikon tyyppi.
Pelkkä "F"ront "M"anual "5"speed "1" ratio ei riitä yksilöimään laatikon tyyppiä vielä, joten koko rimpsu FM55501 tms laatikoiden päältä, niin pystyy yksilöimään laatikon sopivuuden eri moottoreihin.
Laatikon päällä lukee sittent tuo laatikon tyyppi.
Pelkkä "F"ront "M"anual "5"speed "1" ratio ei riitä yksilöimään laatikon tyyppiä vielä, joten koko rimpsu FM55501 tms laatikoiden päältä, niin pystyy yksilöimään laatikon sopivuuden eri moottoreihin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Hook kirjoitti:Moottorista riittää tieto, että onko 2.0i, 2.3i, 2.5i (v6) vaiko 2.0turbo... Ja tietona, että onko autoon vaihdettu nestekytkintä tai ollut sensonicia aiemmin.
Laatikon päällä lukee sittent tuo laatikon tyyppi.
Pelkkä "F"ront "M"anual "5"speed "1" ratio ei riitä yksilöimään laatikon tyyppiä vielä, joten koko rimpsu FM55501 tms laatikoiden päältä, niin pystyy yksilöimään laatikon sopivuuden eri moottoreihin.
Ok. -95 ng900se 2.0i moottorilla, vaijerikytkin. Ei käsittääkseni ole ollut sensoniccia.
Laatikon päällä FM51 501 i=4.**
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Tuo auton alkuperäinen laatikko, eli perä 4.45, eli loppuvälitys lyhin mahdollinen. Autoon käy suoraan kaikki 4 sylinteristen bensojen manuaali laatikot ng900:sta poislukien sensonic. (9-3:sen fm55 507 laatikot tarvitsevat muuton nestekytkimelle..)tmm2k kirjoitti: Ok. -95 ng900se 2.0i moottorilla, vaijerikytkin. Ei käsittääkseni ole ollut sensoniccia.
Laatikon päällä FM51 501 i=4.**
Laittamalla FM54501 laatikon, joka siis käy suoraan autoosi vanhan tilalle, on alkujaan peräisin ng900 2.3i:stä, jossa on suurimpana erona perän välitys, joka 4.05, joten esim. 100km/h vaudissa kierroksia on vähemmän, mutta kiihtyvyys vitosella vielä entistä onnettomampaa pienemmän moottorintilavuuden/turbon puutteen vuoksi, siihen mihin tuo laatikko on alkujaan "suunniteltu".....

Jos käsissäsi olisi ollut FM54602 laatikko, joka on peräisin V6 koneesta, ei tuo olisi istunut moottoriisi.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: NG900 vaihdelaatikon vaihdosta
Hyvä homma, kiitos tiedoista. Nyt vai pitää miettiä että jaksanko rempata vai pistänkö paaliin koko vehkeenHook kirjoitti: Tuo auton alkuperäinen laatikko, eli perä 4.45, eli loppuvälitys lyhin mahdollinen. Autoon käy suoraan kaikki 4 sylinteristen bensojen manuaali laatikot ng900:sta poislukien sensonic. (9-3:sen fm55 507 laatikot tarvitsevat muuton nestekytkimelle..)
Laittamalla FM54501 laatikon, joka siis käy suoraan autoosi vanhan tilalle, on alkujaan peräisin ng900 2.3i:stä, jossa on suurimpana erona perän välitys, joka 4.05, joten esim. 100km/h vaudissa kierroksia on vähemmän, mutta kiihtyvyys vitosella vielä entistä onnettomampaa pienemmän moottorintilavuuden/turbon puutteen vuoksi, siihen mihin tuo laatikko on alkujaan "suunniteltu".....![]()
Jos käsissäsi olisi ollut FM54602 laatikko, joka on peräisin V6 koneesta, ei tuo olisi istunut moottoriisi.
