Mitä luokkaa myyntiarvo.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Mitä luokkaa myyntiarvo.

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Mitähän vois saada 900:sta -88 kaasari satkusta. Ajettu 270 tuhatta. Uusittu aika vasta jarruja, kytkin, lämppärin hana, nivelet, nivelien kumeja, kaasariremontti, sisäverhoilut uusittu, jouset ja iskarit vaihdettu, uusi pakoputki, uudet lukkopesät, uusi virtalukko, vaihdelaatikko säädetty ja toimii tarkasti ja pysyy vaihteet päällä eikä rutise. Katellu täältä noita myynti-ilmotuksia saman ikäsistä ni hinnat 50:stä alta tonniin. En ihan herkkään tonnilla omaani myis ku tiedän että sitä on kovalla kädellä korjattu ja rahaa on meinaan palanut aika lailla. Luotettava kärrykin on ollut parhaat päivämatkat 900 kilsaa viime viikollakin. Kone ei syö öljyä eikä savuta muutenkaan. Loppupeleissä taitaa olla niin että käyttöarvo on myyntiarvoa kovempi. Ja ikävähän Sabinaa tulisi jos sen myisi.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Voin suoraan sanoa, että käyttöarvo on moninkertainen myyntiarvoon verrattuna. Jostain syystä nuo kaasaripelit eivät tunnu kiinnostavan, vaikka kyseessä onkin yksi varmimmista kulkupeleistä. Kaasarin ongelmat ovat pieniä, kun verrataan ruiskuun jos se hankalaksi heittäytyy. Mulla on samanikäinen 3 ovinen kombi, ja ajokilometritkin ovat suurinpiirtein samat, eikä mulla ole aikomustakaan myydä autoani vähään aikaan. Varaosat ei maksa tähän malliin maltaita ja suuren osan korjauksista voi tehdä itse. Suosittelen pitämään auton käytössä niin pitkään, kuin se on järkevää.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

kyllä Matti oot oikessa
Omallani ajettu alle 200tkm
ei ohjaustehostinta eikä ruiskua , mutta käyttöarvoa vielä vuosiksi ??
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Nimenomaan juuri tuo karvalakkisuus tässä viehättää. Ei tosiaan ole omassanikaan tuota ohjaustehostinta ja ei kyllä voisi olla parempi tuntuma maantieajossa(Isän 9-3 SS turboa olen kokeillut ja kyllä se alkaa olla jo parempi). Eikä ole edes keskuslukitusta... no, olishan se kiva, mutta hyvin toimii kolmella ovella manuaalinenkin lukitus :lol: .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jotenkin surullista katsottavaa 900:n inflaatio, aikanaan ollut suht arvokas ja arvostettu auto. Nykyään halvempaa autoa hakevat ihmiset ostavat kirkuen 1,3 Escortin tai vastaavan ja tuumaavat vaan 'Saab vie bensaa liikaa, mikä ei kyllä pidä paikkaansa :? ) Auto, joka on helppo korjata, jos ei ole pahemmin ruostevaurioita ja varaosat edukkaita. Ja on helvetin turvallinen koriltaaan ja hyvä ajettava. Mutta Escortit ja Sunnyt vie voiton :?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jusau kirjoitti:Jotenkin surullista katsottavaa 900:n inflaatio, aikanaan ollut suht arvokas ja arvostettu auto. Nykyään halvempaa autoa hakevat ihmiset ostavat kirkuen 1,3 Escortin tai vastaavan ja tuumaavat vaan 'Saab vie bensaa liikaa, mikä ei kyllä pidä paikkaansa :? ) Auto, joka on helppo korjata, jos ei ole pahemmin ruostevaurioita ja varaosat edukkaita. Ja on helvetin turvallinen koriltaaan ja hyvä ajettava. Mutta Escortit ja Sunnyt vie voiton :?
Laihana lohtuna asiassa: Saammepahan me saabistit halvalla hyviä kulkineita vuosiksi eteenpäin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

helppoudesta

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kyllähän saabia korjata osaa kuka vain kellä avaimet kädessä pysyy. Mutta tuntuu olevan vallalla sellainen usko että saabia on vaikea korjata -> moottori väärinpäin ->vaihelaattikko kadoksissa jne jne. Minä ainakin olen tuollaiseen törmännyt. Ihmiset pelkäävät tuota tekniikkaa.
#1890
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: helppoudesta

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

J-ani kirjoitti:Kyllähän saabia korjata osaa kuka vain kellä avaimet kädessä pysyy. Mutta tuntuu olevan vallalla sellainen usko että saabia on vaikea korjata -> moottori väärinpäin ->vaihelaattikko kadoksissa jne jne. Minä ainakin olen tuollaiseen törmännyt. Ihmiset pelkäävät tuota tekniikkaa.
Se taas johtuu siitä että se koko möykky pitää nostaa sieltä nokalta ja siihen ei monella oo mahdollisuuksia
kali
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 22:42
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja kali »

ite maksoin -88 4d kaasarisatkusta aj.280000 km 400 egee
Viimeksi muokannut kali, Ma Maalis 28, 2005 22:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Kyllä se pojat on niin, että räpsykotteroita ne muut on 20 v ikäisenä kun saapilla ajelee vielä täysin. :lol:

Mammalle hommasin 900i -85 ja hinta 350 e. ( vaihdossa nahkoineen 75 malliseen 99) Alut ym tuli mukaan ja ajoaikaa heinäkuun loppuun 05.

Ja kylläpä lämmitti, kun hinasin kaverin kolari corollan 50 km perässä ilman ongelmia!

Ja onnex mamma tottunut persaukiseen mieheen eikä vaadi luksusta....tosin mies on kylläkin heh :wink:
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mitä tuohon ekaan veistiin voisi sanoa.

Aika helposti hinta on se muutama satanen, vaikka olisi kuinka laitettu satku.

Sama on tuo minun 900c 3D, joka on aivan samalla tavalla rakkauvvella räplätty.

Mitä siitä voisi saada, jos uudempaa halajaa. Ei mitään. 17" vanteiden hinnalla varmaan pitää myydä :cry:

-H-
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Oma 4d pystykeula -89 kaasari, ajettu nyt vajaa 173 tkm. Lähes virheettömät pellit, virheetön ruostesuojattu alusta. Tukeva ajaa kuin mikä, kaikki toimii. Oikeastaan aika tylsä peli kun ei oo mitään vikaa. Ikää autolla tässä kuussa 16 vuotta, eikä paljon häpeä puolet uudempia. Näillä ajoilla kolmen vuoden päästä menee vasta 200 tkm rikki. Ei siitä mitään saa, mutta käyttöautoa on vielä ainakin 10 vuodeksi. Arvasitte oikein, en myy, ehkä sitten kun kyllästyn. Ihanteellinen kakkosauto, jos on vikaa, ne on halpoja. Yhdyn täysin edelliseen puhujaan, joka vertasi pottuilemaan alkavan ruiskun ja kaasarin kustannuksia. Nimim. kokemusta on :wink:

Ketjun aloittajalle, älä luovuta :!:
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
JSLAAKKO
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 21:26
Paikkakunta: JOENSUU

900 i combi

Viesti Kirjoittaja JSLAAKKO »

Tollasta oon metsästänyt jo pari kk mutta eipä niitä löydy saabin omistajilta koska eivät luovu tai halajavat käsittämättömiä hintoja.
Corolla fanilta jos löytys sais halvalla mutta kun ei niin ei ja taitaapa olla että jos olis nin joku lähempää nappaa sen ja laittaa lihoiksi.
Nyt ajelen 900i 4d-89 muutoin hyvä mutta koirat ei mehdu mukaan.
Kaavailin jo heikkona hetkenä opel farkkuakin mutta muistelmat edellisest ja viimeisestä opelista täsä perheessä sai onneksi järkiin.
Eli jos tiedossa ystävälliset vastaukset.
laakko 0400-833645
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse myin reilu vuosi sitten 900i 4D vm 1988 hintaan 750,- euroa.
( ostaja oli erittäin tyytyväinen, vieläkin kehuu SAABbia.. :) )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: helppoudesta

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

lintta go go kirjoitti:
J-ani kirjoitti:Kyllähän saabia korjata osaa kuka vain kellä avaimet kädessä pysyy. Mutta tuntuu olevan vallalla sellainen usko että saabia on vaikea korjata -> moottori väärinpäin ->vaihelaattikko kadoksissa jne jne. Minä ainakin olen tuollaiseen törmännyt. Ihmiset pelkäävät tuota tekniikkaa.
Se taas johtuu siitä että se koko möykky pitää nostaa sieltä nokalta ja siihen ei monella oo mahdollisuuksia
Eihän se möykky ole kuin kolmella pultilla kiinni.. 8)
Ja kytkin levyn vaihto on yhtä juhlaa... :lol:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin